nieuw jaar en een nieuw leven - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu nieuw jaar en een nieuw leven - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu

nieuw jaar en een nieuw leven

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

01 Januari 2009 | Nicaragua, Granada

vandaag een relaxdag het is 1 januari en iedereen is vrij alles is gesloten. Althans de barretjes enzo niet natuurlijk. Dus nog even tijd om opnieuw te schrijven over mijn leven hier. Gisteravond hebben we oud en nieuw gevierd in onze stamkroeg met een buffet, zingen, dansen en lekker kletsen met iedereen. Veel van mijn vrienden zijn dan ook gekomen. Carlos en Claudia, Steen, Luis, Javes, Dirk, Nadine, Camillio, Emerick en Caludio echter de bar en Cathy en Terri bij de karaoke ( zij zijn de eigenaressen van de bar) y mucho mas. Het was echt super, maar ook heel bizar.
Je loopt hier in een korte broek met topje en dan sta je bij een kerstboom en een sneeuwpop. Het klopt gewoon niet voor je gevoel, en waar zijn die oliebollen..??? niet dat ik ze mis hoor, maar het voelt gek.

Oh ja mijn strandfeest is dus niet gelukt omdat mijn residentie nog niet klaar is kreeg ik geen vergunning...helaas...maar de plannen voor volgend jaar liggen er al..dus komt goed.

Het was wel gewoon super vannacht!!Pap en Mam ik heb jullie geprobeerd te bellen maar het lukte niet, alle lijnen waren overbezet. Ik bel morgen okay!!kus van mij!!
Heb Menno om half twee nog kunnen bereiken, maar alles gaat goed met me, dat hadden jullie denk ik al door.

Maar dan nu even over mijn kids, want na al het zakelijke heb ik naturlijk ook mijn kids nog! Een aantal heb ik al gezien en die waren dan ook superblij om me weer te zien. zondag is de grote dag dan ga ik iedereen opzoeken. Er staat 100 kilo aan spullen en een grote donatie voor Casa Xalteva klaar, zo fantastisch om te kunnen helpen. enkele kids heb ik al geholpen, zij zijn stralend naar huis vertrokken met nieuwe kleren en een voetbal. ze hebben me volledig plat geknuffeld, de schatten. De twee meisjes die ik ken van mijn vorige reis heb ik eten gegeven en shirts, en nu ze weten dat ik in Mochilas woon komen ze af en toe even gedag zeggen. Ze zijn echte lieverds.

Ja ook Gerco en Marlies snappen wat ik bedoel met die lieve mensen hier, ze zijn altijd vriendelijk behulpzaam, sociaal en respecteren iedereen. Ben je homo, geel groen, scheel, travestiet of wat dan ook, alles is hier goed. Niet allen voor buitenlanders hoor, juist ook onder elkaar behandelen ze elkaar met respect. Wij kunen daar nog veel van leren, al zeggen we dat we heel tolerant zijn. Hier is het ECHT EN PUUR! en nee ik kijk niet door een roze bril, het is gewoon echt zo. De armoede is schrijnend, naturlijk zie je in de straten de bedelaars, maar ze zullen je nooit echt LASTIG vallen. Ze vragen wat en als je NEE zegt is het goed en lopen ze door. Gerco en Marlies sanppen nu wat ik bedoel, en ik hoop dat jullie ooit deze feeling met me komen delen! Ik beloof dat de reis echt de moeite waard is!!

Maar ik had het over de kids. Zondag ga ik naar LA Esperanza de honkbalspullen brengen en maandag ben ik bij Casa Xalteva, ik zal jullie op de hoogte houden en natuulijk vzv van foto's.

Nu douchen en omkleden, heb een date !! haha!
dus tot snel, op de volgende blog!

love you all!

Diaan

• 01 Januari 2009 - 23:43

Dorothée:

heel gelukkig nieuwjaar, dat je dromen mogen uitkomen!
    liefs Do

• 01 Januari 2009 - 23:51

Dorothée:

wat heb je getekend ?

• 02 Januari 2009 - 08:23

TIA:

Hoi lieverd geniet nog maar lekker daar hoor want het is hier somber en erg koud, neem al je mooie dromen maar mee hier naartoe, dan voelen wij ons ook iets beter hihi ennuuh leuke foto´s
    dag tut ik ben benieuwd naar je volgende blog
    love you

• 02 Januari 2009 - 08:30

Toob:

Diana allereerst de beste wensen voor een nieuw spannend jaar! Het is er dan toch van gekomen. Geniet van het bezit en de nieuwe plannen die nu voor je liggen! Dikke zoen en nogmaals het aller beste voor 2009. Hoe dit in het spaans moet weet ik eigenlijk niet!

Toob

• 02 Januari 2009 - 09:16

Sacha:

Heey Diaan,

Happy Newyear!
    Jeetje wat een verhalen allemaal. Echt spannend.

Succes en geniet ervan.

Hopelijk verkoop je je huisje snel.

Liefs Sas

• 02 Januari 2009 - 16:52

Erik:

voor jullie 3en een heel voorspoedig en gezond 2009 en wanneer is de afscheidsparty????