Sing when you are winning .. - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu Sing when you are winning .. - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu

Sing when you are winning ..

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

08 Augustus 2009 | Nicaragua, Granada

Deze week vloog voorbij, ik heb nieuwe electriciteit aan laten leggen in het Hostal, ben naar Masaya geweest om nieuw beddengoed en handdoeken te kopen en natuurlijk druk geweest met de kids. Vanmorgen weer 3 wedstrijden gespeeld in de junior barrio league. Het was super super... Alles draait om een wedstrdijdje winnen, fanatiek vliegen de kids over het veld, stuiteren er twintig ballen om me heen en hoor ik de hele dag mijn naam...Diana Diana Diana...waar zijn de uniformen ..waar zijn de ballen, kom je ook meedoen... kom nou.... schatten ik wil wel maar mijn knie echt niet...dus ik doe de puntentelling...

Dan is het savonds zo af en toe tijd om te relaxen, plof op een terrasje, eet en drink wat en dan hoor ik achter me een gitaargetokkel, draai me om en daar zit een man met een vriend op het terras een beetje te tokkelen en begint te zingen... geweldig. Nog geen minuut later staat een andere man op en gaat erbij zitten, haalt zijn trompet uit zijn tas en speelt mee. Dan volgen er nog drie, een man met klarinet uit frankrijk..en geen idee hoe het heet zon raspgeval en de sambaballen ... een complete band ontstaat en iedereen op het terras zingt mee. Ik besluit nog maar een rum te nemen want dit is geweldig... al zingend en spelend vermaken we het hele terras. Verzoeknummers worden aangedragen en de eigenaresse van het restaurant heeft besloten het maar goed te vinden .... tja zo heb je een terras en zo heb je een podium.... dit is toch intens genieten. Zolang we meezingen blijven die lui spelen, Latina Amerika I LOVE IT> ohww what a feeling.....
Moe van de hele dag en alle indrukken slenter ik met Emerick naar huis.... plof op bed om heerlijk weg te dromen en besef ik dat mijn leventje wel super relaxed is zo.

De volgende dag druk bezig geweest met de boekhouding, tja er moet ook gewerkt worden. En zo zit je in je Hostal de papieren te doen en te klesten met wat gasten als Jose Angel binne komt, een vaste gast die ja..ook gitaat speelt en net terug is van een optreden hier in de stad. Hij gaat zitten en begint te spelen, een vriend van mij haakt in. Andere gasten komen uit de kamers en en vinden het geweldig. Dit is zo typisch Nica, niks is ene probleem en alles is gezellig. We eindigen met zn allen in Cafe Nuit waar Eva met Marlon ook nog even langs komt voor ze morgen weer aan haar reis, als reisleidster, begint.

Een gekke week, druk, leuk, veel gedaan en vooral weer veel genoten.
Dat de elctriciteit aanleggen een dag langer duurde en hij niet kwam op het moment dat hij beloofd had maar op de dag dat ik inspectie had van immigratie, ach tja....daar liggen we echt allang niet meer wakker van.....alles komt altijd goed, soms duurt het alleen wat langer.

en nu heb ik trek en ga ik is kijken of Emerick al wat eten klaar heeft, dikke kus en tot de volgende historia de Granada.

SMAK
Diaan

www.hostalmochilas.com
www.supportgrandakids.com

Granada
Nicaragua

• 08 Augustus 2009 - 20:07

Do:

dat klinkt allemaal heel erg lekker. Zolang de rum de cijfers niet beinvloed zal het daar waarachtig wel gaan. Als je hier de warmte voelt zou een muziekje en een terrasje er ook wel bij horen. Dat terras lukt wel en de muziek bestaat uit het rustig ruisen van de zee. Ook heel prettig. Een roseetje erbij, 2 leuke mannen, ach best te doen voor een lady op leeftijd. Veel liefs and kisses.

• 09 Augustus 2009 - 08:18

TIA:

SALSAAAA als ik dit lees waan ik me weer in CUBA, wat een sfeer, krijg dr kippenvel van, echt waar zit hier een beetje ongelooflijk jaloers te wezen, wat een leven heb jij, geen stress, geen HAAST, geen zure gezichten om je heen, daar droomt toch iedereen van
    meis ik lees het weer:
    je bent ONWIJS GELUKKIG
    blijf lekker zo en geef ons met je verhalen ook een beetje SUERTE
    TE QUIERRO
    TIA
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    p.s
    ennuuh veel succes met je kids, we hopen dat je aan het eind van het seisoen hetzelfde resultaaten haalt als het afgelopen seisoen.
    en zo te zien heeft Do het ook goed naar haar zin hihihi

• 11 Augustus 2009 - 16:59

Patrick En Rineke:

goed om te horen dat het leventje je daar bevalt. We genieten keer op keer van je leuke verhalen en vooral van je schrijfstijl. Groetjes en dikke kus.
    P&R en de jongens