mijn verhaal nu dan eindelijk... - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu mijn verhaal nu dan eindelijk... - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu

mijn verhaal nu dan eindelijk...

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

01 Januari 2009 | Nicaragua, Granada

ja sorry allemaal hetbloggeniser gewoonnietvan gekomen, gebrek aan tijd zal ik maar zeggen. Waarom danhoorik julliedenken,je bent opvakantie, dan heb je het toch niet zoooooo druk. Jawel,ik wel. Ik wetook echt niet waar ik moet beginnen met vertellen, er is zoveel gebeurd en er gaat nog veel meer komen. Maar laat ik beginnen bij de reis. Vrijdag ben ik vertrokken, het liep allemaal gesmeerd behalve op Atlanta, daarhadden we helaas 2 uur vertraging. Carlos zou ons ophalen dus die maar is gaan bellen.
OM half 11 waren we hier in Managua, en jawel zlefs de koffers waren er. En geloof me ik had er veel. Eindelijk de auto in, even proppen en ja het paste er allemaal in. Hier in Granada aangekomen nog even naar de bar. ZO heerlijk om iedereen weer te zien. knuffels, zoenen en nog meer knuffels. Mijn kadoo voor Emerick sloeg in als een bom, totaal confuus heeft hij een uur zitten staren en was dus letterlijk sprakeloos.
Dan slapen,eindelijk na uren reizen mijn bedje in. Zaterdag een relaxdagje, Marlies de stad laten zien en de natuurlijk de terrasjes.
Zo kom je dan ook steeds meer vrienden tegen. Het voelt zo onwijs goed om weer met iedereen te kunnen kletsten. Ben ondertussen naar Casa Xalteva geweest, heb Bismarck gesproken, heb opa en oma een kadootje gebracht, en ja ook die waren helemaal happy mij weer te zien. Maar waar had ik het dan zo druk mee. Nou kijk, ik ging hier naartoe om te kijken of het Hostal wat ik wil hebben okay is. Of de papieren okay zijn en om met de eigenaar, Carlos dus te kunnen onderhandelen. Afijn, we hebben uren zitten kletsen, alle papieren bekeken enz. En YEAH!! ik heb ja gezegd, dus afgelopen dinsdag naar de advocaat de contracten bekijken en de vergunningen enz om laten zetten, dan ook nog mijn resedentie aanvragen en ga zo maar door. Veel papieren en dus veel werk. Uiteindelijk hebben ik dinsdag de papieren getekend, en heb ik het voorlopig koopcontract getekend. DUssss..... YEAH!!! Ik heb een Hostal gekocht!! En daar zit ik nu op de computer -er staan er meerdere-
te bloggen! Hostal Mochilas de Granada is jajaja en nu komt het vanaf vandaag van mij!! Bij deze wil ik iedereen een geweldig goed en gezond nieuwjaar wensen!!! Feliz Ano Nuevo. Voor mij kon het niet beter beginnen. We hebben dan ook een superfeest gehad gisteravond. Marlies en Gerco zijn ook helemaal happy, ze hebben dezelfde ervaring als ik ooit had hier. Wat een land, maar ook wat een mensen, zo lief behulpzaam en ze hebben er zoveel vrienden bij. Ook zij horen hier nu thuis en ze voelen zich ook thuis. IK heb nog zoveel meer te vertellen maar ik moet nog ontbijten en ja even bijkomen, het personeel nog instrueren, een wasservice regelen en tja ... druk dus...hahah ! Het voelt zo geweldig, zo super om je thuis te voelen en ja dan moet er gewerkt worden.

Lieve allemaal,
ik ben zo happy hier, ik kan het niet uitleggen maar ik hoop dat jullie je allemaal ook zo happy voelen in 2009!!

adios lieve allemaal.
tot snel, ik beloof het bloggen weer op te pakken.
dikke kus van mij Chica mala.



  • 01 Januari 2009 - 19:19

    Wilma:

    Gefeliciteerd en de aller beste wensen en dat heel veel dromen uitgaan komen.knuff wilma

  • 01 Januari 2009 - 19:21

    TIA:

    WAAAAAAUUUW TIS GELUKT
    ENHORABUEANA!!!!!!!
    IK HOEF JE NU NIET MEER EEN SUCCESVOL 2009 TE WENSEN WANT HET KAN AL NIET MEER STUK,

    LE QUEDA ALGUNA HABITATCION INDIVIDUAL??
    WANT IK KOM ER AAN HOOR
    TE QUIERO

  • 01 Januari 2009 - 19:26

    Ine:

    Super leuk nieuws!! Gefeliciteerd met deze aanwinst: a real turning point! Moet een topjaar worden, 2009! Heeel veel succes en de beste wensen van mij, Ine

  • 02 Januari 2009 - 18:58

    Hetty:

    een heel gezond en geukkig 2009 en een dikke pakkert van ons. van harte gefeliciteerd met je hostel, hoop gauw wat van je te horen.pap en mam.dit was je moeder.goed he.

  • 03 Januari 2009 - 18:36

    Mariekuzz:

    Happy Pebbie...hihi,heerlijk! Het warme gevoel straalt zo van het koude beeldscherm af! So, you got a good thing going..! Tof! Wow! Super! Ben blij voor je!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

deze blog ben ik in 2008 begonnen om mijn ervaringen van mijn nieuwe leven in Nicaragua vast te leggen. Nu in 2022 gebruik ik deze ruimte om mijn ervaringen opnieuw vast te leggen, niet over het het leven als oprichtser van een stichting en niet als eigenaresse van een backpackershostal, nee het gaat nu over wat ik als resident in Nicaragua heb meegemaakt sinds de protesten in 2018 die het land en ook mijn leven volledig op zijn kop heeft gezet. Wat er met mijn leven gebeurd vanaf april 2018 kan je vanaf nu hier lezen, een nederlandse die opgroeide met alle vrijheden ennu in een land onder zware onderdrukking. veel leesplezier, Diaan

Actief sinds 08 Maart 2008
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 118517

Voorgaande reizen:

06 Juni 2008 - 09 December 2010

Mijn eerste reis

23 Maart 2009 - 30 November -0001

Mijn nieuwe thuis in Nicaragua

Landen bezocht: