ben aan het puberen ....heb ik dat !! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu ben aan het puberen ....heb ik dat !! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu

ben aan het puberen ....heb ik dat !!

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

06 Maart 2011 | Nicaragua, Granada

twee weken lang de slappe lach, dan moet je toch echt aan het puberen zijn! Geloof me, met 30+ haha.. en je dan zo voelen valt niet mee.
Wat gebeurde er dan?? nou kijk, ik
Was op reis in Costa Rica met groepje Nederlanders. Heerlijk er even tussenuit, ik had het nodig. De spanningen gingen zijn tol eisen en dus lekker op pad. De jongste in de groep was 25 de oudste 75..en van alles er tussenin... en wat blijkt dat is de beste mix die je kan hebben. Ze willen niet voor elkaar onderdoen, en dan heb ik het niet over een zware hiking, een ruwe rafingtocht of iets dergelijks. Nee ik heb het over gekke grappen en grollen ...twee weken lang. Om even een tipje van de sluier ...
een Belgisch vrouwtje komt bij ons aan tafel staan en verteld trots dat ze een STAPPENTELLER om heeft iedere dag. En stelt dan de vraag hoe het nou kan dat ze helemaal nog niet gelopen heeft en dat aparaat wel 14.000 stappen aangeeft!! ( ik had eigenlijk gelijk door dat het gehobbel in de bus vandaag ook bij haar zo geweest moet zijn en dat dus die teller lekker meegehobbelt heeft...voel je m al hangen ?)Nee wat zegt een van de mannen uit mijn groep...: Heb je m vannacht in bed wel af gedaan? en dat met een stalen jezus gezicht! Antwoord de dame in kwestie...uhh ja ik slaap naakt.. dan zie ik manlief van de dame stappenteller met een rood hoofd zich snel omdraaien... afijn..je kon me oprapen...de stappenteller is nog dagen gesprek van de dag geweest. EN savonds als we gingen slapen wensten we iedereen vele fijne stappen!! enz.. Het hek was van de dam, de grappen bleven komen. Kramp in mijn kaken en buikspieren...heerlijk!!!
De rest bespaar ik julie, je moet erbij geweest zijn denk ik ...

EN dat na alle spanningen en ellende van de afgelopenmaanden. Ik ben dus heerlijk weg geweest en heb me super vermaakt. Dat brengt me bij mijn leven in Granada.
Ben natuurlijk eerst weer mijn email enz gaan bijwerken en JAWEL!!
Er zijn nieuwe aanmedlingen van vrijwilligers voor 2011! Waar we natuurlijk met de stichting weer erg blij mee zijn. De Honkbal competitie draait goed en dus zijn er weer vele kinderen dolgelukkig
aan het ballen. Mijn kids roepen ook alweer wanneer we weer gaan basketballen.... Isabel een vrijwilligester van vorig jaar is ook wee terug in Granada en wil wel weer helpen. Dus de plannen worden weer gesmeed... maar eerst het Honkballen afmaken. De kampioen van deze league mag naar de nationale kampioenschappen en het spant er nu om...zullen de kids wel goed slapen volgende week... ohww wat willen ze allemaal graag presteren! Dat blijft toch zo heerlijk om te zien.

Deze week heb ik een groep van 15 vrijwilligers in mijn Hostal die morgen starten met het opknappen van een schooltje. En daarnaast gaan ze met de kidneren van de school leuke activiteiten doen. De 12e vertrekken ze naar een ander project hier in Nicaragua.

Wat dan nog meer... HA!! Wie o WIE kan me helpen mijn site www.supportgranadakids.org te vertalen naar het engels? Ik spreke het natuurlijk wel maar het ziet er een beetje kneuterig uit..
Als je iemand kent of misschien jij zelf wel... die meer dan gemiddeld engels spreekt en een paar uurtjes zou willen helpen vertalen zouden we je enorm dankbaar om zijn.
Ook voor het Spaans... ik heb eigenlijk nooit les gehad ( op 2 weekjes na dan) en schrijven kan ik dus niet echt in het Spaans. Maar hiervoor zou ik iemand van hier wel kunnen vinden die me helpt.
DUS WIE O WIE HELPT ONS de site te lanceren in twee nieuwe talen.

Ok, ik moet gaan! Heb straks een kinderverjaardag en moet nog een taart gaan kopen. ( de Pinata ligt al klaar ) Heerlijk 20 gillende kids, ja ik heb er zin in!

tot de volgende blog!
x
Diaan

ps: excuus voor de opmerking "Nederlanders" in mijn vorige blog!! Natuurlijk zijn alle belgen ook welkom op de site :)
zal het nooit meer doen Karin..grinnn! ;)
vind het wel super om jullie reacties te lezen.


  • 08 Maart 2011 - 07:51

    Karin P:

    Ha Lieve Diaan ... ik tel weer helemaal mee ;-)
    Wat geniet ik toch iedere keer van jouw verhalen...zoals ook nu weer met de vlaamse stappenteller ...Super
    Zo fijn dat je een verzetje had waar je even op adem kon komen
    Ook een goeie mix trouwens, een groep met Nederlanders en een paar Belgen derin.
    Kus

  • 08 Maart 2011 - 09:18

    Femmes:

    Whahahahaha dat klinkt goed ;) Fijn om te horen dat je er ff tussenuit bent geweest en dat dat je goed heeft gedaan, dat verdien je!

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

deze blog ben ik in 2008 begonnen om mijn ervaringen van mijn nieuwe leven in Nicaragua vast te leggen. Nu in 2022 gebruik ik deze ruimte om mijn ervaringen opnieuw vast te leggen, niet over het het leven als oprichtser van een stichting en niet als eigenaresse van een backpackershostal, nee het gaat nu over wat ik als resident in Nicaragua heb meegemaakt sinds de protesten in 2018 die het land en ook mijn leven volledig op zijn kop heeft gezet. Wat er met mijn leven gebeurd vanaf april 2018 kan je vanaf nu hier lezen, een nederlandse die opgroeide met alle vrijheden ennu in een land onder zware onderdrukking. veel leesplezier, Diaan

Actief sinds 08 Maart 2008
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 118473

Voorgaande reizen:

06 Juni 2008 - 09 December 2010

Mijn eerste reis

23 Maart 2009 - 30 November -0001

Mijn nieuwe thuis in Nicaragua

Landen bezocht: