niks gedaan en toch een geweldige dag - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu niks gedaan en toch een geweldige dag - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu

niks gedaan en toch een geweldige dag

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

28 September 2008 | Nicaragua, Granada

Okay okay niks is een groot woord, jullie kennen me en tja Miek is er net zo één...dus dan weet je het wel. We gingen dus gister niks doen. Heerlijk ontbijtje, fruit, geroosterd boord en een berg koffie... we kunnen er weer tegen. Althans dat denken we. Na 4 uurtjes slaap en een nacht overslaan zijn we verbazend wakker. Heerlijk lopen door de stad zo smorgens om 7 uur. Miek krijgt de Grand tour. En tja, ze vind Granada ook wel wat hoor... nee niet schrikken ze blijft niet!!
Om half 10 staat Bismarck voor de deur, we geven hem de spullen en gaan na een half uurtje naar het veldje. Daar spelen we met de kids van Casa Xalteva een honkbalwedstrijd met de nieuwe spullen. De kids zijn superfanatiek en willen absoluut niet verliezen. Ook de grote kids...haha sloven zich uit..tja twee blonde meiden in de buurt dan willen ze wel wat harder rennen naar dat honk. Hoewel, HONK!! twee stenen waar je echt gewoon je enkels op kan breken. Vervolgens komen er nog meer kids vragen of ze mee mogen doen. Zo wordt het een aardig groepje ongeregeld. Juan Carlos De manger komt ook nog even meedoen. De zon breekt door en binnen de kortste keren sweten we ons een ongeluk. Maar het is echt super om die kids zo gedreven te zien spelen. Dan vetrekken wij, we verlaten het veld en gaan even bloggen en skypen. Eten wat en gaan dan even relaxen. Ik loop nog even langs Casa Xalteva...god het is gewoon weer alsof je thuis komt.
Even kletsen en weer op die bank zitten...of ik niet weg geweest ben..en dan die gezichten ...huh..Diana...huh...WOWOWOWO.. knuffels knuffels en nog meer knuffels,...heerlijk !
Heb hier echt naar uit gekeken. Als ik terug loop pik ik Miek op en belanden we op een terrasje waar we een paar .... Cuba..oh nee NIca Libres nemen...hips..!!
Ook Miek die geen rum lust...???? uhhh haha
Ze Lust ze toch wel en zo wordt het een hele middag kletsen met tja met wie eigenlijk...alles wat voorbij loopt, de obers en de obers verderop en tja ik zei al..iedereen eigenlijk. Supergezellig dat niks doen joh! ZO Komen we Alberto tegen en Steen, hoe krijg je dat nou voor elkaar. Je hoeft hier niet te zoeken je loopt ze vanzelf tegen het lijf!
Echt geweldig om iedereen weer te zien en te spreken. Ze hebben we dezelfde avond uitnodigingen voor een feestje of twee... Om 8 ur worden we opgehaald en gaan we op stap...drinken nog een Cuba Libre en belanden in Cafe Nuit. Waarvan ik zoiets had!! whieuwww bumpa hoppah !! Cafe Nuit, een supertent ..maar niks hoor. ze hebben vandaag een mega belangrijke bokswedstrijd en dus zitten we doodsaai met zijn allen te kijken. We zijn met een mannetje of vrouwtje of 8. En het duurt maar en het duurt maar... bah we vinden dat boksen maar niks maar heel Granada staat op zijn kop. En tot overmaat van ramp, de gast verliest ... Dus we vertrekken naar de volgende afspraak, Steen staat achter de bar bij Casa Bohemia..toch leuk.. daar drinken we nog wat en kletsen. De avond verloopt dus even anders geen Salsa maar Boksen...ach we maken het wel goed .. Lekker slapen en morgen naar het strand! En dat is nu, dus ik ga mijn Bikini opzoeken en hup de bus in...Eindelijk weer is in de oh zo geweldige BUS!! kan niet wachten dus ...adios hasta luega!!

xxx

Daan en Miek natuurlijk!


  • 28 September 2008 - 16:38

    Tia:

    het wordt hier steeds kouder, ben dus een weinig jaloers grrrr maar je hebt gelijk lekker genieten meiden
    beso
    TESS

  • 29 September 2008 - 15:48

    TIA:

    heb je al iets op film gezet?ennuuh hoe was de busreis hihi vertel vertel

  • 30 September 2008 - 17:43

    Mar En Roel En Deb:

    groetjes uit het koude en natten winter land brrrrrrrrrrrrrr het is houd en vies nat weer hier . xxxxxxxx

  • 01 Oktober 2008 - 11:49

    David:

    Even meeklagen met de rest. Vette regenbuien en windkracht 8 blaast je uit je broek. Jullie verslagen binnenshuis lezen is als ook een beetje daar zijn. Veel fun!

  • 01 Oktober 2008 - 14:33

    Dorothée:

    duidelijk wat uitgerust want...?minder fouten! Komt over als één drank-orgie. Moet ik me zorgen
    maken over de serieuze inzet? Zal toch niet.
    Amuseer je en wees gegroet,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

deze blog ben ik in 2008 begonnen om mijn ervaringen van mijn nieuwe leven in Nicaragua vast te leggen. Nu in 2022 gebruik ik deze ruimte om mijn ervaringen opnieuw vast te leggen, niet over het het leven als oprichtser van een stichting en niet als eigenaresse van een backpackershostal, nee het gaat nu over wat ik als resident in Nicaragua heb meegemaakt sinds de protesten in 2018 die het land en ook mijn leven volledig op zijn kop heeft gezet. Wat er met mijn leven gebeurd vanaf april 2018 kan je vanaf nu hier lezen, een nederlandse die opgroeide met alle vrijheden ennu in een land onder zware onderdrukking. veel leesplezier, Diaan

Actief sinds 08 Maart 2008
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 118670

Voorgaande reizen:

06 Juni 2008 - 09 December 2010

Mijn eerste reis

23 Maart 2009 - 30 November -0001

Mijn nieuwe thuis in Nicaragua

Landen bezocht: