Kerst op slippers en in korte broek ke raro - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu Kerst op slippers en in korte broek ke raro - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu

Kerst op slippers en in korte broek ke raro

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

02 December 2009 | Nicaragua, Granada

na een maand van malaise....oktober is laag seizoen en dat betekent dat er echt niet veel te beleven is hier in Mochilas en dus ben ik even bezig geweest met andere zaken. Tja jullie kennen me ondertussen, stil zitten is nog steeds niet mijn sterkste punt. Dus ben ik op pad gegaan en een paar dagen Costa Rica bezocht. Pedro een vriend van mij woont in San Jose en die ging ik bezoeken maar op datzelfde moment kwam ook Melanie naar Costa Rica en dus heb ik ook haar even kunnen zien. Best gek hoor de zus van je schoonzus bezoeken in Costa Rica. ..haha de wereld kan soms erg klein zijn. Na iedereen weer gezien en gesorpken t ehebben wat natuurlijk altijd heerlijk is ben ik tijdens mijn bezoek ook wat zaken gaan doen. Zo heb ik gesproken met een tour operator en die willen graag met mij aan de slag dus als alles meezit kan ik volgend jaar als reisleidster op pad. Heerlijk weer even reizen en nog geld verdienen ook. he bah... dit om zo nu en dan even er tussenuit te kunnen, heb er helemaal zin in.

Ennnnnn wat nog wel het allllllllerleukste is wat ik jullie nu kan vertellen is dat het zo goed gaat met mijn mams dat ze over twee weekjes,samen met mijn paps natuurlijk, hierheen komt. Mijn leven, mijn vrienden, mijn werk en natuurlijk mijn vele kids gaan ze leren kennen. Het is echt super geweldig dat ze deze reis kan maken, samen kerst vieren in de zon op slippers en in korte broek... ik kan niets anders meer wensen dan dit.
Jullie hebben allemaal zo met ons meegleefd de afgelopen maanden dat ik jullie dit echt even moest vertellen.

wat is er dan nog meer te vertellen..uhh laat me even denken, ja.. hier in het Mochilas gaat het super er komen en gaan vele mensen en daarbij soms ook vele halve gare..hahah zo kwam er een hollander met ADHD die echt tegen iedereen aan begon te kletsen en een vader en zoon waarvan de zoon chrizofreen is...
lekker dan heb ik dat ...ze zaten hier al twee weken en soms stond zoonlief uren tegen de uur zonder te bewegen en te reageren op wat dan ook. Uiteindelijk is na twee weken iets geknapt in het hoofd van deze jongen en werd erg agressief, vloog Emerick aan en natuurlijk moest ik me er weer is mee bemoeien....resultaat ..ik kreeg vliegles want deze vent is me daar sterk en gooide me dus zo ff een paar meter verderop op de stoelen en tafels...hij de gevangenis in ik het ziekenhuis bezocht en daar zit je dan met een gebroken rib.... maar de volgende keer grijp ik uhm hoor dus maken jullie je maar geen zorgen hij is maar 3 koppen groter dan ik dus kan m hebben ..hahhaah a
gelukkig hebben we over het algemeen hele gezellige mensen en is het een drukte van jewelste nu.
Dus op zoek naar extra personeel zodat ik met paps en mams lekker op pad kan naar alle mooie plekjes hier in Nicaragua. Ze komen een maand maar er is hier zoveel moois dat ik overweeg om ze stiekum nog een maand hier te houden.

moet nu gaan, dikke kus en tot snel

Diaan en de rest van de bups







  • 02 December 2009 - 03:41

    Mariekske:

    Fijn! Fijn! Fijn!
    Vooral het nieuws over je moeder!
    Aan mij werd laatst gevraagd of ik les in Lucha Libre wilde? Haha...ff niet! Iets voor jou na die vliegles?
    Mijn kaartje trouwens nog ontvangen?
    X,
    Marieke

  • 02 December 2009 - 08:16

    Corine:

    Hee vliegende hollander! jeetje joh heb jij weer, ik zei toendertijd nog tegen je..waarom ga je geen karate of boxlessen nemen je weet maar nooit! hahaaha.Maar wat geweldig dat je ouders komen en dat het goed gaat met je mama!! superblij voor jullie dat je ze weer gaat zien.
    Lieve Diaan, dikke kuss vanuit Tilburg van ons allemaal! toedels. xxx

  • 02 December 2009 - 10:48

    Marijke :

    Hola Diana!
    Wat leuk om van je te horen en wat supergaaf dat het zo goed gaat met je moeder dat ze komen met Kerst! Wat wil je nog meer?!
    Ik wens jullie alvast een heerlijke tijd toe.
    Ik ben 2 wkn geleden aan m'n voet geopereerd en zit nu nog tot eind dec in 't gips. Verplcht met been omhoog dus niet mobiel, echt iets voor mij-:)
    Nogmaals: superveel plezier en geluk met je familie de komende tijd!
    Un fuerte abrazo para ti y Emerick

  • 02 December 2009 - 13:41

    Toob:

    Goede goede berichten! Hier toch een beetje crises tijden hoor het is niet het jaar de we ooit samen draaiden. Enfin 2010 snel binnen laten komen dan maar! Claudia maandag alweer terug...dan zit het zwangerschapsverlof erop. IJsbaan ligt weer iets groter en een week langer! Pffff, was even werken. Leuk e.e.a. allemaal weer fff te lezen en super dat paps en mams dit allemaal kunnen zien! Geniet van alles daar. begreep vandaag van Linda S dat ze ook dit kant op gaat komen!

    Fijne zanddagen! :-)

  • 02 December 2009 - 16:41

    Tia:

    tja vliegende Hollander had je nog niet gedaan, dus dat kun je nu ook toevoegen aan je lange lijst, en leuk he dat je ma en pa bijna bij je zijn, ik ben zo benieuwd hoe ze het daar gaan vinden,
    he en je rib heb je daar veel last van, zeker alleen als je lacht hahaha meis geniet lekker en laat t maar horen als ze zijn aangekomen.ga morgen ff je broertje feliciteren, de kleine wordt erg groot hoor ik van Debs
    zo ik gaat ff eten
    te quiero
    besito´s ook voor Emerick
    doei
    Maddy

  • 02 December 2009 - 16:41

    Yvonne & Hans:

    Wat een goed nieuws zeg. Fijn dat je mams het zo goed doet. En voor jou hartstikke leuk dat ze jou komen opzoeken. Alvast heel veel plezier, happy holidays and groetjes aan iedereen!

    Yvon & Hans

    ps: wel oppassen voor die gekke mensen die je door je hostel heen smijten........echt niet goed!

  • 02 December 2009 - 20:14

    Rod, Nance En Jill:

    he diaan,

    wat een geweldig nieuws dat je pa en ma naar je toe komen!!! echt super gaaf!!! ik ga skype weer eens installeren onze computer was een tijd geleden kaduuk...... dus moet het opnieuw installeren zodat we weer eens live kunnen kletsen!!!! hier gaat alles goed, jill is druk aan het oefenen om te staan en ze is een echt boefie en zoooooo vrolijk ondanks al haar luchtwegen en long probleempjes die ze heeft gehad (zelfs vorige week nog) geniet van het samenzijn met je ouders.

    xxxxxxxxxxxxxx meeeeeee!!!

  • 03 December 2009 - 18:52

    Carla Alers:

    Hoi Daan, super nieuws zeg dat paps en mams komen. Dat had je toch niet kunnen dromen?!
    Kunnen ze even zien hoe hun dochter daar leeft en het heel erg naar haar zin heeft. Huis niet verkocht die eikels hebben ons gewoon belazerd en ons twee maanden lang in de waan gelaten......kregen de financiering niet rond! Dus hoop dat 2010 een beter jaar gaat worden.
    Gelukkig wonen we niet in een kot.....haha.
    Nou lieve Daan en Emmerick veel plezier en hou me op de hoogte.
    Un beso mas grande!
    Carlita

  • 03 December 2009 - 23:33

    Ineke:

    Fijn he dat je mam en pap over 2 weken komen. Ze had het al verteld en is helemaal enthousiast. Ben zo benieuwd hoe ze het vind, haar kennende vast geweldig. Dat hadden we toch niet kunnen denken he? Maar meisje kijk je een beetje uit, misschien toch karateles nemen.
    Groetjes en laat je ouders maar lekker genieten.

  • 07 December 2009 - 20:57

    Mirande:

    Hey Diana

    Wat een fantastisch nieuws voor je, dat je ouders samen die kant op komen en dat het zo goed gaat met je moeder! Echt super fijn....en heerlijk je verhalen incl.de gratis vliegles anekdote:)
    Geniet geniet zou ik zo zeggen maar volgens mij gaat het je prima af!

    Saludos Mirande

  • 25 December 2009 - 14:14

    Frank Scholten:

    Hallo Diana

    Ik heb je ouders een kerstkaart gestuurd maar waarschijnlijk net te laat. Dus op deze manier wens ik hen en jou fijne feesdtagen en een zeer goed 2010 en verder.
    Ik hoop dat ze het naar hun zin hebben bij je ze verdienen wel een goede ruime vakantie.

    Frank

  • 02 Januari 2010 - 20:25

    Patrick Blom:

    Hoi,
    de beste wensen voor 2010 en daarna natuurlijk.
    Wil je aan je moeder doorgeven dat de erwtensoep weer héééérlijk was.
    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

deze blog ben ik in 2008 begonnen om mijn ervaringen van mijn nieuwe leven in Nicaragua vast te leggen. Nu in 2022 gebruik ik deze ruimte om mijn ervaringen opnieuw vast te leggen, niet over het het leven als oprichtser van een stichting en niet als eigenaresse van een backpackershostal, nee het gaat nu over wat ik als resident in Nicaragua heb meegemaakt sinds de protesten in 2018 die het land en ook mijn leven volledig op zijn kop heeft gezet. Wat er met mijn leven gebeurd vanaf april 2018 kan je vanaf nu hier lezen, een nederlandse die opgroeide met alle vrijheden ennu in een land onder zware onderdrukking. veel leesplezier, Diaan

Actief sinds 08 Maart 2008
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 118694

Voorgaande reizen:

06 Juni 2008 - 09 December 2010

Mijn eerste reis

23 Maart 2009 - 30 November -0001

Mijn nieuwe thuis in Nicaragua

Landen bezocht: