ik hou van je.... - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu ik hou van je.... - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu

ik hou van je....

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

22 Augustus 2011 | Nicaragua, Granada

ja dat hoor je hier zo iedere 5 minuten wel een keer als je op straat loopt. Geweldig hé, als je blijft lopen dan heb je aan het eind van de dag half Granada die van je houd. Heerlijk die cultuur hier. Ze gaan zo anders om met elkaar te benoemen. Zo kan je rustig tegen een wat gezette vriend roepen HEY DIKKE>.. heel normaal hier. HEY lange, hey korte, hey zwarte, hey dunne, hey gek tot aan hey lelijke!! Allemaal heel normaal....maar wen daar maar is aan... ik krijg het niet voor elkaar hoor om iemand te roepen door HEy Dikke door de bar te roepen.... nee bij ons is dat natuurlijk te confronterend, te kwetsend...je doet zoiets gewoon niet. Nou had ik toch een probleempje...een schat van een vriend van mij met een donkere huidskluer.... daar roept dus iedereen naar HEY NEGRO!!!! nou dat krijg ik dus echt mijn strot niet uit.... ben even met mijn creative ik aan de slag gegaan en het is het chocolaatje geworden. Hij vind het geweldig en krijg dan ook geregeld een dikke knuffel van hem..maar of ik aan al die bijnaman ooit aan ga wennen...geloof ik nooit. Ik ben trouwens la flaca of Dianita ...tja tis maar dat jullie het even weten ;))
Nou dat was de cultuurles voor vandaag wat heb ik dan nog meer te bloggen....tjeemmug...
genoeg...echt waar zal ik is beginnen.

De afgelopen weken was het hier festival tijd. Zo hebben we weer met stieren door de straten mogen rennen, carnaval gevierd en de Hipica gehad! ( een paardenoptocht///met cowboys erbovenop natuurlijk...vindt diaan altijd leuk...;) tja je snapt natuurlijk dat zulke festivalletjes altijd gepaard gaan met een hoop muziek, dans, bier en FLOR DE CANA...rum...aussshhhh. Gelukkig heb ik ze allemaal overleefd met niet al te veel hoofdpijntabletjes...Het was erg erg erg gezellig...mijn schoenzolen zijn versleten van het dansen, mijn bed heeft wat nachten vrij gehad en de knip is leeg..haha! Tijd dus om weer even terug te keren naar het gewone leven....

Dus aan alle bartijgers....sorry Diaan heeft even een break ;)


Na de grote verhuizing van Hostal Mochilas zijn we eigenlijk altijd druk geweest. Veel groepen gehad en veel backpackers...het loopt lekker. Gevolg.... nog steeds geen airocs geintalleerd omdat de kamers steeds bezet zijn. Nou als dat geen luxe probleem is.;)
Ook de laatste badkamers zijn nog steeds niet geverfd en ook dat geeft niet. Het laagseizoen staat voor de deur en dat betekent dat ik denk ik de maand oktober lekker de tijd heb om alles af te maken. IN september gaat dat ook niet lukken ....om een hele leuke reden,....jejej ! ik kom twee weekjes naar Holanda. Ben er de 7e september dus houden jullie de agenda vast klaar?

In juli ben ik met Koning Aap 3 weken als reisleidster op pad geweest met een familie reis. Een super leuke groep gehad met zulke lieve kids, het was genieten geblazen. Nu ga ik november weer met Koning aap op pad dus vandaar dat de maand oktober klusjesmaand wordt....
Misschien moet ik Bob erbij roepen..die kennen jullie vast wel!! BOB DE BOUWER hahah met al die "handige mannen"hier....zou dat wel is heel noodzakelijk kunnen zijn ;)

Dan gaan we deze week beginnen met de voorbereidingen voor de nieuwe Basketbal leuague. Vicky onze nieuwe ster zal me bijstaan. En een aantal oude vrijwilligers hebben al weer toegezegd dat ze weer willen helpen.
Nu aandacht op de sponsoren, op pad dus. En ohhw wat is dat naar werk...langs alle restaurants, barretjes... jaja deze tour kan even gaan duren ;) oh nee ik had even een break ..dus zakelijk op pad. Support Granada Kids shirtje aan en gaan Daan.

Vrijdag nemen Vicky en ik de kids mee zwemmen, dat wordt ook weer dolle pret.

Dan rest mij nog het verhaal VAN DE EEUW>>> dit kan ik mag ik jullie niet onthouden...
Van de weekbelt een goeie vriend me op..(hij ligt in scheiding dit even ter info) en vraagt of hij mijn huis even kan gebruiken om met zijn bijna ex een en ander te bespreken en papieren te tekenen. Hij wil dat niet thuis doen waar zijn ouders en kids bij zijn.
Tuurlijk zeg ik, hij komt voorbij rennen als ik lekker met Vicky zit te eten. Neemt de sluetels mee en gaat. Dan belt de dierenarts dat hij even tijd heeft om mijn doodzieke pepe zijn antibiotica spuitje te geven . Dus ik zeg gelijk dat ik eraan kom. Eet snel mijn bordje leeg en ren naar huis...
Meneer ik lig in scheiding doet de deur niet open..ik roepen door het raam... nog is en nog is...dan schuif ik het gordijn verder open en kijk samen met Vicky naar binnnen...zien we daar toch een activiteit....op mijn BED !!! Ik zie m opspringen, zijn broek aandoen ...hahahah! Ik zeg dat ik alleen Pepe moet hebben en hij doet de deur open...ik kijk m mega kwaad aan, pak pepe op en ga!zeg geen woord, wil geen scene en wil zsm met pepe naar de kliniek. Als ik terug kom zon 20 minuutjes later is de deur weer op slot, is mijn bed leeg als ik naar binnen kijk maar kan mijn huis niet in. Hij neemt de foon niet op...dus ik weer gillen naar binnen...en ja hoor..weer komt tie met zijn broek op zijn knieen aanrennen..... pisnijdig was of nee ben ik! wat een lul, mijn vertrouwen te misbruiken ( al was hel echt mega komisch om hem zo te zien rennen) ik ben der ff klaar mee en dacht echt nog dat het een eerlijke vriend was. Hij heeft al duizend keer zijn excuus aangeboden maar ik hoef m ff niet te zien....een beetje in mijn bed gaan liggen .....grrrr...

ja en dat alles met Vicky die hier net twee dagen was aan mijn zijde...die lieverd zal ook wel denken in wat voor gekkenhuis ze terecht is gekomen.


ok ik ga ervandoor, even kijken hoe het met pepe is! een bacterie in zijn bloed en het gaat niet goed...

veel liefs en tot snel,
dianita




  • 23 Augustus 2011 - 05:33

    Karin P:

    Wat een leven ;-)

  • 23 Augustus 2011 - 08:44

    Femmes:

    Guapa!
    Wat een verhalen!!! Haha hilarisch... ;)
    Wanneer vlieg je dan terug?! Toevallig de 23e met ons mee?!
    xx

  • 23 Augustus 2011 - 18:25

    Tia Maddy:

    wat een loverboy zeg die zgn vriend van je...wat een LUL
    maar goed hoest nu met Pepe?
    zeg als je hierheen komt neem je dan
    t-shirts mee van Support Granada Kids dan gaan we ff reclame voor je lopen...je weet maar nooit
    besito's

  • 23 Augustus 2011 - 20:51

    Mariekus:

    Goede inwijding! Eh..niet je bed..maar Vicky. We gaan elkaar ssien!
    X En kus voor Pepe! Arm beestie...

  • 25 Augustus 2011 - 08:57

    Anne Orie:

    Goed verhaal! Klinkt nog altijd super daar! Hoop dat het goed komt met pepe! beso de holanda!

  • 26 Augustus 2011 - 16:54

    Miek:

    Hey lieverd.
    Heerlijk om alles te lezen. Tja het leven is dus niet saai....
    Als je in NL bent, dan spreken we elkaar goed??
    Ook mijn leven is niet saai....
    Dikke kus
    XXX

  • 18 April 2013 - 20:00

    Jhkjhgfvjhg:

    jyhuggvhfvjh

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

deze blog ben ik in 2008 begonnen om mijn ervaringen van mijn nieuwe leven in Nicaragua vast te leggen. Nu in 2022 gebruik ik deze ruimte om mijn ervaringen opnieuw vast te leggen, niet over het het leven als oprichtser van een stichting en niet als eigenaresse van een backpackershostal, nee het gaat nu over wat ik als resident in Nicaragua heb meegemaakt sinds de protesten in 2018 die het land en ook mijn leven volledig op zijn kop heeft gezet. Wat er met mijn leven gebeurd vanaf april 2018 kan je vanaf nu hier lezen, een nederlandse die opgroeide met alle vrijheden ennu in een land onder zware onderdrukking. veel leesplezier, Diaan

Actief sinds 08 Maart 2008
Verslag gelezen: 565
Totaal aantal bezoekers 118361

Voorgaande reizen:

06 Juni 2008 - 09 December 2010

Mijn eerste reis

23 Maart 2009 - 30 November -0001

Mijn nieuwe thuis in Nicaragua

Landen bezocht: