ik heb geen zin en dus doe ik lekker helemaal niks - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu ik heb geen zin en dus doe ik lekker helemaal niks - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu

ik heb geen zin en dus doe ik lekker helemaal niks

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

17 Juni 2008 | Nicaragua, Granada

ja jullie lezen het goed, ik heb vandaag geen zin in een spannend avontuur dus doe ik lekker even niks. Moet kunnen toch+_)(*&^%$#@!! grrr waar zit toch dat vraagteken...! grinn
Ik wil eigenlijk naar de Mombacha maar dat doe ik morgen, een beetje plannen zo nu en dan kn ageen kwaad.

Heb ik niks te vertellen dan ...tuurlijk wel.Zo heb ik van thuis een oranje muts, opblaashand, balonnen en andere zooi meegenomen.
Van de week na NL - Francia alles tevoorchijn gehaald, of eigenlijk alles op mijn kamer aan op en om gehangen en de living ingelopen. Geweldig gelachen met mijn familia,die blikken, iedereen in huis lag krom om die stomme hollandesa. Hoe dat nou zo kwam zal ik even uitleggen.
Ik had met Tim en Lance en Alberto al zitten kletsen over football. Een Deen een Amerikaan en een Nep-Amerikaan die zijn roots in Nicragua heeft. Tim, de Deen, vertelde me dat die hollanders steeds denken dat ze kampioen worden en dat ze dat maar niet lukt.(hij is echt een okay gast, die neem ik ook mee..)Hij moest ook nog even vertellen dat zij wel in 92 kampioen werden en dat terwijl ze niet eens meededen..huh hoe is dat mogelijk dacht ik nog. Ben natuurlijk blond (en zeker hier)winnen zonder mee te doen? maar hij bedoelde natuurlijk dat ze eerst uitgeschakeld waren en toch mee deden omdat toenderijd Yoegoslavia niet mee mocht doen. jajaja de wijsneus...grin! Nou, na onze overwinning had ik het lef alle zooi dus te voorschijn te halen. Mi Albueros kwamen niet meer bij, en de gasten, ondertussen zijn we al met 4 kan je nagaan hoe groot het huis is, hadden echt zon blik van die is echt gek! De sfeer is ECHT onwijs goed in huis, Lance riep al Waar is de rum! nou dan weet je het wel.. We kletsen veel en Tim wil misschien ook nog wel even naar Honduras komen. Hij heeft alles in Denemarken opgegeven en leeft nu hier en dan weer daar... Livin la vida locca! en hij heeft gelijk ook. Ik moet dan ook zeggen als ik zo door de stad loop en ondertussen mijn adresjes heb voor een en ander, veel mensen al ken, en me een deel van de bevolking voel dat ik het echt moeiljk ga krijgen om hier weer weg te gaan. Misschien is dat ook wel de reden dat ik vandaag geen zin heb. Gister dat kaartje naar Honduras gehaald en dan krijg je het gevoel dat je hier bijna weg gaat. Hele scenarios heb ik al verzonnen met Tim. Huis verkopen en klein appartementje kopen deze verhuren en lekker een jaar of wat gaan reizen.... En in mijn dromen leef ik hier, tjee wat een zwaar verhaal wordt het ineens. Ach dromen mag toch, en ik denk dat ik ooitt.....

Ik weet wat ik wil en wat ik kan, het is vandaag bloedheet net als de vorige dagen overigens, maar ik heb er geen last van, slaap prima en heb zelfs eetlust!!! Ger en Marlies als het jullie lukt en het is echt aan te raden, kunnen we dan een dealtje maken? he vraagteken gevonden.... haha Al denk ik zelf dat ik de bearded monkey uiteindelijk leuker vind. Leg ik nog wel uit lieverds!

Is Granada dan paradijs? nee zeker niet, maar een geweledige plek om goed te kunnen leven in een land als dit. Crimineel...ik weet het niet ik voel me veilig, wissel geld op straat (..sorry pa...maar nog geen yoegoslavische wisseltruc gehad hier..haha) en loop snachts door de stad of er niks aan de hand is, natuurlijk zullen er dingen gebueren die het daglicht niet kunnen verdragen, waar is dat niet, maar ik heb ze gelukkig nog niet meegemaakt.

Je ziet zoveel verschilen, zo lopen er iedere ochtend kids in uniform langs mijn huis naar school.En even verderop zie je weer anderen schoenen poetsen.Er rijd een mega mooie auto langs waarna er een man op een ezel met een baal hout achteraan komt.... ik weet het niet... het maakt indruk, iedere dag weer.Wat ik wel weet is dat Granada veel heeft. Van rijk tot arm en ik denk dat ik gewoon enorm onder de indruk ben van alle mensen die gewoon respect voor elkaar hebben, want dat hebben ze, die enorme auto gaat wel gewoon even opzij als de ezel er langs wil!!! mooi toch?
Wij gaan nog niet opzij in de rij bij de appie als er even iemand langs wil...offuh kijk ik door een roze bril..... wie zal het ooit kunnen zeggen.

gote knuffel van die locca hollandese
xxx
Diaan

en morgen weer een avontuur okay!

  • 17 Juni 2008 - 20:18

    Sacha:

    Ik heb geen zin en toch moet ik eraan geloven.

    Helaas nog ff doorbikkelen voor examen@Junior... Als ik dan jou verhalen lees is het nog moeilijker....

    Goed te lezen dat je het zo lekker hebt. Geniet ervan!

    Groetje,

    Oh als je nu nog online bent, 1-0 voor NL 2-0 Voor IT

  • 17 Juni 2008 - 20:26

    Mariekske:

    Poppedop,
    Wist je dat dromen voorbodes zijn van hetgeen je daadwerkelijk kan realiseren? Dus droom maar lekker raak!!!
    Enneh...ik begrijp precies wat je bedoelt in je laatste alinea. Heeft niets met die roze bril te maken.
    We zien elkaar zeker als je weer in NL bent (nog niet aan denken, hoor!). Ik blijf hier tot half september. Moet lukken zou ik zeggen...
    Geniet! (dat kan ook door nix te doen, hoor!)
    Marieke (alias Miss Hard Cola)

  • 17 Juni 2008 - 20:39

    Tia:

    Dinsdag 22.29 uur.
    hee lekker daggie zo toch???? heb ook het vraagteken gevonden hihi
    en zeg maar tegen Tim dat we weer gewonnen hebben 2-0 tegen Roemenie gnah gnah,
    je verhaal is lekker lang, kan zien dat je TIJD hebt. ik mis toch nog iets oja foto's... lukt t niet? wil zo graag zien hoe je familia en je vrienden eruitzien!$?#*
    zie dat Mar ook de site heeft ontdekt leuk he en zelfs Do zag ik voorbij komen, je hebt echt een fanclub
    zo lieverd
    ik stop nu
    un beso de TESS

    p.s hoorde dat je broertje in Zwitserland zit in de Oranjegekte wat GAAF!!!

  • 18 Juni 2008 - 11:12

    Miek:

    Nou je hebt het weer helemaal voor elkaar....ik wil ook!!!!! Maar ja ik ga volgend weekend naar Zeeland met de camper. Is ook een heel avontuur hoor....haha.
    Fijn dat alles goed gaat en dat er geen nare dingen zijn gebeurd. Postief blijven en lekker dromen. Doe ik ook en als het inderdaad voorbodes zijn voor wat er gaat gebeuren....nou dan kunnen wij onze lol nog op...HAHA.
    He meis, veel plezier nog, doe voorzichtig met de volgende bustour en tot de volgende blog.
    Dikke kus uit het oranje land!!!

  • 18 Juni 2008 - 15:08

    Gerco:

    Laten ze nou in the Bearded een bartender zoeken!!!
    Maar of dat nou wel de job voor jou is (aan die kant van de bar), haha :)

  • 18 Juni 2008 - 17:02

    TIA:

    woensdag 18.50 uur.
    hallo niggie
    net klaar met eten, jaja Indiaas uit de diepvries haha ff in de Wok en klaar en dat samen met een roseetje is best lekker
    he je staat nu samen met nog 2 anderen op plek 3 in de ek-poule, ik weet niet wat je allemaal hebt ingevuld maar je gaat als een speer naar de top.
    En heb je nog een avontuur meegemaakt??
    laat t maar weten, we blijven je volgen wat je ook doet.zit nu naar de nieuwe CD van Coldplay te luisteren hij is weer goed hoor.
    nou ik gaat stoppen, ga jij vooral door met genieten
    doei
    KUS
    TESS

  • 18 Juni 2008 - 17:59

    Yvonne:

    Hoi Daantje,

    Wat heb jij het daar te gek! Echt leuk om het te kuinnen volgen en lezen. Maak je na deze reis nog een boek over dit avontuur?(geintje, of...?)
    Groetjes van een grieperige 50tiger.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

deze blog ben ik in 2008 begonnen om mijn ervaringen van mijn nieuwe leven in Nicaragua vast te leggen. Nu in 2022 gebruik ik deze ruimte om mijn ervaringen opnieuw vast te leggen, niet over het het leven als oprichtser van een stichting en niet als eigenaresse van een backpackershostal, nee het gaat nu over wat ik als resident in Nicaragua heb meegemaakt sinds de protesten in 2018 die het land en ook mijn leven volledig op zijn kop heeft gezet. Wat er met mijn leven gebeurd vanaf april 2018 kan je vanaf nu hier lezen, een nederlandse die opgroeide met alle vrijheden ennu in een land onder zware onderdrukking. veel leesplezier, Diaan

Actief sinds 08 Maart 2008
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 118083

Voorgaande reizen:

06 Juni 2008 - 09 December 2010

Mijn eerste reis

23 Maart 2009 - 30 November -0001

Mijn nieuwe thuis in Nicaragua

Landen bezocht: