jungle river lodge, paradijs of..I WILL SURVIVE - Reisverslag uit Tegucigalpa, Honduras van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu jungle river lodge, paradijs of..I WILL SURVIVE - Reisverslag uit Tegucigalpa, Honduras van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu

jungle river lodge, paradijs of..I WILL SURVIVE

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

27 Juni 2008 | Honduras, Tegucigalpa

tjee daar ben ik dan weer even na een paar dagen van de wereld te zijn geweest. Vandaag na mjn les even gaan rock jumpen in de rio en besloot daarna dat het tijd werd om de bewoonde wereld weer is op te zoeken. Ik heb geen idee waar te beginnen er is weer zoveel te vertellen. Het is maandagochtend als ik vroeg wakker ben lekker ontbijt en Rafael me ophaalt. Hij brengt me naar de basislodge in de stad waar ik met een oude legertruuk naar de lodge in de bergen gebracht word.Daar aangeomen komt Oscar op me af en brengt me naar de slaapplaatsen. Ik sta in een kamer waar al 8 mensen liggen te ronken en dus gaan we naar een andere kamer. Ik vraag hem om een eigen kamer en ja hoor dat kan. Kost wel even 20 dollar per nacht extra..pff ja doei das hier mega veel geld en dat doe ik dus niet. iK KIES TOCH VOOR DE DORM EN GOOI MIJN SPULLEN OP EEN VRIJ BED. OEPS CAPSLoCK..DEZE COMPUTER IS EEN DRAMA...SORRYYYYY
Later blijkt dat ik er alleen slaap met mijn vriendinnetje van uit de stad die ook mee naar de lodge is gegaan. Ze komt uit austalie en gaat proberen hier even te werken om wat geld te besparen. Dit even terzijde.
Dikke pret een 6 persoonskamer samen. Na een uur staat Johnny naast me want we gaan raften en ik moet mee...haha wat een staf. Op pad dan maar, we klimmen , hiken, spingen van rosten en gaan bodyraften. na TWEE UUR NOG GEEN RAFTBOOT GEZIEN we zouden toch gaan raften spooky het door mijn hoofd. Even vragen dan maar, maar dat komt goed. straks , straks Diaan..uuuh okay straks dan maar!
Dan komt echt de trill van de dag, ik ga met twee gidsen een rots beklimmen naar 11 meter hoogte. Aan touwen trekken ze me uit het water en als ik eenmaal vaste grond..ahum grond, rosten, heb gevonden moet ik zelf verder klimmen. Geen touwen niks. Gaan Diaan! Als ik zou vallen dan kom ik toch weer in de rivier terecht waar ik al in lag dussss.. dan ben ik na twee schrammen en al mijn kracht eindelijk boven ...met trilbenen kijk ik naar beneden , shit shit shit...ik ook altijd...shit wat is dit hoog! Maar ik kan niet meer terug en zal moeten springen, ik mag hier niet vloeken maar tering wat was dat gaaf! de adrenaline ging als een gek tekeer.
Ennu ik het gedaan heb wil ik nog een keer, otra vez!!schreeuw ik naar boven en de jongens komen niet meer bij! Die chica es Locca...okay okay ...dan niet ..grr haha

Dan komen eindelijk de raftbootjes eraan en gaan we met de groep verdeeld in 3 bootjes naar beneden terug. Het ging prima tot we bij de rapid kwamen die vertaald de poort naar de hemel heet.... nou zegt dat al iets natuurlijk.. maar goed, klaar???? SI!! en we gaan , en naturlijk we slaan om en ik kom onder de raft terecht! trek mijn twee passagiers direct terug naar de raft..het was een reflex...weet ook niet waarom ik dat deed. Vraag of ze okay zijn en zoek Johnny de gids..Hij komt ook weer boven. Een dame was helemaal de klus kwijt maar is toch de raft weer in gegaan en dus gaan we weer verder down de river. Geweldig, helaas duurde de rafttoch zelf maar een half uur. Ik ben in totaal 4 uur onderweg geweest en had een mega mega mega ochtend! dan heb ik even tijd om de plek te bekijken waar ik deze week blijf. Het is niet te geloven ik zit midden in de jungle aan een rivier en overal liggen rotsen zo groot als huizen. De toekans vliegen voorbij en nou ja hoe kan ik dit nu omschrijven... alles is van hout, er is een bar 4 prive kamers en 3 Dorm kamers. thats it! Smiddags heb ik dan les en Rafael heeft geregeld dat de lerares naar de lodge komt iedere dag! wat een luxe! Ik maak smiddags kennis met alle gidsen en we eten wat de post schaft! wat overigens erg lekker is. Savonds Zit ik met OScar de eigenaar, Darwin een gids en mijn vriendinntje aan de bar. Verder is er niemand. We drinken een cuba libre , dansen wat en hebben dikke pret! Oscar besluit dat ik geen gast ben en mijn naam wordt van de lijst gehaald. Ik hoef niet te betalen voor mijn drankjes en mag dus met de tochten mee. Om 12 uur ga ik slapen en op het moment dat ik mijn kussen raak ben ik weg, wat een dag, wat een leven, wat een sensatie om hier mogen en kunnen zijn!

Ik ben trouwens nu even in de stad om te bloggen, had bedacht dat jullie wel graag weer is van me willen horen. Ik ben dus gaan liften naar benden en na een uur kwam er een taxi aan die de andere kant op ging...shit shit.Ik vraag hem in het spaans..jajaja ik heb de smaak te paken, of hij terug wil komen en me wil oppikken. Nou spring er maar in dan breng ik je wel naar Ceiba...uh okay! dus na een uur lopen rijden we de kangt op waar ik vandaan kom... en zijn we terug bij de jungle lodge om de eerste client af te zetten...hahah ik had iig een mooie wandeling. Maar op de weg hierheen raken we aan de praat en wat blijkt hij is een vriend van andere Oscar, de gids, die sinds gister mij helemaal op sleeptouw neemt. lachen toch! hij saat nu voor de deur hier te wachten tot ik klaar ben dan brengt hij me terug naar boven en drinken we met Oscar straks een biertje! ik vind het een goed plan. Dus zit ik hier en type me gek, want ook de dinsdag was een dag als geen ander. Ik stond met een zwaar hoofd om 5 voor 8 op want om 8 uur heb ik les. Ik sla me door het ontbijt en de les heen en eet nog een lunch! Wat is het leven zwaar, grapje! Dan is het tijd voor de Canopy, ik ga met twee gidsen de baan inspekteren want er komt van de week een groep. We nemen de eerste kabel over de rivier en staan in nationaal park Pico Bonito! De jongens gaan eerst even kijken of alle slangen weg zijn wat ik zelf een geweldig plan vind!
Had ik zelf kunnen verzinnen, toch?
Ja gaan jullie maar even kijken...hahah Ik krijg les in de verschillende boomsoorten en heb er zelfs een onthouden! Nee meer hoor, haha!
We pakken alle lijnen en hebben dikke pret omdat ze al snel door hebben dat ik dit niet voor het eerst doe. Ik kan dus mijn gang gaan.We zoefen door de boomtoppen en terug over de rivier wat nog de mooiste was ook! Alles is okay en de groep kan komen. Onderweg een paar fotos gemaakt maar eigenlijk heb ik daar geen tijd voor, we zoefen en lachen en dan geniet ik liever van het moment dan steeds die camera te moeten pakken. Maar we hebben wel een paar mooie plaatjes kunnen maken uiteindelijk. Als ik terug ben ga ik mijn huiswerk maken en al snel komen er 3 toeristen die vandaag zijn aangekomen bij me aan tafel zitten. Ik zit midden in de lodge aan een grote picknick tafel dus... vandaar!We raken aan de praat, bestellen wat te drinken, hoef niet meer uit te leggen wat en mijn huiswerk komt dan ook niet meer af. Om 10 uur gaan ze slapen en ga ik bij Oscar, de eigenaar aan de bar zitten. We kletsen nog wat en uiteindelijk vertrek ik weer doodmoe mijn bedje in! Ik leef hier zo primitief, dat wil je niet weten maar wat voel ik me rijk! het uitzicht, de rivier de jungle, de beesten... alles het is zo mooi! en omdat er hier maar weinig toeristen komen voelt het of het een beetje van mij is.! Grappig toch. Overdag als Oscar aan het biljarten is met een van de gidsen dan doe ik de bar en help de mensen die aleen komen voor een excursie. Zorg dat ze te eten krijgen en help ze aan een drankje. Ik ben gewoon een van hun eigenlijk. Het weer is hier trouwens erg wisselvallig, zo is het snikheet en zo zo hebben we een stortbui dat wil je niet weten. Tijdens zon bui ga ik lekker rock duiken met de gidsen, we klimen overal op en springen er dan natuurlijk weer af zo die kolkende rivier in!
Ben ik stoer of...grinnn


Okay ik heb nog even tijd om door te typen maar niet veel meer, dus opschieten Daan! gogogogo
Woensdag had ik na mijn les een offfffday...door twee dagen met iets te veel rum en iets te weinig slaap was ik best moe.! Heb even zitten kletsen, mijn huiswerk gemaakt en ben nog even gaan bijslapen. Als ik wakker word zijn er weer nieuwe toeristen, het is hier een komen en gaan! Ik vraag of ze iets willen hebben en heb gelijk door dat het Nederlanders zijn. Hun dochter werkt hier in de stad en ze zijn daar twee weken op visiste geweest maar reize nu door en besluiten ter plekke om een paar dagen te blijven. Het is hier nou eenmaal zooooo mooi.We kletsen wat, eten en drinken nog wat! Ze zijn moe van de reis en gaan slapen. Ik heb dan ook verder geen spannend verhaal buiten het feit dat er ineens die slang naast me in de boom hing en ik zon beetje alle apen hier verjaagd heb door mijn schreeuw...whaaaaaaaaaaHHHHHHHHHHHHHHverder niks! De jongens hebben me gered en de slang verderop een plekje gegegeven. Lief toch, al lachen ze me nu al twee dagen uit natuurlijk. Nou ik krijg ze nog wel.

Donderdag, oh ja dat red ik ook nog wel, donderdag ben ik na de les gaan Hiken. Ankie en Rene wilden een tocht gaan maken en hebben Oscar ) das weer een andere)geboekt als gids, ze spreken geen woord spaans en ik ga mee! Met zijn vieren in de stortregen op pad. tijdens de hike heb ik met Osacr de nodige onder onsjes en geniet van alle moois! Hij laat me termieten eten en dacht dat ik het niet durfde..haha mooi wel. Ankie en Rene genieten ook! EN zo komen we na 1.5 uur bij een waterfal van 150 meter hoog met een laguna eronder. We springen in het water en ik klouter onder de waterfal zodat Oscar de nieuwe shampoo reclame fotos kan maken. We komen niet meer bij! Palmolive her i am! hahah. Daarna zijn we samen de rosten op geklommen en ben ik met Oscar er weer af gedoken. Als ik terug ben dan moet ik echt naar Tarzan de musical hoor! is even kijken of zij het beter doen.

Na een uurtje zwemmen gaan we terug, ik vertaal dat wat ik kan want natuurlijk weet ik ook lang nog niet alles maar we redden ons prima, 3 hollanders en Oscar.Als we terug zijn vragen de gidsen of ik mee ga naar naar de stad er is een goot feest, ik heb 20 minuten..pff rennen. Nou weet je, gaan jullie maar, ik heb nog Tarea...huiswerk... en besluit in de lodge te blijven. Neem een douche maak mijn husiwerk, eet wat en om negen uurt staan Oscar en Darwin weer in de Lodge...Hey guys wat is er aan de hand..nou ja het kwam erop neer dat ze liever boven met die kleine hollandesa wilden feesten! en Zo loopt dan ook de avond af, lag er vannacht om 2 uur in en moest er om 7 uur wer uit! en Dat is danook de reden dat ik vandaag na de les alleen even ben gaan hiken, klimmen en jumpen, das gewoon mijn dagelijkse ding... en daarna beslist niet mee te gaan op de canopy maar te gaan bloggen. Saai leven zo, grinn! Nou ik moet het hier echt weer even bij laten want de jongens wachten, ik ga het weekend vieren! Morgen maak ik nog een dagtocht en dan zondag naar Utila! Duiken, stranden, en ntuurlijk lessen spaans! Ik ben na deze week al bijna een volleerd gids...ahum! dat niet natuurlijk maar I WIL SURVIVE!

lieve allemaal, super om jullie berichtjes te lezen!
Dus blijven sturen hoor, ik probeer te blijven bloggen deal?

Ik kan niet iedereen antwoorden maar
Even in het bijzonder Sass, lieverd van HARTE !!!! Je hebt zo hard gewerkt, ben echt bere trots op je!
Hele grote knuffel van mij !

Pap mam, heb hier geen verbinding, geen computer in de lodge dus jullie horen me even niet! maar het gaat echt super met me al hadden jullie dat denk ik al begrepen! kus van mij, hou van jullie!

Maddy. helaas kon ik nu niet zo leuk gaan schrijven en te veel in details gaan zoals de vorige omdat anders deze blog enorm had geworden, tis gewoon 5 dagen uitschirjven ...
maar dank je voor het compliment bij mijn vorige verhaal.
x


moet nu gaan,
xx

Diaan

  • 28 Juni 2008 - 08:05

    TIA:

    zaterdagmorgen 10.00 uur
    heee daar is ze weer en hoe, fantastisch verhaaaaal zeg!wat een aktiviteiten, je komt helemaal afgetraind terug echt GEWELDIG!!! ennuuh ook dit verhaal is prima hoor HET LEEFT, ik zie in gedachten hoe je daar bezig bent en alle harten weer verovert...en als ik het zo lees spreek je vloeiend Spaans als je terugkomt toppie joh.
    ga lekker door met genieten lieverd
    tot het volgend verhaal
    beso
    Maddy

  • 29 Juni 2008 - 07:36

    Corine:

    Jeetje Diaan, ik geniet van al je verhalen meid, wat kan jij heerlijk vertellen! Ik zie het zo allemaal voor me :-)Jij geniet zo intens.. ben blij voor je, je verdient het! Dikke kuss vanuit Tilburg xxx
    btw.. Heb een flat!! WEG HIER!! kusss

  • 29 Juni 2008 - 08:36

    Mika:

    Lieve tante Diana,
    Wat doe jij een spannende dingen allemaal zeg,ik heb echt wel een stoere tante!
    Ik lees dat je van die enge beestjes hebt gegeten...dat hoeft niet hoor,als je honger hebt mag je mijn flesje wel!
    Ik moet zo weer naar mijn bedje,maar alles gaat goed met mij,moest gaan wennen op de creche,maar vond dat nog niet echt een succes,al die rare mensen daar!!
    Heel veel plezier nog daar in hondoeras,dikke kus en knuffel van Mika(ook van papa en mama natuurlijk)

  • 29 Juni 2008 - 18:30

    Miek:

    Hey ola,
    Ook hier gaat het prima. heb net een weekend Zeeland achter de rug. Was ook erug geweldig maar zo mooi als jij kan ik het niet maken hoor hahaha. Meid wat kan jij schrijven, daar moet je echt iets mee doen.
    Geniet ze nog en ik lwacht met spanning op je volgende verhaal.
    Heel veel liefs.
    XXX

  • 30 Juni 2008 - 18:45

    Hoi Daan:

    kijk je uit dat je niet verdrinkt met al dat water en die hoge rotsen dalijk heb je een deuk in je hoofd en dat staat zo gek veel plezier verder

    dikke kus
    love you
    mar en roel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

deze blog ben ik in 2008 begonnen om mijn ervaringen van mijn nieuwe leven in Nicaragua vast te leggen. Nu in 2022 gebruik ik deze ruimte om mijn ervaringen opnieuw vast te leggen, niet over het het leven als oprichtser van een stichting en niet als eigenaresse van een backpackershostal, nee het gaat nu over wat ik als resident in Nicaragua heb meegemaakt sinds de protesten in 2018 die het land en ook mijn leven volledig op zijn kop heeft gezet. Wat er met mijn leven gebeurd vanaf april 2018 kan je vanaf nu hier lezen, een nederlandse die opgroeide met alle vrijheden ennu in een land onder zware onderdrukking. veel leesplezier, Diaan

Actief sinds 08 Maart 2008
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 118521

Voorgaande reizen:

06 Juni 2008 - 09 December 2010

Mijn eerste reis

23 Maart 2009 - 30 November -0001

Mijn nieuwe thuis in Nicaragua

Landen bezocht: