advocaatje leef je nog - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu advocaatje leef je nog - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu

advocaatje leef je nog

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

03 Januari 2009 | Nicaragua, Granada

Hoera!! gisteren was dan officieel de grote dag. Om 9 uur opgestaan want we moeten voor de laaste keer naar de advocaat. Het voorlopig koopcontract wordt dan omgezet in de enige echte! Een vriend van mij is meegegaan om evntueel te vertalen. Hij spreekt Nederlands maar is officieel een Nica. Eenmaal aangekomen bij de advocaat gaat alles natuurlijk langzaam. Maar we hebben ons al zo aangepast dat we het wachten geen probleem vinden. We kletsen gewoon lekker door. De Advpcaat is een super aardige man die ns met alles helpt, hij legt alles uit en dan komt de schrik...help hij wil mijn residentie hebben...maar maar .. we hadden afgesproken dat ik die zou aanvragen en dat dat genoeg zou zijn...stammel ik.. op zijn spaans,. oh ja das waar ook. Ohh nou dan is het goed, printen die contracten...en jawel.. dat ging dus lekker niet! printer stuk..dus weer ff wachten. Om een lang verhaal kort te maken, de printer ging het niet meer doen, wij konden even wat anders gaan doen en de advocaat zou het anders gaan regelen.

We lopen terug naar het hostal en horen van de oude eigenaar dat er een probleem is met een medewerker, hij wil minder uren gaan werken...nou dat willen wij dus niet. Gelijk maar is een praatje maken met het personeel. Sylvia en Jamie zijn geweldig, de schoonmaakster en de receptioniste. Maar de bewaker, nee die heeft de smoor in omdat wij zijn uren niet inkorten. Toch besluit hij te blijven. Tja je mag ons best uitproberen hoor, we trappen er echt niet in. Zaken zijn zaken.

Dan nog even koffie drinken en weer terug naar de advocaat. de papieren liggen klaar. Heel raar hoor, dan gaat die man dat voorlezen en is alles in het spaans behalve natuurlijk mijn naam. Zie je het voor je... blablablabal..Diana Steinmetz blablabla...Diana Steinmetz en dan graag hier tekenen. Uiteindelijk toch nog alles gelukt en zijn we in bussiness!!! Hostal Mochilas is een feit! En dus ja, vakantie is over en aan het werk! Gerco en Marlies zijn naar een wasmachine gaan kijken want we hadden al snel door dat dat vele malen goedkoper is dan het te laten wassen, en we hebben personeel wat dat gewoon kan doen. Aan het eind van de dag zijn we neergestreken op een terrasje en na wat eten en drinken staat Sylvia voor mijn neus, die komt de sleutel van de kluis brengen. Wat een lieverd is dat. zo vliegen de dagen om, ben ik visitekaartjes en flyers aan het maken.

Maar morgen en overmorgen de kids, ik kan niet wachten. Spreek jullie weer snel, ik ga weer aan het werk....haha wat en raar idee he~!!

abrazo
Diana


  • 04 Januari 2009 - 07:58

    TIA:

    zo patron Diana...het begin van je droom is begonnen, GEWELDIG meissie, en de klanten komen ook al vanzelf naar je toe dus het gaat helemaal toppie,
    lieverd probeer tussendoor ook nog ff vakantie te houden
    want dat heb je wel verdiend!!
    abrazo
    beso
    hasta luego

  • 04 Januari 2009 - 12:16

    Dorothée:

    Van harte gefeliciteerd.
    Veel sterkte en veel succes. Ik heb al drie klanten voor je!!!! (zeggen ze)De heren willen naar Nicaragua (waar ligt dat ?)en ik ga met ze mee ohje, ohje. Wat heb je toeristisch gezien te bieden ? Liefs Do

  • 04 Januari 2009 - 13:39

    Joke:

    hey Diaan super joh! Wij komen echt een keer bij je logeren hoor. Niet dit jaar, dat gaat niet lukken maar daarna.... zullen we je even komen vervelen daar haha.

  • 04 Januari 2009 - 20:28

    Miek:

    Helemaal top hoor. Het idee dat ik daar een paar maanden geleden met je was en het toen begon te borrelen..."Als ik dit nou zo doe en dat zo en hier kan ik dit en daar kan ik dat...ja lijkt me wel leuk hoor..." en dan nu de trotse eigenaresse!!!!!
    Meid echt waanzinnig....
    Geniet ervan en spreek je snel..
    XXX

  • 05 Januari 2009 - 06:12

    Marlies&Gerco (wie?):

    He chica!
    Nou schat, een berichtje van ons dan.
    Want ook wij lezen jouw blog. Net als jij die van ons leest.
    Nou daar zitten we dan. Onze eigen business. En wat voor 1. Supergaaf.
    In zo een mooi land met zo veel mooie mensen. Je hebt nooit ook maar iets teveel gezegd over Nica. We zijn er nog maar net en hebben al zoveel vrienden en kennissen.
    Dit is ons begin lieve Diana. En het is nu al een mooi begin.
    Kus van Ger en Gor... Oh nee, haha, Ger en Mar!!!

  • 05 Januari 2009 - 17:55

    Tia:

    mmmmm je zit goed in de lekkere mannen hoor zo te zien hahaha
    welke tour doet Luis? dan kan ik vast inschrijven
    he kun je van je nieuwe eigendom iets meer foto's doorgeven, v.d kamers en zo, ik wil ze aan iedereen laten zien, ben zo trots op je!!!
    ennuuh Marlies en Gerco geweldig om jullie erbij te hebben, zo te zien hebben jullie het al net zo te pakken als Daantje hihihi het gaat met dit supertrio echt helemaal lukken weet ik zeker.
    groetjes daar van ons hier(brrr koud en ozo somber)
    doei doei kus
    oeps oke beso dan
    Tia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

deze blog ben ik in 2008 begonnen om mijn ervaringen van mijn nieuwe leven in Nicaragua vast te leggen. Nu in 2022 gebruik ik deze ruimte om mijn ervaringen opnieuw vast te leggen, niet over het het leven als oprichtser van een stichting en niet als eigenaresse van een backpackershostal, nee het gaat nu over wat ik als resident in Nicaragua heb meegemaakt sinds de protesten in 2018 die het land en ook mijn leven volledig op zijn kop heeft gezet. Wat er met mijn leven gebeurd vanaf april 2018 kan je vanaf nu hier lezen, een nederlandse die opgroeide met alle vrijheden ennu in een land onder zware onderdrukking. veel leesplezier, Diaan

Actief sinds 08 Maart 2008
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 118364

Voorgaande reizen:

06 Juni 2008 - 09 December 2010

Mijn eerste reis

23 Maart 2009 - 30 November -0001

Mijn nieuwe thuis in Nicaragua

Landen bezocht: