vakantie is best hard werken .... - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu vakantie is best hard werken .... - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu

vakantie is best hard werken ....

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

11 Juni 2008 | Nicaragua, Granada

een dag in Nicaragua, is niet zomaar een dag. Zal een kleine omschrijving geven van mijn dinsdag. Ik sta gemiddeld om 6 uur op, het ritme is hier nu eenmaal anders. Om 7 uur ontbijten is mij verteld, dus zit ik klaar want om 8 uur moet ik op school zijn. On kwart over zeven komt onze hulp binnen {ja echt we hebben gewoon 2 dames personeel rondlopen} die gaat compleet op haar gemak het ontbijt klaarmaken. Opa komt op dat moment even vragen of ik lekker geslapen heb. { ik versta dat nu want hij vraagt het iedere dag wel 5x} om half 8 kan ik aan tafel, krijg een schaal vol vers fruit en geroosterd brood. Prima toch! dan snel naar school, de les is weer even wennen maar ik pik het wel weer op. Herken zowaar weer wat woorden en ga het steeds leuker vinden. Dan na de les en de lunch, met een paar meiden vamn hier met de bus naar Catarina. Een mooi dorpje waar ik op de lagere school meedoe met een les. De kinderen zijn door mijn komst door het dolle. Arme lerares...die krijgt ze niet meer stil. Na de lessen loop ik nog even door het dorp naar een uitkijkpunt over het meer Laguna de Apollo. Dit meer is onstaan door een vulkaanuitbarsting (de Mombacho( Ze noemen het ook wel EL Mirar de Catarina. Omdat het water zo vlak is dat het een spiegel lijkt en dan het dorp weerspiegeld... Heb daar nog even heerlijk gezeten en ben daarna op zoek gegaan naar de bus terug.
Dat was dus weer even lachen.Ik vragen aan welke kant van de weg de riching naar Granda is...nou dan moet je hier gaan staan..okay dus bus komt , maar nee die gaat niet naar Granada...nog is vragen dan maar ..ja je staat echt goed...okey! volgende bus, nee ook die gaat niet naar Granada...zo kan ik nog wel even doorgaan. Dan vraag ik de Chefor jaja spaans he... waar ik moet zijn...nou gewoon aan de andere kant van de straat...huh...echt..ja echt...oh okay! gracias senor ...dus aan de andere kant gaan staan...inmiddels een uur verder natuurlijk. En ja hoor daar is de juiste bus, we stappenn in en gaan. Dan breekt er noodweer uit en besluit de Chefor ons snel naar huis te brengen...als een dolle rijd hij terug naar Granada, slaat alle haltes verder over en wij krijgen de slappe lach! omdat iemand riep dat zijn vrouw thuis zat te wachten...pardon..hahah
Maar goed hij zet ons echt voor de deur af. Dan ben ik al een uur te laat thuis voor het eten, zal ik straf krijgen ....haha nee oma gaat gelijk even eten fixen, ik ga douchen en omkleden want de Salsales begint
zo. Dus snel eten en weer weg. Na 10 minuten Salsa valt de electriciteit in de hele stad uit door het noodweer. We dansen in het donker en zonder muziek nog even verder maar al a snel krijgen we weer de slappe lach en doen de ..ja hoor...cucaracha...niks Salsa... om half 9 ben ik thuis, maak mijn huiswerk en ga slapen...ben doodop!
Ja jullie lezen het goed Diaan die om half 9 naar bed gaat ....
Wat een dag!!! en vandaag tja vandaag
was echt niet minder. Ben na de les naar de Isletas gegaan op Lago de Nicaragua, maar misschien vertel ik dat nog wel. Heb weer veel gezien gedaan en meegemaakt en nog even op een oude steiger de Salsa gedanst....aan het water met een ondergaande zon...

a la proxima vez!
beso Diana

  • 12 Juni 2008 - 04:55

    Toob:

    Ben het gewend 12 uur werken, fijn dat alle spullen goed op orde zijn en dat je je bagage weer hebt. Wij missen hier af en toe zaken die we niet terug kunnen vinden :-)! Geniet en leer dan komt alles goed de eerste week zit er bijna op..tja je moet zo af en toe hierover praten om niet geheel ontwend te raken. Hier alles zijn gangetje...

    Groeten van de baas
    (5 weken toch?)

  • 12 Juni 2008 - 05:56

    Joke:

    hé Diaan, blij dat je al je spullen weer hebt zeg. Maar vooral dat je het zo geweldig hebt daar. Ik vind het onwijs leuk om al je belevenissen te lezen. Met ons hier gaat het ook nog altijd lekker. Grootste plannen haha. Blijf genieten de komende weken!!
    liefs, Joke

  • 12 Juni 2008 - 15:55

    Tia:

    donderdag 17.51 uur
    wauw het verhaal ziet er uit als in een droom, jouw droom dus!!!
    geniet lekker meissie
    ennuuh op naar een baan in Nigaragua hihihi
    zo ik gaat ff voetbal kijken. Duitsland - Polen
    en morgen
    Nederland-Frankrijk
    dag dag
    beso

  • 12 Juni 2008 - 16:27

    Tia:

    oeps foutje het is Duitsland tegen Kroatie
    en Kroatie heeft net gescoord nananana proest

  • 12 Juni 2008 - 17:36

    Hoi Muts:

    blij dat je het leuk heb
    je komt helemaal gesloopt
    terug maar dat isde moeite waard
    tot horens
    dikke kus
    mar en roel

  • 13 Juni 2008 - 12:15

    Arina:

    He Daan,
    Ik waande me weer in costa rica toen ik het verhaal over je bagage las, gelukkig heb je inmiddels alles nu. Zo te horen is het wel buffelen maar toch ook een hele belevenis. Ben benieuwd naar de rest vsn je ontmoetingen met wie of wat dan ook. Groetjes Erik en Arina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

deze blog ben ik in 2008 begonnen om mijn ervaringen van mijn nieuwe leven in Nicaragua vast te leggen. Nu in 2022 gebruik ik deze ruimte om mijn ervaringen opnieuw vast te leggen, niet over het het leven als oprichtser van een stichting en niet als eigenaresse van een backpackershostal, nee het gaat nu over wat ik als resident in Nicaragua heb meegemaakt sinds de protesten in 2018 die het land en ook mijn leven volledig op zijn kop heeft gezet. Wat er met mijn leven gebeurd vanaf april 2018 kan je vanaf nu hier lezen, een nederlandse die opgroeide met alle vrijheden ennu in een land onder zware onderdrukking. veel leesplezier, Diaan

Actief sinds 08 Maart 2008
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 118092

Voorgaande reizen:

06 Juni 2008 - 09 December 2010

Mijn eerste reis

23 Maart 2009 - 30 November -0001

Mijn nieuwe thuis in Nicaragua

Landen bezocht: