Soms zit het mee, soms ook niet ... - Reisverslag uit Utila, Honduras van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu Soms zit het mee, soms ook niet ... - Reisverslag uit Utila, Honduras van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu

Soms zit het mee, soms ook niet ...

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

02 Juli 2008 | Honduras, Utila

ja dit moet ik natuurlijk nog even vertellen. Ik zit nog op Utila, ben vanmorgen naar school gegaan en moet zeggen heb veel geleerd vandaag. Me, Te, Se, Nos, se, dat lukt, maar die indirect objects..pffff werd er gek van maar gelukkig eindelijk viel vandaag het kwartje en zijn we snel doorgegaan met nog wat onregelmatige werkwoorden in de verleden tijd... Even een indruk, weet niet of jullie erop zitten te wachten maar goed doe het lekker toch! Ben altijd al eigenwijs geweest.
Het werkwoord GAAN, is IR. okay das goed te onthouden toch? nou dan heb je in de tegenwoordige tijd dus IK GA en dat is dan Yo voy...hahaha het hele woord IR is nergens meer terug te vinden maar en nu komt het!! In de verleden tijd dus IK ging ...is het Yo fui....nou snappen jullie nu dat ik soms stapeldol word hier???
Want dit is alleen in de IK vorm pas, zal jullie de rest besparen de jij, hij, wij enz...dit was gewoon
even ter info. Hebben jullie al medelijden met me?
Nee???huh hoe kan dat nou?? okay okay ik zit op een tropisch eiland...ja, ja ik weet het!

Oh ja dat was wat ik ging vertellen dat eiland, vandaag dus hup naar school, de les gedaan veel geleerd en daarna vertellen dat ik het eiland ga verlaten. Diana en Sandy schrokken wel van mijn bericht maar na mijn uitleg snapten ze me wel.
Gedag zeggen, even een foto maken en
dan is het zover.
De Ferry vertreks om 2 uur en je moet wel even van te voren aanwezig zijn. Dus mijn tassen pakken, en oh ja, ook nog even andere kleren aan, de sluetel inleveren, mijn duikjes betalen en naar de Ferry!! easy toch? Afijn de ferry is 5 minuutjes lopen en daar aangekomen zie ik bergen mensen hangen, liggen en balen. Dus maar is gaan informeren.
Nou de Ferry van vannmorgen 6.20 is niet komen opdagen, kapot dus! SHit shit! Dat vervoer en mijn perpsoontje het kan niet geod gaan is het eerste wat ik denk, niet gek toch..Dan horen we dat we om 2 uur info krijgen wanneer en of de middag ferry wel komt. En dus gooi ik mijn backpack neer, koop wat drinken en ga op de stoep een beetje liggen hangen en balen. Pas me snel aan joh! Tis net of ik er ook al uren lig, maar dan bedenk ik me dat ik nog een kaartje moet kopen.....shit wat nu! Als die boot niet komt heb ik een kaartje waar ik niks mee kan....als tie wel komt heb ik geen kaartje en het wordt drukker en drukker...okay is even vragen naar de stand van zaken dan maar. Nou chica die boot, we weten het echt niet hoor, misschien om 2 uur dat we dan wat weten dus...
geduld ...Okay nog maar is even wachten en weer vragen...om half 3 beslissen ze dat er geen Ferry meer komt. Grote paniek op de stoep want er zitten een berg mensen die morgen om half 6 het vliegtuig in San Pedro Sula moeten hebben naar de States enzo.... Iedereen boos en tja helaas herken ik ook de vloekworden in het spaans...hihih! Zij zullen allen een groot probleem hebben want ze weten nu zeker dat ze het nooit meer gaan halen. 1 uur varen, 3 uur rijden en de volgende ferry gaat pas om 6.20 morgen ...

Goed ik besluit terug naar school te gaan mijn sleutel maar weer op te halen en mijn apartementje weer in te gaan. Natuurlijk is dat geen probleem en Diana baalt voor mij dat het niet zo gaat als ik had geplannend. Zij, samen met de rest van de teachers op school zijn echt super aaridg wat ik niet kan zeggen van de rest van de eilandbewoners...
Tja daar zit ik dan weer in mijn apartementje en bedenk me dat ik eigenlijk blij ben dat ze niet zijn gaan varen...stel je is voor dat dat ding er halverwege mee stopt!! pfff moet er niet aan denken met die golfen van meters hoog! En zo zit ik een beetje te bedenken wat ik nu ga doen..Okay, wat ga ik doen, hiken ...nee kan niet, raften..nee kan niet ...duiken ..nee haal ik niet meer, de boot is al weg ... zit hier in iig nog een dag langer dus maken we er het beste van. Bikini aan, wel die oude..grr en hup naar het strand, ook prima. Onder een rieten dakje lekker lezen en slapen. Als ik wakker word staat een vriendinnetje uit Brasil voor mijn neus of ik vanavond naar de Coconut Groove kom...uuuhhh nou ja okay! ben er nu toch, gezellig doen we. En zo loopt mijn dag dus totaal in de soep maar was het een prima dag.

Morgen vertrek ik met de vroege ferry van 6.20 uur naar La Ceiba en pak dan de bus en de truuk naar de Jungle, daar ben ik dan lekker vroeg en kan ik nog even Jumpen en dollen met de Boys, joepie
Ik slaap daar 1 nachtje en vertrek dan vrijdagochtend naar Copan. Het is 3 uurtjes rijden en heb al een goed slaapadresje van Ankie en Rene gekregen. Heb er zin in om dit avontuur weer te opzoeken.
4 dagen relaxen is echt genoeg voor mij, mala chica con mucho energia...

De busmaatschappij waarmee ik naar Copan ga heet trouwnes Diana express, voor het eerst deze reis dat ik denk dat MOET GOED GAAN.....
KUS
Diaan

  • 03 Juli 2008 - 06:25

    Marloes:

    Jeeeeetje Daantje, wat een verhaal weer. Wel leuk dat je zo lekker aan het genieten ben daar. Gaan we na je vakantie eeeeiiiindelijk eens daten? kussie

  • 03 Juli 2008 - 06:34

    Sacha:

    Heeey,

    Jeetje wat een verhalen allemaal...
    Maar over een paar uurtjes zit je vast op de boot en met een bus die Diana heet moet het goed komen....

    Ik ga morgen lekker weg... Oh en je hebt een mooi feestje gemist afgelopen zaterdag... Maar daarintegen heb ik een prachtig cadeau gekregen dat nu op de studio staat...

    Kus en groetje
    van Sas en haar hondje

  • 03 Juli 2008 - 07:00

    Willem:

    heej daan het gaat dus allemaal super daar hashaha. hoezo zijn de eiland bewoners niet zo aardig?

    greetz willem

  • 03 Juli 2008 - 14:47

    Marlies En Gerco:

    we lachen ons iedere keer rot om je verhalen!!super hoor ,geniet er nog even van,dikke kus van ons

  • 03 Juli 2008 - 15:39

    Tia:

    hallo Diana express proest dat gaat zeker lukken hihi, jammer dat je niet weg kon, maar goed was toch nog best gezellie denk ik maar zo als ik dat zo lees,
    is weer leuk geschreven hoor, zo en dan maar OP naar Copan ff de mooie piramides bekijken en nog ff de jungle doen is ook nix mis mee
    geniet lekker goeie reis
    kus
    TESS

  • 03 Juli 2008 - 15:41

    TIA:

    he meis nog ff vragen of je af en toe een beetje SALSA danst daar hoor ik je niet over, ben benieuwd

  • 04 Juli 2008 - 15:39

    Gerco:

    Haha, en om je te pesten nog even het volgende.
    Yo etc mag je zelfs eigenlijk altijd weglaten behalve bij wederkerende werkwoorden, dan moeten ze er perse weer wel voor, haha.
    XXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

deze blog ben ik in 2008 begonnen om mijn ervaringen van mijn nieuwe leven in Nicaragua vast te leggen. Nu in 2022 gebruik ik deze ruimte om mijn ervaringen opnieuw vast te leggen, niet over het het leven als oprichtser van een stichting en niet als eigenaresse van een backpackershostal, nee het gaat nu over wat ik als resident in Nicaragua heb meegemaakt sinds de protesten in 2018 die het land en ook mijn leven volledig op zijn kop heeft gezet. Wat er met mijn leven gebeurd vanaf april 2018 kan je vanaf nu hier lezen, een nederlandse die opgroeide met alle vrijheden ennu in een land onder zware onderdrukking. veel leesplezier, Diaan

Actief sinds 08 Maart 2008
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 118042

Voorgaande reizen:

06 Juni 2008 - 09 December 2010

Mijn eerste reis

23 Maart 2009 - 30 November -0001

Mijn nieuwe thuis in Nicaragua

Landen bezocht: