KLM en Taca airlines debacle deel 1 - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu KLM en Taca airlines debacle deel 1 - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu

KLM en Taca airlines debacle deel 1

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

08 Juni 2008 | Nicaragua, Granada

Hey allemaal, even een oproep uit het warme lieve Nicaragua!! Wie heeft er enig idee hoe ik in contact kom met KlM?

Heb werkelijk geen idee hoe ik die backpak terug krijg....

update: morgen ( is maandag ) verwachten ze mijn backpak..hoera!!! ben ik net een tandeborstel enz gaan kopen maar ja morgen is hier vaak overmorgen of de dag erna dat kan ook nog. dus ff afwachten dan maar.

Ben vandaag heerlijk over de markt gaan slenteren en tja das geen straf voor mij. Vanmiddag ga ik de Masaya beklimmen. Een vulkaan dicht bij de Grnada en Managua. Vanuit mijn patio kan ik m zien! ( hoor mij nou..mijn patio der is niks vn mij bij, maar dromen mag ...toch?)

voor de liefhebbers wat info :
De Masaya is een vulkaan nabij de stad Masaya in Nicaragua, ca. 20 kilometer ten zuiden van de hoofdstad Managua in het departement Masaya. De Masaya is de meest oostelijk gelegen vulkaan van een serie actieve vulkanen die samen de 11 kilometer brede Masaya-caldera vormen.

In het precolumbiaanse tijdperk werd de vulkaan Popogatepe ("brandende berg") genoemd. De inwoners zagen de uitbarstingen als tekenen dat de goden onstemd waren en brachten regelmatig offers, waaronder menselijke offers. De Spaanse conquistadores noemden de vulkaan La Boca del Infierno ("mond van de hel"). Ze plaatsten een kruis op de rand van de vulkaan en zochten naar goud in de krater.

De laatste uitbarsting van de vulkaan was in 1772. In 2001 vond een explosie plaats in de krater, waarbij rotsstukken 500 meter de lucht in geslingerd werden.

De Masaya-caldera werd in 1979 het eerste en grootste nationale park van Nicaragua, het Parque Nacional Volcan Masaya. De Masaya is de enige vulkaan op het westelijk halfrond waarbij de kraterrand per auto bereikt kan worden.
en misschien doe ik dat wel, heb nu al klapkuiten van het wandelen..haha en dan loop ik wel naar beneden ...veel beter, toch???


okay geen spullen is klote maar ik vermaak me echt wel, loop echt elke seconde te genieten van dit land!

Ger en Marlies, willen jullie even je mailadres doorgeven ...ik heb mijn adresboek in mijn backpak..handig!!! en heb info over de bearded monkey!!! Echt wel coole plek, veel backpackers en jongelui midden in het centrum , tis gewoon 3 minuten lopen van mijn huisje.
De Monkey hut is echt geweldig :0)
vertel ik nog wel...

beso de Diana

morgen beginnen mijn lessen !! joehoe
nu maar opschieten mijn eten wacht en dan wordt oma boos! en maria wil nog memory spelen ..heb het maar druk!

hasta luega!

Diaan

  • 08 Juni 2008 - 15:15

    Gerco:

    De afdeling Customer Care behandelt reacties van klanten die in Nederland wonen. U kunt ons op werkdagen van 09.00 - 17.00 telefonisch bereiken op 020 - 5459780. Faxen is mogelijk via 020 - 6488537.


  • 08 Juni 2008 - 16:50

    Marrie:

    he muts

    alles goed hier en ook zon .we horen gauw weer van je .veel plezier .en hoppen dat je je spullen snel weer terug zijn .

  • 08 Juni 2008 - 17:48

    TIA:

    Daantje
    wat is je vluchtnummer of het nummer van je bagagelabel dan kan ik ff op de site kijken waar je tas is, er is helaas geen telnr te vinden alleen via de site een formulier invullen als je tas meer dan 5 dagen zoek is...
    kus TIA

  • 08 Juni 2008 - 17:54

    TIA:

    oeps ik zie dat gerco een telnr heeft gevonden geweldig
    maar als je mij nog het bagagelabelnummer geeft kanik toch ff kijken
    doei tut
    kus
    TIA
    je ziet t vanaf hier gaan we je gewoon helpen

  • 08 Juni 2008 - 18:40

    TIA :

    zo morgen dus maar hopen dat t ding echt aankomt, dan kun je beginnen met mooie foto´s maken hihi
    verder zie ik dat je je uitstekend vermaakt, had niet anders verwacht hoor
    lieverd geniet en laat met je berichten ons ook mee genieten
    un beso de TIA
    tambien saludar a familia
    van ons uit ORANJE HOLLAND proest

  • 08 Juni 2008 - 18:46

    TIA:

    que aproveche

  • 08 Juni 2008 - 18:46

    TIA:

    SALUD!!!

  • 08 Juni 2008 - 20:34

    Debbie:

    he muts alles gaat goed hier. en daar ook lees ik hahahaha .en ik zorg goed voor pebbie .ik hoor snel weer van je .dikke kus en knuffel debster

  • 08 Juni 2008 - 21:55

    TIA:

    het is nu 23.46 uur, dus ik ga zo slapen,moet morgen weer beginnenn bah
    maar de klm heb je ook nix aan hoor, ik komniet verder met je nummers, helaas..
    je moet het direct bij aankomst op vliegveld aangeven via een P.I.R/form. heb je dit niet gedaan moet dit alsnog binnen 21 dagen gebeuren anders vervalt recht op schadevergoeding...dus als ik jou was zou ik die Joan ff bellen morgen of anders dat nummer van gerco
    dag lieverd
    ik ga slapen
    beso
    TIA

  • 09 Juni 2008 - 15:55

    Tia:

    Hola chica
    kijk ff op hyves, Joan heeft een telnr.voor je van Houston-2812303100
    te quiero

  • 09 Juni 2008 - 16:44

    TIA:

    hoi
    je hebt al 18 punten bij de EK-poule hihihi je gaat weer snel in het begin
    beso

  • 09 Juni 2008 - 19:16

    TIA:

    Nederland-Italie 1-0
    jaja

  • 09 Juni 2008 - 19:18

    TIA:

    2-0
    Italie is in diepe rauw

  • 09 Juni 2008 - 20:23

    TIA:

    3-0
    ORANJUUUUUUUUHH

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

deze blog ben ik in 2008 begonnen om mijn ervaringen van mijn nieuwe leven in Nicaragua vast te leggen. Nu in 2022 gebruik ik deze ruimte om mijn ervaringen opnieuw vast te leggen, niet over het het leven als oprichtser van een stichting en niet als eigenaresse van een backpackershostal, nee het gaat nu over wat ik als resident in Nicaragua heb meegemaakt sinds de protesten in 2018 die het land en ook mijn leven volledig op zijn kop heeft gezet. Wat er met mijn leven gebeurd vanaf april 2018 kan je vanaf nu hier lezen, een nederlandse die opgroeide met alle vrijheden ennu in een land onder zware onderdrukking. veel leesplezier, Diaan

Actief sinds 08 Maart 2008
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 118046

Voorgaande reizen:

06 Juni 2008 - 09 December 2010

Mijn eerste reis

23 Maart 2009 - 30 November -0001

Mijn nieuwe thuis in Nicaragua

Landen bezocht: