ik wil even met jullie praten, - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu ik wil even met jullie praten, - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu

ik wil even met jullie praten,

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

26 April 2009 | Nicaragua, Granada

mijn eerste maand zit erop! een maand vol ervaringen en emoties. Een maand vol leermomenten en fantastische ontmoetingen. 3 weken geleden stond Anne hier, met haar ouders. Haar ouders zijn vrienden van mijn Tante en zo kwamen we in contact. Ze leerde spaans in Guatamala en zit nu in Costa Rica maar tussendoor even in Nica geweest en een avondje met mij doorgebracht. Ze bracht kadootjes voor de kids mee,echt superlief. En afgelopen week kwamen Eva en Jassert langs,ook oude bekenden en ja met deze twee heb ik een supertijd gehad. Ze zijn nu weer aan het werk als reisleiders in Costa Rica. Maar ik zal ze snel weer zien. Gelukkig maar want ik mis ze nu al...

De tijd vliegt voorbij, ben druk bezig geweest met de kids. Naar Managua geweest met luis om alle spullen te kopen voor de Basketbal en stiekum ook nog iets voor de honkbal gekocht! Dit blijft gewoon intens genieten.

Het Hostal gaat ook echt steeds beter draaien, heb wat zaken aangepast en ben nu bezig om een nieuwe site te maken. Afgelopen week hebben Gerco en Marlies een Bar restuarant gekocht waar ik ook in voor een deel in mee ga. Zo hebben we nu met zijn drietjes twee bedrijven. Echt super super!

Mijn leventje gaat echt super, heb mijn draai gevonden en denk echt zo nu en dan dat ik mijn eigen paradijsje gevonden heb!
Maar ...Afgelopen week 3 dagen naar San Juan del Sur geweest, ik moest even relaxen. Met de bus naar Rivas en dan een andere bus naar San Juan del Sur, mooie verlaten stranden en palmbomen....prachtig! Duiken in de golven en eten aan het water, ik had het even nodig! En dan zullem jullie denken maar het is toch een heerlijk leventje zo!

Tussen alle mooie geweldige ervaringen heb ik ook de schrik van leven gehad en stond op het punt naar Hollanda terug te komen. Iets meer dan twee weken geleden, ik was aan het honkballen met de kids en had de time of my life gebeurde het volgende: Emerick was mee en we hadden dikke pret! Mijn mobiel gaat en Emerick neemt op... Diana je broer.... en dat weet ik het al..er is iets mis... trillend pak ik de telefoon en hoor mijn broer vertellen dat mams ernstig ziek is...K... en dat ze binnen twee weken geopereerd wordt...huilend sta ik midden op het veld... alle kinderen om me heen knuffeld en troostend al snappen ze niet wat er nu is...ik leg uit dat mams ziek is. En allemaal pakken ze me vast... huilend vertrek ik naar huis. iedereen vangt me op! Ik bel mams op de skype en hoor het hele verhaal, snikkend vraag ik of ik terug moet komen. Maar nee, mams is zo sterk, en ik ben ZO onwijs trots op haar! Ze wil perse dat ik hier blijf! Nu bijna 3 weken later is de operatie achter de rug en is mams weer thuis. Wat ben ik trots op haar dat ze zo sterk is, zo positief! Met de woorden ..Nee Diaan ik ga er alles aan doen om je DAAR te houden.. begreep ik dat ze klaar is voor de strijd. We kletsen nu iedere dag op Skype en ik geniet van deze momenten!

Lieve mama, ik mis je en ik denk aan je iedere seconde! Ik weet dat je sterk bent en ben ongelooflijk trots dat je zo positief de strijd aan gaat! Ik weet gewoon dat alles goed komt, en dat het tijd nodig heeft! Ik zal er altijd voor je zijn, ook 10.000 km ver weg! Maar als het moet zit ik naast je op de bank!
hele dikke knuffels van mij, ik hou van je,xxx

mijn leven hier is zoals ik er altijd van gedroomt heb, en ja ik ben dolgelukkig dat ik deze stap gemaakt heb. Vele vrienden vangen me op en leven mee!
Het gaat goed met me, ondanks....

volgende keer weer mooie en gekke verhalen, over hoe ik in een taxi zit en de dame naast me uit volle borst met de radio mee zingt!
Dat iedereen hier danst en zingt en dat dat heel bevrijdend is, niemand schaamt zich en doet lekker mee, wat een heerlijk volk!
Hoe ik naar de supermarkt ga en rode bietjes koop, uitleg dat het rode bietjes heet in het spaans en dat iedereen zegt dat die hollanders echt gek zijn...want die dingen zijn PAARS>.. dus wat nou RODE bietjes....


dikke kus
Diaan
voor een uitgebriedere foto impressie :
http://picasaweb.google.com/SupportGranadaKids/NicaraguaGranada2009?feat=directlink


www.supportgranadakids.com
blijf helpen ze hebben het zo nodig!!



  • 25 April 2009 - 18:57

    Sas:

    Heey Diaan,

    Wat leuk om wat van je te horen...
    Maar wat superrot van je mama.

    Beterschap voor haar en sterkte ermee!

    Succes met alles!!!

    Kus

  • 25 April 2009 - 19:00

    Tia:

    wat een prachtig stukkie lieverd, we zullen je ma goed in de gaten houden hoor! ze is zo sterk, eigenlijk net als jij!
    je komt er weer bovenop en gaat verder, wat er ook gebeurd.
    heeee wat een mooie foto daar op het strand,
    en je geniet van alles wat je meemaakt en dat is goed meissie, blijf genieten en werken samenvoegen dan blijf je happy
    te quiero mucho
    besito
    Tess

  • 25 April 2009 - 20:48

    Wilma:

    Hou de zon vast meis en ja je blijft altijd kiezen tussen 2 werelden maar heb vertrouwen in de toekomst ,sterkte voor jullie allen,dikke knuff Wilma

  • 26 April 2009 - 09:19

    Tony & Corine:

    Lieve Diaan,
    Wat een ontzettend klote bericht over je moeder.
    Maar ik weet zeker dat ze er bovenop gaat komen, ze lijkt me een sterke vrouw, inderdaad net als jij...
    Liefs vanuit Tilburg kussssssssss

  • 26 April 2009 - 09:30

    Ton Balke:

    lieverd, ik hou nu al van je, lees je verhalen met grote belangstelling en denk soms dat ik even daar ben,

    dank je wel !

  • 26 April 2009 - 22:01

    Mariekske:

    Wow...!

    Symbolisch dat je het licht draagt op de foto!

  • 27 April 2009 - 05:37

    Karin:

    Lieve Diana,

    Veel sterkte bij de ziekte van je mama, altijd verschrikkelijk moeilijk... maar als je zo ver weg zit, eens te meer ....

    Kus

    Karin en Gerrit


  • 27 April 2009 - 18:57

    Tia:

    he Daantje
    de foto´s zijn prachtig en erg leuk met de teksten erbij
    te quiero mucho
    beso
    Tess

  • 28 April 2009 - 12:00

    Leintje:

    He Daantje,

    Wat een rotverhaal van je mama! Veel sterkte voor de komende tijd want ondanks dat jullie positief zijn, zal het niet altijd makkelijk zijn nu je zover weg bent.

    Dikke X Leintje

  • 28 April 2009 - 20:35

    Mirande:

    Hey Diana, wat een verhaal weer! Ik ken jou nog niet zo lang en je moeder natuurlijk helemaal niet maar wat zal het schrikken geweest zijn voor jou en je familie! In het spaans zeggen ze dan mucho Suerte zoals je weet dus dat wens ik je!

    Wel ook super om je verhalen te lezen, ik krijg steeds meer zin.Ik mail je binnenkort wel wat uitgebreider met nog wat vragen. Voor nu wilde ik alleen even reageren op je verhaal.

    un abrazo muy fuerte van mij. Mirande

  • 30 April 2009 - 18:46

    Raymond:

    Diaan,

    Wat een verhaal over je moeder. Ik schrik me kapot! Gelukkig lees ik dat het weer iets beter gaat. Hopelijk komt ze er weer bovenop. Beterschap!

    Tja, het is niet belangrijk maar ik wil het je toch vertellen. Op dit moment ben ik deel een van mijn boek aan het herschrijven. Ik heb jouw personage iets veranderd.. Kan je hiermee leven?

    'Claire de Ruyter was een sportieve vrouw die je vaak bij de duikvereniging kon vinden. Ze was spontaan en open waardoor iedereen haar eigenlijk meer zag als een oudere zus. Ze had een slank en klein postuur. Haar gezicht was smal met een spitse neus. Haar ogen waren donkerblauw die dwars door je heen konden kijken. Ze had kort bruin haar dat meestal verscholen zat onder een modern petje. Ze was ontwerpster bij een groot ontwerpstudio en reisde vaak naar Nicaragua, Grenada. Het was haar droomland en hoopte ooit daar een klein hostel te beginnen.'

    Groeten Raymond, Miriam en the kids

  • 02 Mei 2009 - 09:31

    Mar En Roel:

    we houden je moeder goed in de gaten we gaan regelmatig langs en bellen ze hoeft maar te bellen of ik sta voor de deur nou muts we horen gauw weer van je ik ga nu lekker in de tuin zitten het het is nu nog lekker weer hier dikke kus love you

  • 04 Mei 2009 - 19:03

    Anja:

    Hoi Diana,

    Wat rot om te lezen dat je moeder ziek is, maar ik lees ook dat het inmiddels weer wat beter gaat. Hou je taai in deze moeilijke tijd zeker nu je zo ver weg zit.
    Ik ga met je mee duimen en hopen dat alles weer goed komt.

    Groetjes Anja

  • 04 Mei 2009 - 20:52

    Miriam:

    Hi Diaan!
    De tijd vliegt veel te hard voorbij. Ik knipper met mijn ogen en jij bent alweer aan je 3e maand begonnen aan de andere kant van de wereld. Goed te horen dat het goed gaat met je hostel en andere ondernemingsplannen! Ik weet niet wat er aan de hand is met je moeder maar ik las over een operatie en dat is nooit fijn. Heel veel sterkte. Dikke kus.
    Miriam

  • 05 Mei 2009 - 19:53

    Nancepens:

    he diaan,

    had een heel verhaal getypt vorige week maarb het staat er niet tussen, zal wel weer wat verkeerds hebben gedaan.

    wat ontzetten klote van je moeder schrok me rot toen ik 't las. hoop dat ze er snel bovenop is. heel veel sterkte meis

    xxxx

  • 05 Mei 2009 - 19:54

    Nancepens:

    had mijn naam niet ingevuld vandaar..... vrouwen en techniek :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

deze blog ben ik in 2008 begonnen om mijn ervaringen van mijn nieuwe leven in Nicaragua vast te leggen. Nu in 2022 gebruik ik deze ruimte om mijn ervaringen opnieuw vast te leggen, niet over het het leven als oprichtser van een stichting en niet als eigenaresse van een backpackershostal, nee het gaat nu over wat ik als resident in Nicaragua heb meegemaakt sinds de protesten in 2018 die het land en ook mijn leven volledig op zijn kop heeft gezet. Wat er met mijn leven gebeurd vanaf april 2018 kan je vanaf nu hier lezen, een nederlandse die opgroeide met alle vrijheden ennu in een land onder zware onderdrukking. veel leesplezier, Diaan

Actief sinds 08 Maart 2008
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 118500

Voorgaande reizen:

06 Juni 2008 - 09 December 2010

Mijn eerste reis

23 Maart 2009 - 30 November -0001

Mijn nieuwe thuis in Nicaragua

Landen bezocht: