dit is echt niet te geloven, de Masaya is errupted - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu dit is echt niet te geloven, de Masaya is errupted - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu

dit is echt niet te geloven, de Masaya is errupted

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

19 Juni 2008 | Nicaragua, Granada

Hoi lieve allemaal,
na mijn vorige verhaal kon ik het niet laten en ben toch met mijn medestudenten in de bus gesprongen op weg naar de Masaya Vulkaan. Om 4 uur kreeg ik de kriebels en moest dus toch wat doen.Ik moet het trouwens vandaag even kort houden want ik wil nog even met de bus naar de Mombacho. Das ook weer een verhaal trouwens... maar first things first he! De bus in naar de Masaya, een mooie rit met 20 mafketels uit jaja Amerika. Aangekomen bij de vulkaan staat erop de bordjes van de parkeerplekken dat je met de voorkant van de auto moet parkeren naar de Salida..uitgang! nou als dat niet genoeg zegt...pff! We klimmen naar de top wat vergeleken met van de week een makkie was. Mooie foto´s gemaakt daar. We besluiten om te wachten tot het donker wordt zodat we de lava goed kunnen zien. We maken in de tussentijd een hike door de grottas van de vulkaan. Erg indrukwekkend, de vleermuizen vliegen echt aan alle kanten langs mijn hoofd. Ik loop dan ook met helm en zaklamp ( heel ellegant trouwens) door de kruip en sluip gangetes. Een paar medestudenten haken af en rennen gillend terug naar de Salida de grotta. Na een uurtje is de hike afgelopen, de grot is niet bijzonder maar het idee dat je er doorheen loopt is bizar. Dwars door de wand van de Vulkaan ..wowowowow stoer toch? Dan is het eindelijk donker en krijgen we gasmaksers op...dat voorspeld al niet veel goeds denk ik op dat moment. Tussendoor loop ik maar met mijn paardenstaart te swiepen omdat ik het gevoel heb dat die halve grot erin zit, dat even terzijde. Met gasmasker op om de beurt mee met de gids naar de lava, tot er opeens mega veel rook komt en we niet veel lava meer kunnen zien. Ik vind het prima zo heb ondertussen vele vulkanen mogen bewonderen en kijk even kort en loop naar de bus. Nadat iedereen het even heeft gezien snel weg want die rook..pff gasmaskers af, even inleveren bij el Guappo en wegwezen. Geloof het of niet, ik denk dat ze hier in Nicca hebben besloten dat ze Diaantje blijven klieren met dat vervoer ( tis een pact!!) maar de bus stopt er natuurlijk weer mee zo halverwege op die vulkaan.
Gelukkig komt er snel een jeep en kunnen we snel weer op pad. Jullie raden het al, 500 meter verderop ja hoor weer stil! grrrrr het is 8 uur ik wil naar huis heb honger ( yo tengo mucho ambre) ...even klooien en frutten en hup we gaan weer. Echt hoor dit gebeurde wel 4 keer voordat we bergaf gingen en die bus het weer gewoon ging doen. Word ik vanmorgen wakker staat mijn albuero te vertellen dat de Masaya is uitgebarsten...wat!?!? hoor ik het goed,...de Masaya...ja die! maar, maar, maar, daar was ik eergister!!...lieve hemel, het leger is uitgerukt en een hele groep mensen is geevacueerd... Sommige mensen hier in de stad zeggen de vibraties gevoeld te hebben...ongelooflijk verhaal toch?
Oh ja mijn verhaal even afmaken ik was dus pas om 9 uur thuis, doe de deur open en oma zit met een brede glimlach te wachten en vraagt of ik nog moet eten, uhhh ja...ik heb nog niks op! en hup ze vliegt de kueken al in en ik krijg nog even een tortilla, dan duik in mijn bed in en probeer nog even te leren. helaas ik ben te moe en val in slaap. Ach ik ben een goeie student en loop 2 weken voor op de rest ( wat een opschepper he) van mijn nivo dus een daggie niet leren moet kunnen.

Gister ook weer een bijzondere dag, met een bijzondere ontmoeting...uhhh meerdere maar daar heb ik nu echt geen tijd voor.


Lieve Sacha vanaf een prachtig Nicca wens ik je veel succes met je afstuderen!! al denk ik dat je het ook echt wel red zonder mijn succesberichtje!! Go for it Girl!!! you can do it!! kus


Marieke, idd die droom...ik spreek je zekers als ik terug ben!! hoe is het met je?? Geniet je een beetje van Holland?? xx (tot september...? wow)

Ger en Marlies, als ik het echt wil....??? ik beloof dat ik niet alles zelf opmaak.... beso
ben ik nou aangenomen?????????
pleaseee....

Tia, je moet echt een keer naar Nicca you wil love it! x

uhhh lieve allemaal, morgen is mijn laaste dag hier, ik ga nu op pad!
Nog even de stad uit en vanavond naar een fiesta.

Ik zal kijken of ik morgen mijn Mombacho verhaal nog even kan schrijven ... echt hoor das er ook weer een van formaat.... never a dull moment ennnnn .... ik hou het spannend...


xxx
Diaan

  • 19 Juni 2008 - 22:44

    Tia:

    donderdagnacht 0.32
    keep on going chica
    heb je de lavastof nog uit je haar gekregen, wat een sensatie, heb jij weer hihi
    en ik beloof je dat ik naar Nigaragua ga!! kan niet wachten, maar weet je, we moeten die mensen daar echt een tijdje laten bijkomen van jouw aanwezigheid hoor...
    he blijf AUB schrijven, ik verwacht minimaal dezelfde verhalen uit Honduras oke??
    doei doei kus
    TESS

  • 20 Juni 2008 - 06:10

    Joke:

    Super meis die avonturen van jou. Zo gaaf om te lezen en mee te leven. En hou ons maar in spanning hoor over je Mombacho verhaal.
    Hoop zo dat Honduras hetzelfde soort verhalen oplevert!!! Maar daar ga ik wel van uit natuurlijk.
    liefs, Joke

  • 20 Juni 2008 - 15:57

    Tia Vrijdag 17.55 :

    EK-poule jaja je staat nu op de 2e plaats, ze kunnen jou beter coach maken, want je gaat als een speer naar de TOP,
    helaas heeft Duitsland 3-2 gewonnen van Portugal en gaat naar de halve finale grrrrrr, onze jongens moeten zaterdag tegen Rusland(van Guus Hiddink)wordt nog spannend... krijgen we straks een finale tussen Duitsland en Nederland bah...verder nog spannende dingen meegemaakt? eigenlijk domme vraag, want zeg nou zelf... wanneer gaat jouw leven nou rustig voorbij hihihi
    heb Debs nog gemaild voor een paar mooie huisjes met een aardig prijsje. Hoor verder weinig van dr...maaarr Corine heeft een flat dus die is van R.. af nu
    he je ouders zitten in Drente he, lekker joh ff dr uit, Mar en ik gaan volgend weekend ff naar ze toe als ze weer terug
    zijn. zo dat waren weer de verhalen in de wandelgangen.
    he we lezen wel weer wat je uitgevreten hebt daar hahaha
    kus
    TESS

  • 20 Juni 2008 - 21:25

    Sacha:

    Heey,

    Loop alweer een verhaal achter! Superbedankt dat je aan mijn denkt! Het komt allemaal goed, ga morgen hele dag plakken en printen.. Laat het wel weten!!!

    Mooi verhaal weer vandaag..
    Snap niet dat je er de tijd voor hebt!!!

    Groetje
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

deze blog ben ik in 2008 begonnen om mijn ervaringen van mijn nieuwe leven in Nicaragua vast te leggen. Nu in 2022 gebruik ik deze ruimte om mijn ervaringen opnieuw vast te leggen, niet over het het leven als oprichtser van een stichting en niet als eigenaresse van een backpackershostal, nee het gaat nu over wat ik als resident in Nicaragua heb meegemaakt sinds de protesten in 2018 die het land en ook mijn leven volledig op zijn kop heeft gezet. Wat er met mijn leven gebeurd vanaf april 2018 kan je vanaf nu hier lezen, een nederlandse die opgroeide met alle vrijheden ennu in een land onder zware onderdrukking. veel leesplezier, Diaan

Actief sinds 08 Maart 2008
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 118537

Voorgaande reizen:

06 Juni 2008 - 09 December 2010

Mijn eerste reis

23 Maart 2009 - 30 November -0001

Mijn nieuwe thuis in Nicaragua

Landen bezocht: