ken je die van die ezel? - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu ken je die van die ezel? - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu

ken je die van die ezel?

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

01 Oktober 2008 | Nicaragua, Granada

De Mombacho, het blijft een verhaal apart. Het is maandagochtend en we vertrekken met de bus naar de Mombacho, we willen de canopy tour gaan doen en daarna hiken op de berg! We hebben er zin in. We slenteren over de markt naar de bus en hebben geluk. De bus gaat direct weg, dus joehoeoeoeo We gaan op weg in mijn favoriete bus! Na een half uurtje zijn we er en krijgen we gewoon weer te horen dat berg gesloten is...grr! had ik dit niet vorige reis ook al...wat een Ezel.. suf suf suf..dan maar terug, maar eerst even afspreken dat we morgen terug komen. Eenmaal in Graanda heb ik een gesprek met Jose Luise. Hij verteld met het verhaal van Casa Xalteva. Het opvanghuis heeft een nieuw dak nodig en snel ook, het lekt en sommige balken zijn gebroken. We praten over de kids en over de hulp die ze oh zo nodig hebben. De schatten kennen me natuurlijk en ik word besprongen door 3 van die bengels. Diana!! Diana! jaja jongens ik kom zo even met Jose Louise praten. Hij vraagt me mee naar het eiland La zapatera. Daar wonen de mensen nog zonder stromend water en electriciteit. Een aantal van die kids wil hij naar Granada halen om een wedstrijd te hinkballen tegen de kids van Casa Xalteva. Ik zou het dolgraag willen zien en hoop dan ook dat we binnen deze 2 weken dit nog kunnen doen. Smiddags lopen we door de stad en spreken wat met de mensen hier. Een schat van een meisje spreekt me aan en loopt op blote voetjes. Ik neem haar en haar zusje mee naar huis en geef ze schoenen en shirts. Helemaal gelukkig vertrekken ze terug naar hun barrio, de buitenwijk in Granada waar ze wonen. Heerlijk om ze te kunnen helpen.
Savonds bezoek ik een vriendin en kletsen over alle plannen en alle
mogelijkheden hier.
Maar dan is het genoeg geweest we zijn moe en gaan lekker slapen.

Woensdag is dan de grote dag we gaan terug naar de Mombacho, heerlijk weer de bus in, en om 9 uur zijn we bij de berg. We kopen de kaartjes en gaan de Canopy doen. We krijgen met zijn tweetjes 3 gidsen mee en tja het is nooit te voorsepllen met die meiden ..hahah>! we gaan op diverse standjes ) jaja ik hoor jullie denken ) ... onderste boven achterste voren met de jongens mee aan de kabels. Geweldig wat een kick !! we zoefen door de bomen en ook Miek vind het super gaaf! Het is echt een nieuwe ervaring, ik heb dit al vaak gedaan maar niet onderste boven en zeker niet achterste voren dus

  • 01 Oktober 2008 - 18:01

    TIA:

    meisje meisje wat beleef je weer een hoop,wij zitten hier ondertussen met de kachel aan grrrrr
    er staat alweer een nieuwe tas met spulletjes voor de kids
    op je te wachten dus het gaat helemaal goed...
    we wachten met spanning de rest van je verhaal af
    dag lieverdjes
    TESS

  • 01 Oktober 2008 - 18:17

    Dorothée:

    je wilt me toch niet vertellen dat je al die schoenen hebt meegeno-men? Is de golftas al verkocht?We moeten een
    veiling van een trofee van een beroemdheid zien te regelen. Have fun, luv Do

  • 01 Oktober 2008 - 19:16

    Anja:

    Hoi Diana,

    Wat een belevenissen allemaal, maar ook weer een mooie ervaring erbij.
    Heel veel succes de komende tijd met alle plannen die je hebt.
    Ik blijf je volgen.

    groetjes Anja

  • 02 Oktober 2008 - 05:57

    Joke:

    Wat geweldig om weer met je mee te lezen. En wat heerlijk dat het aanvoelde als thuiskomen. Die plannen van jou zijn echt sper en helemaal goed!
    liefs, Jo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

deze blog ben ik in 2008 begonnen om mijn ervaringen van mijn nieuwe leven in Nicaragua vast te leggen. Nu in 2022 gebruik ik deze ruimte om mijn ervaringen opnieuw vast te leggen, niet over het het leven als oprichtser van een stichting en niet als eigenaresse van een backpackershostal, nee het gaat nu over wat ik als resident in Nicaragua heb meegemaakt sinds de protesten in 2018 die het land en ook mijn leven volledig op zijn kop heeft gezet. Wat er met mijn leven gebeurd vanaf april 2018 kan je vanaf nu hier lezen, een nederlandse die opgroeide met alle vrijheden ennu in een land onder zware onderdrukking. veel leesplezier, Diaan

Actief sinds 08 Maart 2008
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 118668

Voorgaande reizen:

06 Juni 2008 - 09 December 2010

Mijn eerste reis

23 Maart 2009 - 30 November -0001

Mijn nieuwe thuis in Nicaragua

Landen bezocht: