Godver wat een eikel....haha - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu Godver wat een eikel....haha - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu

Godver wat een eikel....haha

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

10 Oktober 2009 | Nicaragua, Granada

hallo ik ben Dennis, en een aantal mensen in Granada stuurde me hierheen. Ga naar Diana, Hostal Mochilas, zij kan je helpen. Okay Dennis, wat is er dan??? Nou ik ben Canadees en reis al twee jaar rond in Latijns Amerika en nu hebben ze in Managua mijn rugzak en mijn kleine tas gestolen. Tjees. Das klote zeg, ben je al naar de politie geweest dan? nee nee want ik spreek geen spaans, dus ik hoop dat je me kan helpen. uhh nou ja, ga zitten en vertel. EN hij doet zijn verhaal, hij kwam uit de bus met zijn rugzak, tas en een conga. Maar moest onwijs plassen en dus even de grote jongen eruit gehaald en de muur bespetterd... zijn woorden he dus niet denken dat ik dit...haha...
Op dat moment rijd er een brommer langs en de jongens grissen zo mijn tassen mee, weg alles weg. Okay tja das echt shit. Hij praat verder, geen paspoort meer, geen geld en geen bankpasje, niks meer alleen de kleren die die aanheeft en zijn conga. Hij vraagt of hij hier kan slapen en dan achteraf betalen als zijn nieuwe pasje is opgestuurd. Dus ik zeg laten we beginnen met aangifte doen en de passen blokeren. Hij vind het geweldig maar het is al laat. Kan ik hier slapen vraagt hij nog is? Okay kies maar een bed in de Dorm, geen probleem. Er is plaats genoeg. We spreken af de volgende ochtend direct naar het politiebureau te gaan voor aangifte, blokkeren zijn passen direct en dan vraagt hij of ik misschien iets te eten heb... uhh nou nee. Kan ik dan wat geld lenen om eten te kopen...uhh pff tja wat moet je he, die man moet ook eten en drinken. Ik geef m cordobas en hij gaat eten . Dan de volgende dag aangifte, hij doet zijn verhaal krijgt een kopie van de aangifte en dan hoort hij dat hij naar managua terug moet om daar bij de Canadese ambasade een nieuw paspoort aan te vragen. Okay alle plannen gemaakt. Hij is naar Managua gegaan en hoort dat het wel vijf weken kan duren.... Na een aantal dagen in dorm vraagt hij of hij een kamer mag, vijf weken in dorm is niet echt fijn.. hij zal betalen als hij zijn creditcard heeft wat ongeveer tien dagen duurt... okay okay...

De pech houd niet op voor Dennis, hij heeft een enrome ontsteking aan zijn voet en moet naar het ziekenhuis, hij verterekt en komt een aantal uur later terug en verteld dat hij medicijnen moet kopen maar dat hij gelukkig niks hoeft te betalen in het ziekenhuis. Dit omdat hij zijn politierapport had laten lezen.
Ik leen hem wat geld voor de medicijnen en om weer eten en drinken te kopen. Hij komt terug en zegt het kost ongeveer 125 dollar alles bij elkaar.
Ik kijk hem glazig aan...en zeg sorry maar ondertussen geloof ik helemaal niks meer van wat je allemaal zegt... ik ga wel met je mee naar de apoheek. Okay zo gezegd zo gedaan. Ik vraag de medicijnen en moet 6 dollar afrekenen. Hij kijkt me glazig aan en zegt, mijn spaans is echt slecht...heb ik dus niks begrepen van wat ze zeiden..? Afijn, zo paseren de dagen, hij hangt in het Hostal rond en drinkt de hele dag door bier op rekening. Ik baal en zeg dat hij niks meer op rekening kan krijgen, hij kan water drinken en eten kopen en thats it... antibiotca en de hele dag bier..ik snap er niks van, die man is gek joh denk ik nog...

ik snap dat het superklote is dat hij niks meer heeft maar bier drinken is nou niet echt prioriteit ..toch?? en hij blijft maar zeggen dat ik zon gewledig mens ben...Dan is het dag tien en moet hij terug naar Managua, naar de ambasade. Hij leent weer geld omdat hij de bus enzo moet betalen. Hij roept nog, hoop dat het de laatse keer is want een dezer dagen moet mijn pasje er zijn. Okay ga nou maar naar managua en regel je zaken daar.

Hij komt nooit meer terug, niemand weet waar hij is, hij heeft me nooit betaald en tja zo denk je iemand te helpen blijkt hij je gewoon bewust beroofd te hebben...de LUL... ach ik ben wel een hele mooi conga rijker.
Kost nieuw wel 400 dollar dus als ik die verkoop ...

Grrr, dit doen we dus nooit meer roep ik...nog geen tien minuten later staan er 3 jongens voor de deur. Ik ken ze van vorige week, ze heben hier toen 4 dagen geslapen. Of ze een nachtje kunnen slapen en morgen of overmorgen kunnen betalen want ze zijn bij de Grens Costa Rica beroofd en hebben geen geld. Maar een vriend is onderweg en die heeft geld, okay, geef me jullie paspoort als zekerheid en welkom in Shelter Mochilas...ze betaalden keurig na 3 dagen en vertrokken dankbaar voor alle hulp.
ben blij dat ik ze kon helpen. En ondertussen zijn ze nog eens terug geweest en nu MET geld en zijn superblij met Hostal Mochilas. tja zo houd je er in ieder geval ook nog een goed gevoel aan over. En wat betreft die Dennis .... ik heb aangifte gedaan, als ze hem ooit nog vinden ...ach ...ik was boos, maar dat heeft ook geen zin en dus ben ik met de kids nog maar een middagje gaan zwmemmen, want ze gaan zo hard vooruit dat ze nu bijna allemaal al met een bandje minder kunnen, supergoed toch?
Dit maakt me blij, en daar gaat het om.

Morgen is de grote finale van de Basketbal, moet nog een en ander doen. We hebben alles geregeld, medailles, trophee, drinken, eten, muziek enz. Ik ga nog even de puntjes op de beroemde I zetten dus tot de volgende blog, met weer gezellige verhalen zonder boze woorden en met veel blije gezichtjes.
WIe o Wie worden er kampioen....ze zullen vast vanacht niet zo heel goed slapen.

kus en tot snel.
Diaan
http://kikds.neys4u.nl
ze heben het recht om te kunnen spelen....

  • 10 Oktober 2009 - 03:29

    Mariekuzz:

    Ach..weet je, die Dennis zorgt wel voor zijn eigen karma! Enneh...2 jaar rondreizen zonder Spaans te spreken lijkt me sowieso niet handig. Goed van je dat je je vertrouwen in de mensheis behoud. Éen rotte Canadese appel mag dat niet verpesten!

  • 10 Oktober 2009 - 07:35

    Tia:

    hola chica
    inderdaad wat een l.., helaas komen deze "mensen" overal voor.maar zoals ik zie gaat het prima met de zwemlessen van de kids en dat is toch waar je het voor doet toch?
    SUCCES MET HET BASKETBAL, laat t maar weer weten ben benieuwd of het net zo goed gaat als met baseball
    besito's XXXXX

  • 10 Oktober 2009 - 11:06

    Do:

    ik had je toch wijzer geacht! je kennis van mannen blijft onder de maat. Maar misschien ooit.........hou de moed erin blijf lachen en leer die kids zich drijvend houden, dan komen ze er wel. Luv Do

  • 10 Oktober 2009 - 14:07

    Patrick:

    Hoi Diaan,
    We genieten nog steeds van je verhalen en missen je enorm. De Thaise taal zijn we nog steeds niet machtig, dus ff gezellig met je directe buuf praten is er niet meer bij. Zijn blij om te lezen dat je het goed hebt DAARZO.
    Liefs, Quinten en Youri, Patrick & Rineke

  • 11 Oktober 2009 - 07:25

    Marijke Haasdijk:

    Hola Diana,
    Wat een sukkel zeg, die Canadees!
    Ik zou er waarschijnlijk ook ingestonken zijn...
    Veel succes met basketbal en alles!
    Ik mis Nica wel hoor.
    Un fuerte abrazo, Marijk

  • 11 Oktober 2009 - 08:02

    Toob:

    He Diana, tja dat zijn de verhalen, we maken het als ondernemer toch allemaal wel een keertje mee! Ken je dat verhaal van 'de Zaak'? Enfin we zijn wel 380 dagen verder...ennuh geen...juist ja! Succes he! Nicarguaanse kerst?!

    Hoi

  • 11 Oktober 2009 - 12:51

    Mirande:

    Hey Diana,

    Wat een verhaal weer en ik maar denken dat die Canadezen goeie jongens waren.....Gelukkig zijn er ook nog ''keurige''backpackers in deze wereld.
    Wat leuk dat zwemmen met de kindjes, ziet er echt goed uit en kan me voorstellen dat dit heel veel voldoening geeft.

    Geniet in ieder geval maar dat zit wel goed vlgs mij!

    Saludos....o ja volgende week start het beplakken van de Terp!! Eindelijk...als het af stuur ik foto's.

    Lieve groeten Mirande

  • 11 Oktober 2009 - 15:56

    Femke:

    Hola chica!

    Wat een eikel zeg... Toch altijd jammer dat er van dit soort mensen rondlopen...
    Succes met de finale en kan niet wachten om die kant op te komen! Vertrek morgen naar Bolivia en Peru!

    Mijn spaans is al iets beter, maar nog niet geweldig, dus ik hoop dat als ik die kant op kom (met geld ;) en hulp!) dat ik iets meer spreek en eventueel nog wat lessen kan nemen!

    Hasta la pasta!

  • 14 Oktober 2009 - 15:05

    Karin:

    Lieve Diaan,

    Wat een kl..tz.k... zo een dik onnozel manneke ... grrrrrrrr . Hopelijk krijgt hij ooit zijn verdiende loon . Gelukkig zijn er ook nog mensen waar je je vertrouwen wel mag aan schenken zoals je een paar dagen later gelukkig mocht ondervinden.

    En er zijn de kids, wat een leuke, lieve gelukkige gezichtjes alweer, daar doe je het gelukkig wel voor.

    De basketfinale is ondertussen natuurlijk al achter de rug. Ik hoop op een schitterend resultaat, maar deelnemen is ook o zo belangrijk, toch ? .... Ik weet het ;-) , ik win ook liever :-)

    Ik ben alweer volle bak aan het aftellen, nog 39 dagen en ik mag naar jullie warme continent komen ... JIHAAAA !!!!

    Dikke kus

    Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

deze blog ben ik in 2008 begonnen om mijn ervaringen van mijn nieuwe leven in Nicaragua vast te leggen. Nu in 2022 gebruik ik deze ruimte om mijn ervaringen opnieuw vast te leggen, niet over het het leven als oprichtser van een stichting en niet als eigenaresse van een backpackershostal, nee het gaat nu over wat ik als resident in Nicaragua heb meegemaakt sinds de protesten in 2018 die het land en ook mijn leven volledig op zijn kop heeft gezet. Wat er met mijn leven gebeurd vanaf april 2018 kan je vanaf nu hier lezen, een nederlandse die opgroeide met alle vrijheden ennu in een land onder zware onderdrukking. veel leesplezier, Diaan

Actief sinds 08 Maart 2008
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 118450

Voorgaande reizen:

06 Juni 2008 - 09 December 2010

Mijn eerste reis

23 Maart 2009 - 30 November -0001

Mijn nieuwe thuis in Nicaragua

Landen bezocht: