beetje info over de plaatsen waar ik naartoe ga... - Reisverslag uit , van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu beetje info over de plaatsen waar ik naartoe ga... - Reisverslag uit , van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu

beetje info over de plaatsen waar ik naartoe ga...

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

31 Mei 2008 | ,

Nicaragua > Granada aan
het Meer van Nicaragua is ook wel bekend als “Cocibolca” of het “zoete meer”. Dit meer is het grootste meer van Centraal Amerika het beslaat 6624 km2 en is 177 km lang. In het meer komen 45 rivieren samen. Gescheiden van de Isthmus van Rivas het meer is het thuis voor veel opmerkelijke vissen. Hier leven de zwaardvis en meer dan 20 verschillende soorten zoetwatervissen. Ook leven hier de zeldzame zoetwater haaien, Deze haai is ontzettend groot, hij heeft namelijk een lengte van gemiddeld 3 meter en is tevens zeer zeldzaam. De haai wordt tegenwoordig steeds minder gezien door de grootte jacht op deze haaien in de tijd van Somoza.

Isla de Ometepe
Een ecologisch juweel, Isla de Ometeppe is nog maar gedeeltelijk ontwikkeld voor toerisme, is aantrekkelijk voor toeristen die houden van ongerepte natuur en moeite willen doen om deze natuur te ontdekken. Het eiland bestaat uit twee vulkanen; Concepción en Maderas. De lava van de vulkanen zorgde voor een landtong tussen deze vulkanen en maakte hier één eiland van. Concepción is nog steeds actief maar zijn laatste uitbarsting was in 1957. Met een bevolking van 35.000 inwoners kent het eiland vooral dorpjes aan de kust waar de mensen vooral leven van visserij en landbouw. Op het eiland zijn er nog bosrijke gebieden te vinden waar vele dieren en vogels waaronder huilapen en papegaaien, wonen. Ometepe is bekend om zijn oude stenen beelden en tekeningen van mensen, dieren en geometrische vormen. Deze overblijfselen van de Chorotega beschaving zijn over het hele eiland te vinden, toch vind je de meeste in het noorden van het eiland, bij de Maderas vulkaan.
Ometepe is geschikt voor wandelen en zwemmen. Aan de kant van de vulkaan Concepción zijn er uitstekende wandelroutes voor een halve dag. Bij deze wandelroutes kom je onderweg de mooiste uitzichten tegen en ze nemen je mee de diepe jungle in. Wanneer je een echte uitdaging wilt dan is La Sabana de plek waar je een mooie tocht start van 10 uur. De dorpjes gelegen aan het meer zorgen voor mooie picknick- en zwemplekjes. Ten zuiden van Altagracia liggen mooie brede stranden, hier ligt het populaire Santo Domingo. De weg door Santo Domingo leidt je naar het Maderas gedeelte van het eiland. Er zijn mooie wandelingen te maken door de bossen en naar de oude tekeningen. Aan de zuidkant van Maderas ligt een 35 meter hoge waterval, die zeker niet gemist mag worden bij een bezoek aan Isla Ometepe.
errug vervelend allemaal..haha

van de week wat info over
Hnduras> voor de liefhebbers natuurlijk!

  • 04 Juni 2008 - 18:15

    Remon Lispet:

    Heeey Diaan!

    Zo te lezen heb je het naar je zin (behalve op het vliegveld). Hoe gaat het met je Spaans?
    Waarom wordt je daar geen reisleidster?? Zal je goed af gaan ;-))

    Nederland Update: File's, regen en veel gelul over niks. Dus mis je niets in Nederland. Geniet ervan!

  • 04 Juni 2008 - 19:59

    Marlies En Gerco:

    He lief,

    We zien je daar he, haha.

    Onze sollicitatie voor The Monkey Hut is de deur uit.

    Knuffels!!!!!!

    Marlies en Gerco

  • 07 Juni 2008 - 09:38

    TIA:

    zaterdag 7 juni
    hee meissie
    zo de 1e dag van je droom is daar!!!
    wij houden ons hier wel bezig met het EK hihihi
    doei
    beso TIA

  • 07 Juni 2008 - 23:53

    Diana Aan Ger En Mar:

    hey die monkey hut is popie hier! en Granada is echt een mooie stad. >Veel authentiek gebleven, mooie kathedralen en pleinen-
    overal rijden koetjes en echt waar iedereen is vriendelijk. Voel me totaal niet ongemakkelijk ook niet met die blonde lokken.
    dus waar wachten jullie op... haha!
    Als ik mijn tas terug heb dan zal ik ff gaan kijken bij de monkey hut!
    grande beso de diana
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

deze blog ben ik in 2008 begonnen om mijn ervaringen van mijn nieuwe leven in Nicaragua vast te leggen. Nu in 2022 gebruik ik deze ruimte om mijn ervaringen opnieuw vast te leggen, niet over het het leven als oprichtser van een stichting en niet als eigenaresse van een backpackershostal, nee het gaat nu over wat ik als resident in Nicaragua heb meegemaakt sinds de protesten in 2018 die het land en ook mijn leven volledig op zijn kop heeft gezet. Wat er met mijn leven gebeurd vanaf april 2018 kan je vanaf nu hier lezen, een nederlandse die opgroeide met alle vrijheden ennu in een land onder zware onderdrukking. veel leesplezier, Diaan

Actief sinds 08 Maart 2008
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 118101

Voorgaande reizen:

06 Juni 2008 - 09 December 2010

Mijn eerste reis

23 Maart 2009 - 30 November -0001

Mijn nieuwe thuis in Nicaragua

Landen bezocht: