met of zonder koffer, thats the question...! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu met of zonder koffer, thats the question...! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu

met of zonder koffer, thats the question...!

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

27 September 2008 | Nicaragua, Granada

jajaja ik weet het, het zal is goed gaan hoor ik jullie denken. Maar het het was er weer eentje hoor, de reis begon weer erg vroeg. Paps kwam ons halen en om half 7 stonden we op schiphol. In checken en gaan. Niks geen problemen. Op naar Parijs, dan naar Miami en dan Managua. Helaas In Parijs ging het al mis, een vlucht van 50 minuten en dan een vertraging van meer dan een uur. Gelukig hebben we veel tijd in Miami dus geen stress. In Miami aangekomen in de rij voor de vingerafdrukken enz. Natuurlijk kiezen we de verkeerde rij, en heerlijk dat ik nu Miek de schuld kon geven, maar eindelijk aan de beurt. Mijn paspoort was zo klaar ze kenden me nog zeg maar. Dan Miek, er staat geen Miek in het syteem, nog is proberen, weer niks...grrr Maak je geen zorgen hoor zegt de ambtenaar..komt wel goed dus giebelen we lekker door. Maar na 15 minuten nog geen Mieke in het systeem... Iedereen is nu door de douane...behalve...jaja WIJ dus...
Iemand erbij halen dan maar, zou hij Miek wel kunnen vinden? Nou ja hij kijkt even en riep ineens druk F9 en ja hoor daar was Miek. Dus als allerlaatste door de douane. Op naar de koffers.....durf het bijna niet te zeggen..maar ze waren er weer is NIET!!! waaaaaaaahh
Dan maar weer gaan vragen, ja die band is het wel, je staat goed. Ze moeten er staan..nog is kijken dan maar. Nee hoor niks en mijnogen mankeren niks dus .., terug naar de dame...ondertussen weer een tijdje verder natuurlijk. Weer vragen weer uitleggen..weer die verdomde koffer weg...????maar dan komt mijn heldin op de proppen..lieverds jullie koffes zijn gewoon doorgelabeld..dus lopen maar het komt wel geod, ik doe dit al 10 jaar...jaja zeg ik nog, IK OOK!! en hij is altijd weg...dat kreng..
Nee geen zorgen, ja maar ja maar ...op schiphol hadden ze gezegd dat we ze moesten ophalen...Tja wat weten die nou, antwoord de dame??
Okay dan maar shoppen ....ook goed...ik heb er niet veel vertrouwen in maar ja,wat moet je he.
Dus ticket halen en shoppen ...nou Niet dus...dat ticket...wat een drama. Na 3 x op en neer door de airport vraagt iemand kan ik je helpen ...huh Nederlands..?? jajaj graag we willen ons ticket maar die machines doen het maar niet waar ze uit moeten komen...okay dan daar in de rij...ok doen we. In de rij, giebelend, want die koffers dat zit nog in ons hoofd...ondertussen weer een uurtje later beseffen we dat onze real time shopping experience gecanceled is....grrrrrr
Gelukkig gaat de vlucht wel. MIek vond het mooi Kl)/&%%$·
Eindelijk mogen we uit de rij en de hollander neemt ons mee naar de balie, daar krijgen we onze ticket en moeten we nog soort van opschieten ...eindelijk bij de gate...KUT weer vertraging hadden we toch kunnen shoppen. Maar de vermoeidheid slaat toe en we beseffen dat we vannacht die fles champagne misschien hadden moeten laten ...haha!!
Op ons buik op de grond wachten op die laatste vlucht naar Managua...en dan eindelijk weg, 2 uurtjes vliegen de taxi in en dan sta ik ineens oog in oog met Opa en oma....ZO super, heerlijk, knuffels en zoenen en nog meer knuffels... Miek heeft gelijk de knuffel ervaring ook meegekregen! Oma moest ook haar even vasthouden ...zo lief die lui!!
Dan slapen en om 6 uur alweer wakker, in de regen door de stad gelopen, ontbeten en dan staat Bismarck voor de deur...alle spulletjes uitdelen en op naar het veld. Mijn eerste Honkbalwedstrijd zit erop...dus nu maar even de kroeg in...
bijkomen van dit alles.
Vanavond al een feestje dus conclusie.......
We vermaken ons hier echt super.

dan zal ik nu maar verklappen dat die koffers er gewoon waren, die dame in Miami heeft er echt verstand van :-)de schat

nou we gaan weer, op maar de avonturen !!!

liefs van ons
en oh ja
Miek heeft al les spaans gehad hoor dus komt wel goed hier.....grinnnn
Hola, como estas??


BIEN NNNNNNNNNN

xxxxx


  • 27 September 2008 - 19:29

    TIA:

    jaja zijn ze met zn 2en hebben ze OOK ellende bij de douane, Daan het zit gewoon aan je vast, je moet t de volgende x gewoon thuislaten haha
    maar alles is nu goed toch??

  • 28 September 2008 - 08:40

    Marlies En Gerco:

    Hola Chica,
    Je bent weer terug! Helemaal goed.
    Met gemengde gevoelens bikkelen wij hier nog even verder. Onze tijd komt nog wel. Maar ga jij nu winnen, haha?
    XXXXXXXXXXXXXXX

  • 28 September 2008 - 08:49

    Corine:

    Hee Diaan! ik ga je heerlijke verhalen weer lezen hoor! Wat heb jij toch met bagage??

    Kussie vanuit Tilburg!

  • 01 Oktober 2008 - 14:26

    Dorothée:

    schat erg boeiend maar niet te lezen van de tik en andere fouten. Dat wil Spaans leren!!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

deze blog ben ik in 2008 begonnen om mijn ervaringen van mijn nieuwe leven in Nicaragua vast te leggen. Nu in 2022 gebruik ik deze ruimte om mijn ervaringen opnieuw vast te leggen, niet over het het leven als oprichtser van een stichting en niet als eigenaresse van een backpackershostal, nee het gaat nu over wat ik als resident in Nicaragua heb meegemaakt sinds de protesten in 2018 die het land en ook mijn leven volledig op zijn kop heeft gezet. Wat er met mijn leven gebeurd vanaf april 2018 kan je vanaf nu hier lezen, een nederlandse die opgroeide met alle vrijheden ennu in een land onder zware onderdrukking. veel leesplezier, Diaan

Actief sinds 08 Maart 2008
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 118664

Voorgaande reizen:

06 Juni 2008 - 09 December 2010

Mijn eerste reis

23 Maart 2009 - 30 November -0001

Mijn nieuwe thuis in Nicaragua

Landen bezocht: