FELIZ ANO NUEVO - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu FELIZ ANO NUEVO - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu

FELIZ ANO NUEVO

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

02 Januari 2010 | Nicaragua, Granada

de vorige blog vertelde ik jullie dat mijn ouders eraan kwamen en dat we dus kerst op slippers en in korte broek zouden gaan vieren. Nu wat weekjes verder zitten de eerste drie weken met mijn ouders erop. En ik kan niet anders zeggen dat we GENIETEN. Wat een kanjers die ouwe lui van mij. Ze beklimmen vulkanen, zitten in bootjes krokodillen te kijken in mangrove bossen, lopen op de markt ...ahum kopen alles op de markt... en niks is ze te gek.We zwemmen in kratermeren en bezoeken stadjes in de buurt.OOk bezochten we een koffie plantage en een cacao fabriekje...Alles is even indrukwekkend.

Even wennen moesten ze aan de armoede en nu nog is het soms wel even slikken als ze de mensen op vuilophaaldag de zakken door zien spitten. Maar we GENIETEN en zo gingen we met zijn viertjes ook nog 5 dagen op pad. De bus in, op naar Leon en Las Penitas en daarna naar Matagalpa. We vonden de tweede dag een super Hostal met Zwembad en paps besloot hier te willen blijven en die HUT te kopen ..hahahah.
Ach ik kan jullie niet alles gaan vertellen, dat moeten ze zelf maar lekker doen als ze weer thuis zijn.
Wij hebben kerst gevierd met vrienden en met vuurwerk en in korte broek op slippers...zoals beloofd.:)hoe raar ook hier is op kerstavond de stad vol met vuurwerk. De vuurpijlen schieten om je oren en de bombas laten de daken trillen. We drinken en eten en kijken we onze ogen uit. Ook oud en nieuw hebben we in stijl doorgebracht met een zak vuurwerk en wat uurtjes in de kroeg met enkele versnaperingen...hahah
Een coctail hier: de MACUA, heeft paps ondekt, 3 soorten vruchtensap met een heleboel rum...zegt tie stralend... tja ben aan mijn gezondheid aan het werken ..heb nog nooit zoveel verse sapjes op....jaja paps zo ken ik er nog wel een paar.

Wat ook echt supergaaf was met kerst was de avond in het kinderopvanghuis Casa Xalteva. We hebben daar pinata geslagen en stoelendans gedaan. jaja mams moest eraan geloven als genodigde was ze de pineut om mee te rennen met de kids om de strijd voor de laatste stoel. Ze won een T shirt van Casa Xalteva en die moest natuurlijk gelijk aan. JA die ouwe taaie heeft de tijd van der leven en ze voelt zich echt supergoed.
Dus ik heb mijn wens voor 2010 direct zien uitkomen: een stralend stel ouders!!!

Ik wens voor jullie dan ook dat jullie dromen mogen uitkomen met veel geluk en gezondheid. EN denk erom, GENIETEN is het magische woord en daar moeten we met zn allen in dit nieuwe jaar wat meer aan gaan doen, ok!!


heel veel liefs van ons allemaal,
en ik beloof dit jaar ook NL weer te bezoeken.

dikke kus
Diaan en de rest van de FAM

  • 02 Januari 2010 - 22:13

    Marijke:

    Hallo Diana!

    Jij ook een gelukkig Nieuwjaar!
    Zo te lezen ben je goed begonnen; ga zo door meisie! Nog veel plezier met je ouders.

    Lfs,
    Marijke

  • 02 Januari 2010 - 22:34

    Femmes:

    En of je ouders kanjers zijn! Ze doen niets anders dan genieten! Zouden meer mensen moeten doen! Geef mijn pleegmams een dikke beso en voor todos en granada el mejor! Besos en ik zie je dit jaar al weer!

  • 02 Januari 2010 - 23:20

    Do:

    ook voor jullie een goed en gezond 2010. Prettig op de valreep nog iets te mogen horen.

  • 03 Januari 2010 - 06:35

    Toob:

    Allemaal het beste voor 2010! Het is hier superkoud. Geniet dus maar zoals je het zelf zegt. Wij starten morgen zakelijk 10. Hopen met elkaar dat dit jaar weer als vanouds wordt. We gaan ervoor. Veel plezier nog daar met je ouders en natuurlijk prootsf op alle successen.

  • 03 Januari 2010 - 08:42

    Wilma:

    Ola Daan

    voor jullie ook de beste wensen en dat er nog meer dromen uit mogen komen.

    gr en liefs Wilma

  • 03 Januari 2010 - 09:28

    TIA:

    lieverdjes het genieten spat er af zo te zien, geweldig zus en zwager dat jullie daar zijn met die speciale dagen, dit vergeet je NOOIT meer, ben heel benieuwd naar jullie foto´s, ik zal dr een dag voor uittrekken hihi
    Daan fijn dat je wat foto´s erbij hebt gezet zo zien we vast een voorproefje, en ik zie dat je t-shirtjes ook al zijn uitgereikt
    de tassen van jou die hier nog staan worden steeds leger hihi
    Daan,Het en Kees geniet nog lekker die laatste dagen, want geloof me als je terugkomt is de schok ENORM, zowel cultuur als het WEER, het vriest hier min 10 's-nachts
    dikke besito's voor jullie allemaal en we beloven je dat we zullen GENIETEN vanaf dit jaar van alle luxe die we hier hebben
    doei
    GENIETIG NIEUWJAAR
    TESS

  • 03 Januari 2010 - 14:46

    Corine:

    Lieve Daan en natuurlijk paps en mams van diaan, wat geweldig leuk om dit allemaal te lezen en dat jullie het zo fijn hebben daar!! Leuke foto's! Ook van mij, Tony en de kids een spetterend 2010 met geluk maar vooral veel gezondheid!
    Liefs van Corine. xx

  • 04 Januari 2010 - 08:05

    Karin:

    Lieve Diaan,

    Allereerst een zeer gelukkig, gezond,missch wel reislustig 2010. Heel veel geluk in al wat je onderneemt
    Dat genieten wat je daar zegt... daar begint vaak alle geluk mee, dat draag ik ook erg hoog in het vaandel hoor !!!
    Ik geniet in onze Belgische kou van jouw heerlijke warme verhalen, laat die zeker verder doostromen ...
    Kus
    Karin

  • 04 Januari 2010 - 19:12

    Mar, Roel , Deb:

    hey hallo nog de beste wensen . en een heel gelukkig, gezond 2010.

    en we zien mekaar snel .

    groetjes uit holland brrrrrrrrrrrr koud -40 hahahahaha schaatsend naar je werk hahahaha

    dikke kus en knuffel xxx

  • 05 Januari 2010 - 21:06

    Claudia:

    Hoi Daan!

    Beste wensen voor het nieuwe jaar! Wat super voor je dat je ouders er zijn! Nog heel veel plezier samen. Hier in Nederland het jaar errug koud begonnen, sneeuw en ijzel en het vriest hele dagen!! Geniet maar van het zonnetje en maak er maar weer een mooi jaar van.

    Groetjes Claudia

  • 08 Januari 2010 - 15:13

    Carlita Alers:

    Hoi lieve allemaal,
    Fijn dat jullie daar zo genieten samen met je ouders. Helemaal super.
    Genieten moet je maar iedere dag doen. Wij hebben voor de kerst een vriend verloren net een week vijftig. Woensdag een herseninfarct en vrijdag avond hebben we afscheid genomen van hem in het ziekenhuis. Was een regelrechte kraterinslag..... maar goed het leven gaat door!
    Dus geniet van elke dag, het kan zo maar de laatste zijn! Huis nog niet verkocht.....lekker belangrijk....?! Ik wens jullie daar nog veel plezier en een besito mas grande
    Carla Alers

  • 11 Januari 2010 - 15:54

    Marieke:

    Hey Pop,

    Jij maakt genieten makkelijk met die heerlijke verhalen van je! Met ontroering heb ik deze gelezen.
    X

  • 14 Januari 2010 - 21:13

    Mirande:

    Hey Diana

    Wat een super kerst en oud&nieuw zal het geweest zijn voor je! Heerlijk om zo met je ouders te genieten. Ik wens je dan ook een super 2010 en ik hoop jou nieuwe land nog te gaan bewonderen in het komende jaar!

    Saludos Mirande

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

deze blog ben ik in 2008 begonnen om mijn ervaringen van mijn nieuwe leven in Nicaragua vast te leggen. Nu in 2022 gebruik ik deze ruimte om mijn ervaringen opnieuw vast te leggen, niet over het het leven als oprichtser van een stichting en niet als eigenaresse van een backpackershostal, nee het gaat nu over wat ik als resident in Nicaragua heb meegemaakt sinds de protesten in 2018 die het land en ook mijn leven volledig op zijn kop heeft gezet. Wat er met mijn leven gebeurd vanaf april 2018 kan je vanaf nu hier lezen, een nederlandse die opgroeide met alle vrijheden ennu in een land onder zware onderdrukking. veel leesplezier, Diaan

Actief sinds 08 Maart 2008
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 118508

Voorgaande reizen:

06 Juni 2008 - 09 December 2010

Mijn eerste reis

23 Maart 2009 - 30 November -0001

Mijn nieuwe thuis in Nicaragua

Landen bezocht: