Nederland een maand later, en wat nu ??? - Reisverslag uit , van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu Nederland een maand later, en wat nu ??? - Reisverslag uit , van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu

Nederland een maand later, en wat nu ???

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

04 Augustus 2008 | ,

Ja wat nu... een verhaal en wat voor één...
een maand later, ja ik ben alweer een maand thuis. En wat gebeurd er in een maand....te veel gewoon!
Vriendinnen worden mama, anderen gaan op huizenjacht, worden geopereerd aan K, zijn verliefd of gaan scheiden, gaan weer aan het werk of gaan op vakantie, de tour de france is afgelopen en de Olympics gaan beginnen en ik, ik verkoop mijn huis... en maak plannen, grote plannen ... nieuwsgierig?
lees je mee?

Alle reacties van iedereen op deze site, geweldig! ik had geen idee dat mijn logboek een dagelijks feestje was voor velen van jullie! Ik was dan ook perplex van alle reacties, het kan dan ook niet zo zijn dat dit het was.
En dat klopt ook!! Ik schreef het al, ik ga terug!!! ik ga terug!! en dat doe ik nu, sneller dan ik ooit had kunnen dromen.
Eind september vertrek ik, terug naar Nicaragua, naar mijn Granada lopen door de straten en me weer thuis voelen..

De plannen zijn gemaakt, ik ga twee weken terug samen met Annemiek om nog even te genieten, te duiken op Corn Islands, te hiken op de Mombacho en lekker zitten in de zon of misschien wel weer in de bus!! hoera!! maar dat is natuurlijk niet alles...

ik ga ook om de straatkinderen en weeshuizen te helpen. Ik had een berichtje naar wat vrienden gestuurd met de vraag om kinderschoenen en sportspullen. Nou ik heb het geweten. Zoveel reacties, zoveel dat ik even beduusd was. Mensen willen partijen schoenen gaan kopen bij Scapino, een haagse Softbalclub biedt me 3 tassen met sportspullen aan, basketballen, computers, een sokkenboer bied een partij sokken, en een sportwinkel waar ik even in het magazijn mag komen kijken....wowowowo
en zo kan ik nog even doorgaan!
Ik kan niet wachten om dit alles aan de kids daar te geven en ze een moment van geluk te bieden, na alle ellende die ze kennen.
Waar doe je dat dan voor, hoor ik jullie denken.
Ik heb daar zoveel meegemaakt wat ik NIET heb geschreven op deze site.
En waar ik nu meer aan wil gaan doen.
Een mooi verhaal is het verhaal van Bismarck, de naam zal je bekend voorkomen als je mijn site gevolgd hebt.
zijn verhaal : www.casaxalteva.com
bij programs kan je het allemaal lezen! EN dan weet je dat je iets kan doen om deze kids te helpen.
Dat het zin heeft.
ook hier:www.caritafeliz.org is veel goeds te vinden
neem is een kijkje !


Nou heb ik er wel een probleem bij, hoe ga ik dit allemaal mee nemen...onmogelijk gewoon!
En dus vroeg ik de dame van de schoenen me het geld te geven dan koop ik daar wel schoenen dat is goedkoper en makkelijker meenemen!
slim toch, maar nu de rest.... hoe krijg ik het daar, gaat het me lukken?
Ik vraag nu aan iedereen of er een mogelijkheid is om de "oude" spullen te verkopen en het geld mee te geven. Ik zal dan daar gaan shoppen waardoor ik de winkeliers daar ook een goeie dag bezorg en het een stuk eenvoudiger is dan alles meenemen. een goed plan??? Heb je advies of wil je helpen? Ik lees het graag!

Maar dat is nog niet alles...
Mijn huis staat te koop en in 2009 zal ik in ieder geval voor een jaar naar Granada vertrekken. Zoveel plannen, zoveel avontuur, zoveel mensen die ik daar een klein beetje kan helpen!
Ik ga bij een vrijwillgersproject werken en mij spaans verbeteren.
Stoer? ja, spannend ook! mijn baan opzeggen, mijn huis verkopen, verzekeringen afsluiten... een hele ondernemening! Maar mijn droom wordt eindelijk werkelijkheid...Ik ga terug, ik ga terug!


doen jullie mee om mijn droom een beetje op weg te helpen??? Dat ik de kinderen daar een nieuwe kans kan geven al zijn het er maar een paar??
mail je me: pebbie@kabelfoon.nl



Zodra ik weer op pad ga zal deze site ook weer in beweging komen!

lieve allemaal,
dank voor alle lieve mooie spontane reacties voorheen! ik hoop er nog veel te mogen lezen/horen tijdens dit grote avontuur!

knuffels
Diaan



  • 04 Augustus 2008 - 18:49

    TIA:

    wil je hem voor me inpakken??
    en jij heeeel erg bedankt voor alle mooie verhalen,alle emoties, alle lol, alle foto's
    beso
    TESS

  • 04 Augustus 2008 - 20:07

    Do:

    leuk om een e-mail aankondiging te krijgen dan hou ik het allemaal bij. Nu geen nieuws, alles bekend. Garden sale,goed idee. Toi, toi, Do

  • 07 Augustus 2008 - 17:12

    Sabine:

    Diaan,
    in 1 woord, GEWELDIG!!!
    Echt super tof dat je dromen, wensen, verlangens werkelijkheid gaan worden, heel veel suc6 met je onderneming,
    dikke x

  • 31 Augustus 2008 - 14:31

    Liesbethpop@hotmail.:

    Hoi Daantje.. heb tranen in mijn ogen bij het lezen van hierboven. Ook wij hebben veel geld opgehaald en daar de spullen gekocht. We zaten in Matagalpa. Voor gehandicapten kinderen. We hebben veel goed werk verricht. Wil je ons op de hoogte houden wij willen zo graag er weer heen. Misschien kunnen we wat voor jouw daar doen volgend jaar. Liefs Liesbeth, Didie en de rest van de groep

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

deze blog ben ik in 2008 begonnen om mijn ervaringen van mijn nieuwe leven in Nicaragua vast te leggen. Nu in 2022 gebruik ik deze ruimte om mijn ervaringen opnieuw vast te leggen, niet over het het leven als oprichtser van een stichting en niet als eigenaresse van een backpackershostal, nee het gaat nu over wat ik als resident in Nicaragua heb meegemaakt sinds de protesten in 2018 die het land en ook mijn leven volledig op zijn kop heeft gezet. Wat er met mijn leven gebeurd vanaf april 2018 kan je vanaf nu hier lezen, een nederlandse die opgroeide met alle vrijheden ennu in een land onder zware onderdrukking. veel leesplezier, Diaan

Actief sinds 08 Maart 2008
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 118080

Voorgaande reizen:

06 Juni 2008 - 09 December 2010

Mijn eerste reis

23 Maart 2009 - 30 November -0001

Mijn nieuwe thuis in Nicaragua

Landen bezocht: