een week verder... - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu een week verder... - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu

een week verder...

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

13 Juni 2008 | Nicaragua, Granada

Nog even op de valreep voordat ik Cafe Nuit ga opzoeken. Het was echt een bijzondere week kan ik wel zeggen. De bagage, de lessen , mijn familie, de tripjes naar de dorpen en de eilanden. Ik weet nu al niet waar ik mnoet beginnen en het is pas een week. Toch maar proberen... Gister, donderdag, was ik van plan om na school naar Laguna Apollo te gaan om te zwemmen en relaxen. Helaas brak op het punt van wegaan het noodweer uit. Dus ben ik op school mijn huiswerk gaan maken! ja jullie lezen het goed, ik krijg echt gewoon huiswerk. Daarna thuis lekker gaan eten en savonds naar een feest in Masaya gegaan. Heerlijk dansen, eten en drinken. Was niet al te laat thuis, alhoewel 12 uur is hier echt laat. Vandaag was op school de dag van: we herhalen de week nog even..pff dan zie je pas wat je in een week allemaal geleerd hebt. Ik dacht, ongeduldig als ik ben..het schiet niet echt op met dat spaans!! maar echt wel, ik kan al zoveel meer zeggen, ben er best trots op.
Daarna gaan lunchen thuis en met Jessica een bootje gehuurd en het meer opgegaan. Heerlijk varen en genieten van het uiztzicht. Het is daar zo mooi, de mangrove , de palmen en gewoon de zon op het water. De vissers de vogels, alles is mooi. We hebben dus een boot voor 20 personen met zijn drietjes en je lacht je rot. We betalen 100 van die dingen (cordobas) per persoon das ongeveer 4 euro. Een hele middag een boot voor 4 euro, mij hoor je niet meer. We leggen aan bij een van de 365 eilanden en eten tostones. Kleine hapjes gebakken banaan en gefrituurde kaas, het klinkt echt smerig ik weet het maar het smaakt echt prima. als toetje een cocosnoot en dan nog even zonnen en zwemmen voor we rustig weer terug varen.
Tijdens de boottocht varen we langs een eilandje en zien een groepje aapjes. We stoppen even en jawel dat hebben wij weer 1 van die aapjes springt op de boot. Hilarisch want Jessica is niet echt blij met die aap. We krijgen Lolita, ze noemen we deze dame vanaf nu, veilig van de boot en varen rustig terug. Ik loop nog even door het dorp om cordobas te wisselen bij Angel, mijn vaste money man! hahah. Juan, dont ask, fiets direct op me af en begint hele verhalen. Dat deed hij dus laatst ook al. Wat ik ga doen vanavopnd, nou uhhhhhh naar Cafe Nuit dus en dat is precies wat ik NU ga doen! Yo bailo esta noche con todos chicos, buenos noches!!

liefs
Diaan

ps ik voel me hier echt al een deel van de bevolking, mensen herkennen me en groeten me. Ik voel me compleet veilig en das wel zo fijn.
De medewerkers op school helpen met van alles en nog wat. Vandaag moest ik het kantoor van de Tica bus vinden om een ticket te kopen naar
San juan de sula in Honduras. Nou Juan Carlos ging gelijk een kaart pakken de weg wijzen en ze bellen of ze een stoel voor me vrij houden...ik hoef niks te vragen het gebeurd gewoon gelijk! heerlijk deze mensen jammer dat ik ze niet allemaal mee kan nemen.

nu echt wegwezen.

kus
Daan

• 14 Juni 2008 - 08:33

Tia:

geweldig meis,
    wat een leven heb jij zeg. Als ik zo op het kaartje kijk ligt Sula een aardig eind weg dus je gaat een hele lange dag in de bus reizen, is ook een ervaring denk ik maar zo, hou je je tas wel in de gaten hihihi
    nog ff dit-je staat op plek 8 in de Ek-poule, en Ned. heeft weer gewonnen met 4-1 tegen Frankrijk
    lieverd
    beso
    tot je volgende bericht
    te quiero

p.s aan de prijzen te zien hou je aan t eind nog geld over hahaha

• 14 Juni 2008 - 08:45

Tia:

zaterdagochtend 10.40 uur
    zo aan de prijs v.d boot te zien ga je aan t eind nog geld over houden hihi
    als ik zo op het kaartje kijk ligt dat Sula een aardig eind weg dus dat wordt een lange zit in de bus maar is ook wel een ervaring, hou je wel je tassie in de gaten hihi
    en je hebt in Juan weer een aanbidder,waarom verbaasd me dit nou niet.
    he ik had wel verwacht dat je wat foto´s op de site zou zetten, of wil je ze bewaren tot thuis..
    lieverd ik ga niet zeggen geniet lekker want dat doe je heel intens,
    dus tot de volgens mail
    te quiero
    beso
    TIA
    p.s Ned-Frankrijk: 4-1
    je staat op plek 8 in de poule

• 14 Juni 2008 - 13:00

Erik:

Hoi Haagse muts, had nooit gedacht dat je er een 2e keer in zou trappen met die bagagae van je hahahah. Maakt niet uit, alles weer terecht en daar ben ik blij om. We kunnen uiteraard niet wachten op jouw terugkomste en je verhalen maar komen wel eens buurten in Den Haag. Maar eerst de 30e augustus he, niet vergeten (krijg je ook geen kans voor, hoor). Doe geen dingen die ik ook niet zou doen!!!

Kus en knuffel uit Roosendaal

Erik

• 14 Juni 2008 - 13:58

Sacha:

Heey, zo te lezen heb je het helemaal naar je zin!!!

Geniet er lekker van en wij doen ons wel tegoed aan jou verhalen.

Maarre waar o waar blijven de foto's???

Groetje

• 15 Juni 2008 - 20:05

Miriam:

Daanevrouw, wat een avontuur! Geweldig. Zie weer uit naar je mooie fotoboeken! doei doei. Miriam
    ps. onze tuin is af, inclusief hangmat! ;)