Bullseye..... - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu Bullseye..... - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu

Bullseye.....

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

19 Augustus 2009 | Nicaragua, Granada

WHaaaaaahhhhhhhhhhhhh gillend door straten, warm en met duizenden anderen rennen we alle kanten op, geen idee waarheen....whaaaaahh hoor ik achter me en instinctief begin ik ook weer te rennen ...dan hoor ik ze lachen... er was niks aan de hand... geen stier te zien... en op het moment dat ik even bijkom hoor ik vanaf een balkon DIANA>>> ik kijk naar boven en zie Marlon...Heyyy Marlon...joehoe.... en dan gebeurt het.... WHAAHHHHH een stier vlak langs mee heen....bijna was ik als een saté geregen op die enorme hoorn van hem...shit ik duik met Marco achter een auto en we zijn veilig. We wachten dat de stier de andere kant op buldert en rennen de hoek om. Daar zijn we veilig en lopen rustig terug naar het Hostal waar Emerick staat te wachten. Hij vind het maar niks die stieren in de straten van Granada. Net als we Emerick in het vizier hebben hoor ik weer gegil achter me ... shit ...Whaaahhhhh weer, die stomme stier komt hier de straat in, dat was niet de bedoeling.... rennen ...iedereen het Hostal in, deuren dicht...pff we zijn veilig..plof op de bank neem een water en krijg de slappe lach. Waarom moet ik altijd de held uithangen... en waarom gaat het altijd goed? En wie heeft er verzonnen dat rennen met stieren door de straten eigenlijk leuk is???
Gekukkig is het hier anders als in Spanje/Pamplona, ze doen de stieren geen kwaad en vermoorden ze niet. Sterker nog, ze worden een week verzorcht en dan zijn er dus een week later de cowboy feesten. Rodeo rijden en optochten door de straten. Een hele stoet paarden door de stad en weer lopen er duizenden mensen mee. Overal feest, muziek eten en drinken.

Tussen de eerste zondag en afgelopen zondag hadden we vrijdag dan ook nog CARNAVAL, een stoet schaars gekleden trok door de straten met muziek en dans. Het is nog geen Brasil maar leuk was het zeker. Nu is de rust wedergekeerd in Granada en omstreken, we kunnen weer bijkomen van een week LATIJNS AMERIKAANSE HITTE en kan ik me gaan voorbereiden op mijn verhuizing. Heb een leuk huisje gevonden in de buurt van mijn Hostal, zeker twintig meter ervandaan en met een grote tuin .... leuk toch....niet dat ik weg moest uit mijn oude huisje wat eigenlijk ook een stuk nieuwer was maar soms ben je ergens gewoon klaar mee.... ik ga nu echt Nica stijl wonen.
YEAHH

kus van ons aan jullie allemaal en thanx voor de email, berichtjes op facebook enz. Het blijft super om zo een beetje op de hoogte blijven van wat ik begrijp nu TROPISCH HOLANDA


Diaan, Emerick en de Kids

volgende keer weer info over de Kids, de stichting en clienten in hostal Mochilas die de boel op stelten zetten ... op een gezellige manier natuurlijk

xx








  • 19 Augustus 2009 - 07:06

    Marijke:

    Nou Diana, ziet er leuk uit; ben duidelijk te vroeg vertrokken!!!
    Un abrazo de Holanda Tropicana...

  • 19 Augustus 2009 - 08:24

    Karin:

    Heee Diaan,
    Die stierentoestand ... nee hoor... geef mijn portie maar aan de kat ... dan kijk ik ook liever van op een terras hoog en droog, maar daartussen ga ik zeker niet ... sorry meiske, daar moet je goed zot voor zijn , om het op zijn vlaams te zeggen. Geef mij dan maar het carnaval hoor .

    Aha verhuizen, ben weer benieuwd naar de foto's dan, maar dat zal nog wel even duren zeker. Deze zijn trouwens weer erg leuk .

    Hier idd tropische temperaturen. Ze geven voor vandaag en morgen rond de 33° en daarna natuurlijk een onweer van jewelste en een temperatuurval. Heerlijk toch die standvastigheid van het weer in de Lage Landen :-)

    Kusje

    Karin

  • 19 Augustus 2009 - 08:59

    Marieke:

    Hey popke,

    I'm stuck in NL, dus blijf genieten van jouw verhalen. Hey, heb meteen de titel voor jouw filmpje "Corre para el torre"!

    Keep up the good work!

    Marieke

  • 19 Augustus 2009 - 10:30

    Do:

    tja geldingsdrang misschien ? Trouwens ik persoonlijk zie toch meer in zo'n stoere vent op een knol dan in zo'n jonkie!Voorop het paard, stevige armen om je heen en dan maar het bos in. Een stoere meid met een stoere vent. Maar smaken verschillen. Maar dat het een enige happening was laat zich raden en carnaval is ook nooit weg. Waarom trouwens nu carnaval? Het wordt geen Pasen maar wat houdt het wel in. Het heeft allemaal wel iets dat midden-amerikaanse leven. Geniet ervan. Waarom een ander huis?
    Ik hoor het wel en groet je uit tropisch Den Haag. Kiss, kiss.


  • 19 Augustus 2009 - 17:08

    TIA:

    leuke cowboyhoed hihi
    ik wist niet dat ze dat rennen met die stieren daar ook deden, gelukkig gaan ze er bij jullie beter mee om dan in Pamplona, en de stieren hebben zeker ook met jullie rekening gehouden haha
    paarden en berijders ook in een mooie outfit
    en carnaval is ook prachtig
    wat een lekker leventje heb je toch
    ik zie het weer je bent nog steeds erg happy
    doet me goed hoor om je zo te zien ennuuh maak maar een paar mooie foto´s van je nieuwe stulpje, ben erg benieuwd
    zo ik ga ff voor de airco zitten eten, want ja het is hier echt vies heet, maar ja wat zeuren we nou he
    lieverd, hou ons blij...
    mucho besito´s
    xxx
    TESS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

deze blog ben ik in 2008 begonnen om mijn ervaringen van mijn nieuwe leven in Nicaragua vast te leggen. Nu in 2022 gebruik ik deze ruimte om mijn ervaringen opnieuw vast te leggen, niet over het het leven als oprichtser van een stichting en niet als eigenaresse van een backpackershostal, nee het gaat nu over wat ik als resident in Nicaragua heb meegemaakt sinds de protesten in 2018 die het land en ook mijn leven volledig op zijn kop heeft gezet. Wat er met mijn leven gebeurd vanaf april 2018 kan je vanaf nu hier lezen, een nederlandse die opgroeide met alle vrijheden ennu in een land onder zware onderdrukking. veel leesplezier, Diaan

Actief sinds 08 Maart 2008
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 118117

Voorgaande reizen:

06 Juni 2008 - 09 December 2010

Mijn eerste reis

23 Maart 2009 - 30 November -0001

Mijn nieuwe thuis in Nicaragua

Landen bezocht: