ik ben vandaag zo vrolijk zo vrolijk... - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu ik ben vandaag zo vrolijk zo vrolijk... - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu

ik ben vandaag zo vrolijk zo vrolijk...

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

09 Juni 2008 | Nicaragua, Granada

Granada, nee laat ik zeggen Latijns Amerika laat mij steeds weer verbazen. Er is in deze landen geen dag zonder mooie emoties. Zo kwam ik vanmorgen na een paar telefoontjes naar Amsterdam en Houston ( dank aan Joan, en Annemiek) aan op school. Guan Carlos stond me al op te wachten. Hij was zo blij me te zien ...kreeg een knuffel een zoen en dacht nog, nou als ik zo iedere dag op school begroet wordt dan boek ik nog 5 weken bij!! Maar Hij was gewoon blij mij te kunnen vertellen dat mijn tas in Managua terecht was. Gister had Taca airlines hem gebeld dat mijn tas er was....dus ik was blij en gaf hem spontaan op zijn hollands ( dus 3 he)zoenen terug. Maar daarna dacht ik , mmmm wacht is...gister en mij nu pas vertellen...ik heb vanmorgen een uur aan de foon gehangen ...dat had dus niet gehoeven ...hahah Welkom in Latijns Amerika, niks helemaal niks en dus ook mijn tas niet heeft hier spoed!! Maar goed, op naar de les. Ik ben zo talentvol dat ze accuut een prive leeraar hebben geregeld...offfuh komt het niet door mijn talent maar juist door de afwezighied van ..grinn! wie zal het zeggen. Iedereen moest met 3 of 4 met een leeraar mee...ik kreeg Fernando helemaal voor mij alleen!! en diegene die weten wat ik met een TVtje bedoel heeft geluk! hahah geweldig! het is er dus echt één.
4 uur spaans kletsen. Moet wel zeggen heb nu korstsluiting in mijn hoofd, eerst engels en nederlands door de telefoon en nu spaans. Dus sorry allemaal ik bel niet meer ( oeps pa en ma jullie naturlijk wel ) anders snappen mijn hersenen het gewoonweg niet meer. Na de les even eten en dan met een taxi naar het vliegveld! Joepie! een mooie rit van een uur, en ja hoor na even zoeken daar is Emillio van Taca equipaje hij herkent me nog de schat. Er zitten wel 15 mensen te wachten. Maar geloof het of niet. Daantje mag eerst!wat lief toch van die Emillio. Ik word een hok in gelaten waar wel 100 tassen liggen en mag er 1 uitzoeken..haha lijkt wel
uitverkoop. Ik zie na even zoeken mijn backpack en kan niet ontkennen dat ik een klein vreugde sprongetje maakte. Helemaal intact, alles er nog in, mijn geluk kan niet op.
Snel mijn taxi driver zoeken en terug, nee natuurlijk niet eerst door de douane Diaan ff nog een berg formulieren invullen dat ik niks heb aan te geven...wat denk je nou zelf schat? dat ik ook nog maar iets aangeef ??? Hup de taxi in en wegwezen, eindelijk. Maar dan kan ik echt niet meer wachten ik moet NU fotos maken. Dus alles uit die tas tijdens de rit. De strings vliegen bij de taxi driver om zijn oren, maar ik hem mijn camera!!!!!
En mooie plaatjes dat ik gemaakt heb.
Kan gewoon niet uitleggen hoe blij ik nu ben. maar jullie snappen me me toch wel, toch?
Afijn bij thuiskomst spingt opa met kunstknie zowat in mijn armen want Holland heeft 3_0 gewonnen. Ik denk nog die arme man snapt het niet das natuurlijk 3-0 verloren maar ...nee hoor hij is bij zijn volle verstand en dus ga ik nu een Cubra libre bestellen!! adios ( sorry Fernando ik ga mijn huiswerk vandaag niet doen dan mag je het morgen nog eens uitleggen ..wat jammer nou ..grinnnn!) ik ga even het een en ander vieren, doen jullie mee?



hasta mañana
Diaan

  • 09 Juni 2008 - 23:15

    Elvira:

    hey lieverd nou volg je verhalen ben blij dat je je spullen terug heb vreselijk en veel plezier met je tvtje ;)
    ben nu al heel benieuwd naar je avondtuurlijke verhalen als je terug ben moet ik dan maar 4uur voor je uit trekken :D nou sgat ik blijf je verhalen lezen

    dikke kus je nagelstylisten ;)

  • 10 Juni 2008 - 08:13

    Stu:

    Het kan nu echt gaan beginnen voor je!
    Het is toch niet vreemd dat ik nog wel wat sensatie van je verwacht!? hahahahahaha
    In elk geval, veel plezier daar.

  • 10 Juni 2008 - 08:13

    Stu:

    Het kan nu echt gaan beginnen voor je!
    Het is toch niet vreemd dat ik nog wel wat sensatie van je verwacht!? hahahahahaha
    In elk geval, veel plezier daar.

  • 10 Juni 2008 - 15:37

    TIA:


    PROEST!!!!
    DAAN WAT EEN PRACHTIG VERHAAAAAAL
    WIJ ZIJN(3-0) OOK BLIJ EN WIJ ZIJN... NATUURLIJK HEEL NEDERLAND HIHIHI
    maar ff serieus lieverd ik ben zo blij dat je je camera weer hebt en je tassie!!!!en dan nu maar met volle teugen verdergaan met genieten toch???
    tot het volgende bericht
    beso
    ennuuuh succes met je Spaanse les ahum

  • 10 Juni 2008 - 15:54

    Corine:

    Wat een geweldig verhaal weer Diaan!
    Maar ehhh...jij gaat me zodra je terug bent ff vertellen wat een "tvtje" is!! Ik denk dat ik hem wel snap hoor ;)

    Dikke kus vanuit Tilburg. en liefs van de meiden en natuurlijk Rick. xxxx

  • 10 Juni 2008 - 19:22

    Miek:

    Ben erg blij voor je dat het allemaal goed is gekomen en dan nog als beloning een TVtje toe....Hmmmm erg vervelend........
    Nou foto's maken en tot de volgende ......

    Dikke kus

  • 11 Juni 2008 - 17:53

    Tia:

    buenos dias chica
    que tal??
    lekker geslapen??
    heb je al foto's gemaakt van je 2e familie, we zijn zo benieuwd
    we zien ze wel verschijnen
    beso
    de TESS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

deze blog ben ik in 2008 begonnen om mijn ervaringen van mijn nieuwe leven in Nicaragua vast te leggen. Nu in 2022 gebruik ik deze ruimte om mijn ervaringen opnieuw vast te leggen, niet over het het leven als oprichtser van een stichting en niet als eigenaresse van een backpackershostal, nee het gaat nu over wat ik als resident in Nicaragua heb meegemaakt sinds de protesten in 2018 die het land en ook mijn leven volledig op zijn kop heeft gezet. Wat er met mijn leven gebeurd vanaf april 2018 kan je vanaf nu hier lezen, een nederlandse die opgroeide met alle vrijheden ennu in een land onder zware onderdrukking. veel leesplezier, Diaan

Actief sinds 08 Maart 2008
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 118455

Voorgaande reizen:

06 Juni 2008 - 09 December 2010

Mijn eerste reis

23 Maart 2009 - 30 November -0001

Mijn nieuwe thuis in Nicaragua

Landen bezocht: