waar blijft het voorjaar ??? - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu waar blijft het voorjaar ??? - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu

waar blijft het voorjaar ???

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

08 Maart 2010 | Nicaragua, Granada

hoor ik jullie roepen, smeekbede op internet ...we zijn klaar met die kou!! Sorry lieverds maar hier is het gewoon 30+ graden en heb ik aaridg wat sweetdruppeltjes zo per dag over mijn rug lopen. Maar ik hoop voor jullie dat dat voorjaar snel komt hoor, echt waar.

Wat heb ik hier nu weer zoal uitgespookt tijdens al dat gezweet. Nou kijk, Eind Januari heb ik met een Amrikaanse sponsor en Support Granada Kids weer een honkbal league voor de kids gerealiseerd.Nu geen 6 maar 16 teams. Wat natuurlijk weer heerlijk was om te doen, en dat is dan natuurlijk ook gelijk mijn excuus dat ik wel erg lax aan het worden ben met het bloggen... ik zal mijn leven beteren...uhhh denk ik..hahah
De kids zijn dus weer druk aan het Honkballen en had ik het druk met het inwerken en coordineren van de vrijwilligers. Want jajaj, nu we met vrijwilligers werken, moet wel met zoveel teams, denk je dan heb je het minder druk, nou niks is minder waar. Voor je iedereen op zijn plek hebt en ook nog gaat doen wat ze moeten doen ben je wat zweetdruppels verder. Maar het is gelukt, het draait nu en de kids genieten weer. Nadat dat voor elkaar was ben ik me gaan voorbereiden op mijn reis naar Costa Rica als reisliedster. Vlak voor ik weg ging had ik nog een bruiloft, de tweede in een jaar... en tja... wanneer gaan wij nou was de grote vraag op de avond... uhhh uhh uhh.... nou eerst mijn broertje!!
We hadden een superfeest met veel eten, drinken en dansen. En Claudio en Nani met de twee kids liepen te stralen.

Daarna dus op pad naar Costa Rica, heb een heerlijke tijd gehad daar. Een geweldige groep dia al snel ziets had van uhh Diaan das luek hoor al die info over die Vulkaan maar kan je niet even melden waar de bar is?? dat van de vulkaan vergeten we toch weer..hahah en ik maar studeren en de feitjes leren. Nu stort ik mij op de sluitimgstijdenwet van de kroegen, daar kom ik met deze groep een heel eind mee. Nee, zonder gekheid, het was amper werken, we hebben enorme gelachen en weer veel mooi beestjes gezien.
Aanstaande vrijdag ga ik weer een groep begeleiden, nu maar hopen dat ze ook zo gezellig zijn anders kan ik alsnog al die vogeltjes en bomen en vulkanen uit mijn hoofd gaan leren......ohohoho

Bij terugkomst had ik ff de stress , want hoe zal het gegaan zijn in Mochilas?? dus eerst ff snel daar gedag zeggen
HOLA!!!!! chicas como estas todo aqui?? nou alles was okidoki, kreeg de kas overgedragen en alles was keurig in orde. De meiden hebben zo goed gewerkt dat ze een extraatje kregen en gelijk de markt op vlogen om wat leuks te gaan kopen. Daar zit je dan, best wel trots te zijn na een paar gekke weken. Dus op naar de bar, en ja hoor ook daar iedereen weer blij me te zien maar vooral ik weer blij iedereen te zien. Kreeg gelijk een rum, en ze vroegen me of ik in de zon gezeten had, ik was wat verkleurd...ennnnnnnn of ik soms het eten in Costa Roca erg lekker vond.... uhhh hoezoooooooooo???? grrrrr nou uh...uhh je bent geloof ik ietsje.....durf het is te zeggen.... was mijn blik..hahah ja ben dus ietsie piesie mas gordita ...haha moet kunnen. Het leven is goed en dan krijg je dat he,

dikke kus en tot de volgende blog waarin ik weer even wat beeldmateriaal zal meesturen.


XXX



  • 08 Maart 2010 - 08:09

    Tia:

    hoi meissie
    als ik zo naar buiten kijk is alles weer wit, dus JA we zijn het nu echt spuugzat, maar goed we blijven Hollanders he, zeuren elke dag over het weer hihi en over treinen die daardoor niet rijden grrr,
    ben blij voor je dat je eerste groep touristen zo gezellig was, hoop voor je dat de volgende ook zo is, maar dat gaat onder jouw leiding wel lukken, ennuuh je bent nu zo vaak in die regio op vak. geweest dat je zo ondertussen wel veel weet van die landen om je heen toch?
    lieverd geniet lekker daar en veel succes met de honkbal competitie, hou ons op de hoogte
    beso XX
    TESS

  • 08 Maart 2010 - 14:12

    Karin:

    Hoi Diaan,

    Leuk je weer te lezen.
    Ik heb na al die tijd eindelijk een selectie van onze foto's van Costa Rica laten printen, kwestie van toch wat papieren herinneringen te hebben , ik blijf dat toch ook leuk vinden. Laat mij daar gisterenavond mee bezig geweest zijn ten tijde dat jij je blog bijwerkte ;-), grappig toch.
    Wat is Costa Rica toch een mooi land en wat hadden wij een leuke groep... voor mij moet je natuurlijk wel al die weetjes over de vulkaan memoriseren, de vogeltjes daar zou Gerrit je een handje bij kunnen helpen missch. Ik blijf zo fijne herinneringen hebben aan die reis
    Veel plezier met de kids en de Mochillas (fijn dat alles mooi verder draaide tijdens je afwezigheid)....enne de reisbegeleidingen die nu weer een extra uitdaging geven, lijkt me super (als het geen azijnpissers zijn die je mee hebt ;-) )
    Kusje

  • 08 Maart 2010 - 18:37

    Femmes:

    Klinkt goed! Hopelijk zie ik je dit jaar weer! Dikke kus aan Eef en de rest natuurlijk! Neem binnenkort wel ff contact met je op, eerst hier ff alles op orde ;) xx

  • 10 Maart 2010 - 11:56

    Mariekske:

    Hey poppedop,

    Voor welke organisatie werk je?? Grappig joh! Leuk dat het je zo bevalt! En over die bar? Vaak reflecteren groepen de reisbegeleidster! Hahah...!
    Ben je nog oude bekenden van mij tegengekomen? Juan? Freddy?

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

deze blog ben ik in 2008 begonnen om mijn ervaringen van mijn nieuwe leven in Nicaragua vast te leggen. Nu in 2022 gebruik ik deze ruimte om mijn ervaringen opnieuw vast te leggen, niet over het het leven als oprichtser van een stichting en niet als eigenaresse van een backpackershostal, nee het gaat nu over wat ik als resident in Nicaragua heb meegemaakt sinds de protesten in 2018 die het land en ook mijn leven volledig op zijn kop heeft gezet. Wat er met mijn leven gebeurd vanaf april 2018 kan je vanaf nu hier lezen, een nederlandse die opgroeide met alle vrijheden ennu in een land onder zware onderdrukking. veel leesplezier, Diaan

Actief sinds 08 Maart 2008
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 118449

Voorgaande reizen:

06 Juni 2008 - 09 December 2010

Mijn eerste reis

23 Maart 2009 - 30 November -0001

Mijn nieuwe thuis in Nicaragua

Landen bezocht: