een vuurpijl en bikini - Reisverslag uit , van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu een vuurpijl en bikini - Reisverslag uit , van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu

een vuurpijl en bikini

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

23 December 2008 | ,

oktober ligt alweer ver achter ons en mijn vorige reis dus ook. We zitten alweer een dagje voor de kerst en we maken ons nog even druk dit jaar om de dagelijkse gang van zaken. Kadootjes, eten, nog even werken, pas ik die nette broek nog wel en ga zo maar door! En ja ik ren mee, heb het druk maar nee niet om de kerst.
Vrijdag mag ik weer lopen in mijn Granada, de kids weer zien, mijn vrienden weer knuffelen, lekker varen en klimmen ennnn me weer zo supergoed voelen..nou ja jullie kennen de verhalen. Ik kan niet wachten, zo spannend en zo gaaf om er weer even te kunnen zijn. Ik ben nog van alles aan het regelen en dat maakt deze periode voor mij nog gekker, drukker, spannender ....
Want.. ja waar begin ik nu met het vertellen van het nieuws?

Zondag nog even een rommelmarkt gedaan en weer wat geld verdient voor de kids. Superleuk om te doen maar erg vermoeiend, dan inpakken, alles klaar zetten. Savonds val ik voor 10 uur al in slaap..Maar de stichting doet het goed en dat geeft een geweldig gevoel.

Dan,
Gister uit werk naar Gerco en Marlies, loop ik daar in Dort door de straat met een mega koffer en dan komen de kriebels wel hoor. Ik ga weer, ik gaaaaaa!!!! Whieuwwww Marlies gaat mee as vrijdag en Gerco komt maandag naar Granada, hij mag die vreselijke grote koffer meenemen vol met kleding voor de weeskids waar ik zo mee loop te sluren. De lieverd vind het prima. Maar we gaan met zijn drietjes op zakenreis, want dat is wat we gaan doen. Na oktober zijn er weer nieuwe ontwikkelingen te vertellen. We gaan het Hostal waar ik vorige keer ben gaan kijken nog is bekijken maar nu met z'n drietjes en dan onderhandelen, gaat ik het kopen, huren of laten voor wat het is. Gerco en Marlies gaan mee want als het lukt gaan we het met z'n drietjes draaien!!!! ZOOO spannend, zijn de papieren in orde, is het bouwkundig okay, hoe zit het met verzekeringen, belastingen ennn ga zo maar door! Afspraak maken met de advocaat, de notaris, de boekhouder en dan willen we ook gewoon oud en nieuw op het strand gaan vieren, de vulkaan beklimmen, varen ennnn hahah ja jullie snappen het al. Gewoon genieten van het fantastische land.


Dan bedenk ik dat ik dus in bikini die vuurpijl de lucht in ga schieten, bizarrr...en zo zit ik met een enorme glimlach te denken aan kerst met 30 graden.


Alle spullen liggen klaar, 4 grote tassen vol met spullen en kleding voor de kids. Nu mijn eigen spullen nog. Zo ging ik zaterdag op pad voor nieuwe slippers.... lachen hoe die verkopers je aankijken...meneer heeft u ook Birkenstock slippers..mevrouw het vriest buiten...ja uhhh dussss... Maar na enige moeite wel gelukt en dus staan ze klaar samen met de bikini en de zomertopjes. Zo raar, kerst in 30 graden! ja, moet echt even wennen aan het idee...
Jullie snappen het al, vanaf nu ben ik weer in de lucht op deze site en wordt het voor mij nu echt spannend, want kan ik jullie straks vertellen dat ik de trotse eigenaar ben van Hostal Mochilas te Granada. Het zou voor mij het mooiste kerstkadoo zijn
wat ik maar zou kunnen wensen..alhoewel....een leuk
bod op mijn huis staat toch nog bovenaan...




Ik wens iedereen een hele fijne kerst en een liefdevol en gezond 2009!!

Saludos,
chica mala

www.supportgranadakids.com

  • 23 December 2008 - 20:47

    Erik:

    Lieve Daantje,

    het gaat jullie lukken, zeker weten!

    Liefs
    Erik

  • 23 December 2008 - 21:05

    Wilma:

    Fijne dagen en laat je wel een foto maken van de vuurpijl en bikini!! Geniet en fingers crossed dat alles gaat lukken,knuff wilma

  • 23 December 2008 - 21:46

    Do:

    lieve schat doe geen domme dingen in je enthousiasme. Maar nee daarvoor ben je denk ik toch te realitisch. dat huis raak je wel kwijt, dat voel ik en daar koop je iets voor!) en oh ja die president heet Ortega en hij zoekt toenadering bij Rusland het lijkt Cuba wel. Ach ja, midden Amerika toch!? Hold you tuf luv, merry christmas and a happy new year. Kiss, kiss Do

  • 24 December 2008 - 08:53

    Corine:

    Lieverd, ik wens jullie een hele goede reis samen! ga lekker genieten van JOU land, de mensen die om je geven, de kids..wat zullen ze blij zijn je weer te zien! succes met alles, ik ga voor jou duimen en iedere dag een kaarsje aansteken voor snelle verkoop van je huis!
    Komt goed meissie...
    Dikke kusss

  • 25 December 2008 - 23:25

    TIA:

    hee lieve chica mala goeie reis
    en ik heb afgesproken met die man daarboven dat je koffer nu wel op tijd AANKOMT
    en nu maar genietuuuhh
    tot over 2 weken
    beso

  • 26 December 2008 - 12:10

    Remon:

    'Hostal Mochilas'

    Klinkt goed! Ik weet zeker dat het je gaat lukken.

    Prettige dagen, een gelukkig en vooral gezond 2009!

    Remon

  • 27 December 2008 - 07:16

    TIA:

    Buenos Dias Chica mala
    is al je bagage aangekomen?ben toch wel heel benieuwd,
    wees blij dat je daar ben want het wordt hier steeds kouder brrrrr, ennuuuh kan ik alvast een kamer bepreken in je Hostal hihihi???

    tot de volgende x
    doei
    beso
    Tia
    :popcorn:

  • 29 December 2008 - 11:34

    Hans:

    Hey Kanjer,

    Een beter begin van 2009 kan ik me niet voorstellen....!!
    Veel succes daar, goede reis en fijne dagen...
    Liefs
    Hans


  • 30 December 2008 - 11:17

    Mariekske:

    Hoop dat je kerstwens helemaal uitkomt! Je verdient het, je kan het, je wil het!

    Grtz,
    M.

  • 31 December 2008 - 22:51

    TIA:

    GELUKKIG NIEUWJAAR CHICA
    Y buen suerte en el nuevo año
    beso

    mis je heeps

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

deze blog ben ik in 2008 begonnen om mijn ervaringen van mijn nieuwe leven in Nicaragua vast te leggen. Nu in 2022 gebruik ik deze ruimte om mijn ervaringen opnieuw vast te leggen, niet over het het leven als oprichtser van een stichting en niet als eigenaresse van een backpackershostal, nee het gaat nu over wat ik als resident in Nicaragua heb meegemaakt sinds de protesten in 2018 die het land en ook mijn leven volledig op zijn kop heeft gezet. Wat er met mijn leven gebeurd vanaf april 2018 kan je vanaf nu hier lezen, een nederlandse die opgroeide met alle vrijheden ennu in een land onder zware onderdrukking. veel leesplezier, Diaan

Actief sinds 08 Maart 2008
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 118086

Voorgaande reizen:

06 Juni 2008 - 09 December 2010

Mijn eerste reis

23 Maart 2009 - 30 November -0001

Mijn nieuwe thuis in Nicaragua

Landen bezocht: