home sweet home ..... Granada - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu home sweet home ..... Granada - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu

home sweet home ..... Granada

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

25 Maart 2012 | Nicaragua, Granada

jullie zullen wel denken,die Diaan ... we horen of beter gezegd lezen niks meer op de blog. Maar hier ben ik dan weer met de laatste nieuwtjes en de gekste belevenissen vanuit Nicalandia.

De reden dat er even geen blog was is eigenlijk heel simpel. Mijn paps was hier in december en januari zoals jullie weten. nadat hij vertrok, terug naar koud Nederland ben ik een kleine 2 maanden aan het werk geweest als reisleidster in Costa Rica en Nicaragua.
Ik dacht dat het laagseizoen zou zijn hier in Granada en dus nam ik als freelance reisleidster twee reizen aan van TUI! Tijdens deze reizen werd ik gebeld of ik pleaseee nog tijd had voor nog een reisje.... Uiteindelijk ja gezegd en vandaar mijn afwezigheid. Zowel op de blog als in Granada.

In de tussentijd was Lara hier, een vrijwilligster die de Basketbal met de kids op zich heeft genomen. De scholen hebben hier in december, januari, februari GROTE VAKANTIE. EN omdat de kids zich dan zoals ze zelf zeggen dood vervelen hebben we een vakantie competitie gehouden. Laura bijgestaan door Marvin ( een nicavriend van me) heeft de organisatie op zich genomen. De Kids hebben genoten en Lara heeft een supertijd gehad hier. afgelopen week hebben we een brief aan het ministerie van sport gestuurd waarin we vragen of er mogelijkheden zijn om de lokale vrijwilligers oficieel op te leiden tot scheidsrechters. Ze hebben positief gereageerd en gaan kijken in welke vorm ze ons verder kunnen helpen. Er zit zelfs een kansje in dat we shirts en shorts krijgen! Zo keep the fingers crossed.

In Mochilas is het een drukte van jewelste...snap er geen bal van. Het had allang een keer laagseizoen moeten zijn maar de klanten blijven maar komen. Super natuurlijk. Ook voor de komende periode zijn we druk. We hebben zoveel reserveringen van groepen vrijwilligers die hier in de schoolvakantie komen werken dat ik gewoon ruimte te kort kom. De groepen komen uit de US en komen de scholen hier renoveren. Een kluertje binnen en buiten, meubeltjes maken, en smiddags spelletjes doen met de Kids. En ze gaan Engelse les geven. Dat vinden de kids nog het mooist van alles. Je hoort ze dagen roepen : HOW ARE you? Whats your name... apetrots dat ze dit kunnen zeggen in het Engels. Ik blijf hiervan genieten.

Ondertussen ben ik bezig met nieuwe plannen.... jajajaja ik weet het alsof ik het nog niet druk genoeg heb! Zal het uitleggen.... ben druk op zoek naar een oude JEEP. Ja ik ga een auto kopen maar dan wel een OFFROAD ding..je weet wel met van de grote banden en open achterbak met rolbeugel...en waarom dan wel...nou dat is dus het nieuwe plan! We gaan tours aanbieden...maar geen gewone!!!WE gaan OFFROAD...dat vinden die backpackers hier helemaal geweldig! EN ik natuurlijk ook!
Zo gaan we b.v.een tour aanbieden die naar La FLOR gaat... een prachtige baai aan de pacific. Daar komen de schildpadden een land om hun eieren te leggen. We gaan door de bergen, houden een picknick bij zonsondergang en wachten tot het donker wordt. De schildpadden komen aan land zodra het donker is.... Nadat we de schildpadden hebben gezien gaan we in het donker dus door de bergen terug!!! OFFROAD... adventure in nature!!! heb er ZIN IN!!!! Kan niet wachten...ben ik niet zo goed in... kreeg dan ook al helemaal de kriebels toen ik een oude Jeep vond... moet dat ding hebben... maar een vriend ( automonteur raad het af) heb er twee dagen niet van kunnen slapen.... moest dat ding gewoon hebben..zo gaaf! een knalrode... maar mijn verstand gebruikt en niet gedaan. Een bezine slurper en bijna geen onderdelen voor te krijgen hier...dus niet doen niet doen .. riep iedereen met een beetje autoverstand...( ook mijn paps..) en tja ..ik heb me kunnen beheersen maar het scheelde niet veel.... ik houd jullie op de hoogte van de slapeloze JEEP nachten. voor nu.... ik ga ff internet afspeuren... wie weet wat ik nog kan vinden in de wereld van de RODE JEEPSSSSS ;)

liefs
Diaan






Wat kan ik dan nog meer vertellen

  • 26 Maart 2012 - 10:56

    Tante:

    zoooo verstandig niet te geloven, gaat het wel goed met je? overigens een mooi plan maar niet zonder ruwe kantjes. Wat als je een berg af valt? ben je dan verzekerd? Ik hoop wel dat het ministerie meewerkt aan het opleidingen plan; mes werkt dan aan diverse kanten. Fijn dat het verder allemaal goed gaat. Werk je niet over de kop daar is de temperatuur en de levensstijl niet naar. Kiss, kiss, Do

  • 26 Maart 2012 - 15:10

    TIA:

    ongelooflijk niet te stoppen ben je toch hé... ik hoop zo voor je dat je snel een autootje naar je zin kunt vinden (een rooie natuurlijk), ik ben vanaf vandaag voor je aan het duimen hoor... mn baas zal wel zeggen wat doe je weinig, maar ik moet toch duimen voor mn niggie???
    en dat zelfs het ministerie aan jullie denkt echt TOPPIE, ik hoop dat ze je ook echt gaan helpen, zou een hoop geld schelen denk ik...
    hee lief dikke kus
    tot de volgende blog

  • 26 Maart 2012 - 20:34

    Joop En Marlies:

    unstoppable!!!!Ga zo door, heerlijk om te lezen dat het je goed gaat, dikke knufffff

  • 26 Maart 2012 - 21:34

    Marijke H.:

    Welkom thuis Diaan...Grootse plannen, zou er zo zin in krijgen! Un abrazo.....

  • 27 Maart 2012 - 09:54

    Sabine:

    ENERGY ENERGY ENERGY, stuur een beetje naar NL ;-)
    grtz uit het zonnige limburg!

  • 28 Maart 2012 - 08:55

    Femmes:

    Lekker bezig Daantje! Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

deze blog ben ik in 2008 begonnen om mijn ervaringen van mijn nieuwe leven in Nicaragua vast te leggen. Nu in 2022 gebruik ik deze ruimte om mijn ervaringen opnieuw vast te leggen, niet over het het leven als oprichtser van een stichting en niet als eigenaresse van een backpackershostal, nee het gaat nu over wat ik als resident in Nicaragua heb meegemaakt sinds de protesten in 2018 die het land en ook mijn leven volledig op zijn kop heeft gezet. Wat er met mijn leven gebeurd vanaf april 2018 kan je vanaf nu hier lezen, een nederlandse die opgroeide met alle vrijheden ennu in een land onder zware onderdrukking. veel leesplezier, Diaan

Actief sinds 08 Maart 2008
Verslag gelezen: 2720
Totaal aantal bezoekers 118006

Voorgaande reizen:

06 Juni 2008 - 09 December 2010

Mijn eerste reis

23 Maart 2009 - 30 November -0001

Mijn nieuwe thuis in Nicaragua

Landen bezocht: