lets Kick some Ass!!! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu lets Kick some Ass!!! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu

lets Kick some Ass!!!

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

09 Juni 2011 | Nicaragua, Granada

weet van gekkigheid niet waar te beginnen maar dat het de afgelopen weken een dol dwaze boel was dat is zeker.

Ik schreef de laatste keer al dat ik mijn Hostal ging verhuizen. En dat heb ik gedaan...en hoe! ok plannen en organiseren kan ik echt wel, maar hier gaat altijd alles anders. ( zoals sommige van jullie weten, nietwaar lieve Dian en Lin..)

Ok, goed ik had dus schilders geregeld en die kwamen keurig op tijd en gingen aan de slag. Het begon goed, iedere dag moest ik aanwezig zijn om de boel in de gaten te houden, maar als ze eenmaal bezig waren ging ik op pad voor andere zaken.

Zo was het de dag dat ik met Geovany planten ging kopen voor de tuin. De schilders waren lekker bezig dus wegwezen op naar Catherina, een dorpje wat je kan vergelijken met een groot tuincentrum. De place to be dus.
Na 2 uur rondlopen en onderhandelen mijn planten uitgezocht. Daarnaast moest ik nog barkrukken en een tuinsetje hebben dus ook daarnaar op zoek in het mooie Catherina. En jawel, ik vond wat ik hebben moest, mooi prijsje gemaakt en dan op zoek naar transport. De beste man van het tuincentrum vroeg 25 dollar...ja daggg ben je gek of zo.
Nou ja een lang verhaal kort, na 1,5 uur rondlopen en rondvargen wie er een pick up truck heeft en ons even kan brengen eindelijk iemand gevonden. Een pick up van 100 jaar oud maar ach.. op pad dan maar. alles ingeladen en daar gaan we. Ik naast de chofer en Geovany naast mij, althans dat was de bedoeling...hij zat zowat op me..maar goed..mij hoor je niet klagen...;) Dan begint het toch te regenen en blijkt dat de ramen van de pick up niet werken en dus niet dicht kunnen...zeiknat komen we aan in Granada. Vol trots alles uitladen en kijken hoe de schilders het gedaan hebben vandaag!

Oh mijn god, alle dueren GROEN! dat MOEST DUS ECHT NIET! en muren paars die groen moesten...NEEEE ik word gek...zoek de opperbaas schilder en vraag hem wat er gebeurd is...nou uhh..hoezooooo? was zijn reactie...ik zeg kijk..op alle dueren zitten plakkertjes met het kleurnummer...dat weet je want we hebben ze er samen op gedaan.! JA zegt hij CORECTO! nou zeg ik waarom zijn ze dan groen als ze lila hadden moeten zijn...nou dat wist tie eigenlijk ook niet. ( de sukkels hadden gewoon over de plakkers heen geverfd! ) ach zegt tie doen we het morgen wel over! Ja duh!! dat ga jezeker maar IK ga geen nieuwe verf kopen als je dat maar weet!
jajaj dat snapte die wel.
Goed..de dag erna vroeg op en maar weer is gaan kijken! Niemand te zien...grrrrr... opperbaas schilder maar is gaan zoeken...en jawel hij had het even druk maar ze gaan vandaag wel aan de slag! dat heeft 5 dagen geduurd....uiteindelijk gingen ze dan wel weer aan de slag! en je geloofd het niet..nu hadden ze de andere dueren groen geverfd...en dat moest dus ook niet! BOOS DIANITA IS BOOS!
zijn reactie, maar tis toch mooi?? NEE LUL, tis nie mooi! afijn een lang verhaal kort. Ik zit nog steeds met wat groene dueren die ik dan nu maar zo laat en 3 badkamers die nog steeds niet een nieuw kleurtje hebben!

Dan de dag van de verhuizing, we moesten de 14e mei klaar zijn want die dag zou er een grote groep vrijwilligers komen! Ik had een vrachtwagen geregeld en die zouden de 13e om 6 uur smorgens met 4 man komen op de boel te verhuizen.!
De 12e stonden ineens al mijn kids voor de deur met de boodschap dat ik toch zeker geen 100 $ ga betalen voor de mannen en die vrachtwagen! Nee dat zouden zij wel ff doen. Oh god wat zijn het toch lieve schatten, ze hebben hun rugzakjes neergezet en hup alles opgepakt en zijn dus lopend gaan verhuizen. Een lange stoet kids van 7 tot 15 jaar met matrassen op hun hoofd...stoelen, tafels, spiegels...het was zo mooi! Dan is ineens Hostal Mochilas heel leeg en besef ik dat ik een tijdperk afsluit! al mijn medewerkers en ik..we keken elkaar aan en even waren we stil! wat hebben we hier allemaal niet meegemaakt! een grote groepsknuffel was het gevolg! Daarna alle positieve energie in de laatse spullen! de bedden die toch echt te zwaar zijn voor de kids en ons...we besluiten de vrachtwagen morgen te laten komen alleen voor de bedden en de koelkasten. We zijn moe, hebben spierpijn.. We geven alle kids wat te drinken en sluiten de boel af! Vanaf nu zitten we in het nieuwe pand.
14 mei een emotionele dag! Alles inrichten is ook nog wat! wat blijkt dat de grote stapelbedden ( van hout) niet door de deuren van de kamers passen...oohh mijn god daar sta je dan met 7 stapelbedden midden op straat! Ik ren naar opperschilder en zeg...jij bent toch ook timmerman?? ja zegt tie! mooi nu komen en die bedden uit elkaar halen en in de kamer weer in elkaar zetten...hij had gelukkig het lef niet om NEE te zeggen! hahah...geloof ook niet dat ik hem die kans gaf.. De bedden staan nog amper als de vrijwilligers voor de deur staan! WELKOM!!! roep ik trots...en midden in de rommel. Vergeef me de rommel morgen is alles opgeruimd! beloofd! Ze vinden het allang best ze zijn moe van de reis vanuit de United States en willen gewoon alleen even wat drinken en dan slapen. Wij werken intussen als gekken door om de boel op orde te krijgen.

HET is gelukt, we zijn open en het is echt SUPER GAAF hier!

in de volgende blog de strijd met de eigenaar van het oude pand, en het instaleren van airco's en internet....hahah! grijze haren heb ik ervan maar!! de klanten komen en we gaan als een speer. !vanaf 23 juni tot aug zitten we al vol geboekt! Apetrots en doodmoe van weken hard werken en strijden om alles gedaan te krijgen doe ik jullie hier alvast wat foto's sturen.

Had ik al gezegd dat ik in die tussentijd ook nog even 12 dagen naar Costa Rica ben gegaan om te werken...WHAAAAAAAAAAAA ik lijk wel gek! maar vind dat werk zo heerlijk om te doen dat ik dat blijf doen!


met jullie allemaal ook alles goed? hoorde dat het supermooi weer was daar! HOERA ZOMER ! terasjes, wijntjes, en zonder jas buiten spelen! geniet ervan lieverds!

knuffels van mij
Diaan

  • 09 Juni 2011 - 20:16

    Marlies:

    Wohhhh,respect, Diane super dat je dit allemaal voor elkaar hebt gekregen, knufffff

  • 09 Juni 2011 - 20:43

    TESS:

    ik had al zo'n vermoeden dat je een duizendpoot was maar nu weet ik het zeker, je moet aannemer worden hihihi
    IK BEN ZO TROTS OP JE
    geniet maar veel van je succes samen met de rest!!!

  • 10 Juni 2011 - 04:31

    Marijke:

    Hola Diana!

    Ziet er goed uit; petje af!!!
    Ik wens je veel geluk met je nieuwe locatie.

    (Ben zelf een reis aan het plannen naar Ecuador deze zomer)

    Un abrazo fuerte!

  • 10 Juni 2011 - 06:50

    Femmes:

    Wat zal ik eens zeggen ;)
    Dikke kus guapa tot bijna...!!

  • 10 Juni 2011 - 08:25

    Marieke:

    Lekker bezig, Diaan! Weer erg gelachen om de herkenbaarheid van je verhaal. Kzz

  • 11 Juni 2011 - 19:37

    Richelle:

    hai, ik lees dat je je eigen hostel bent begonnen? Wat onwijs leuk! Hebben jullie een website voor meer info? Groeten

  • 13 Juni 2011 - 13:20

    Dolores:

    eindelijk weer een bericht. Alles gelezen en Diaan zij geprezen! Het ziet er allemachtigprachtig uit. Waarom zit je toch zo ver, te ver voor mij verd....... Ik bewonder je geduld ik zou er af en toe op los tieren, maar ja morgen is er weer een dag, toch?!
    Pa eerstdaags ook verhuizen, minder sorres hoop ik. Hold you tuf luf, do

  • 14 Juni 2011 - 15:39

    Dianne:

    Nou en of ik dat weet!;) Wat ziet het er suuuuuper gaaf uit. Nog een extra reden om snel terug te komen!;) Te extrano y saludos a los chicas de Mochilas y los ninos y otro gente de CX! x

  • 25 Juni 2011 - 22:27

    ReMiRiDa:

    HolyMoly!
    Je gaat echt als een raket daar! Ik had al een hele tijd niet meer op je site gekeken en dacht opeens: laat ik ff kijken hoe het met Diaan gaat.. Nou goed dus! Zeker leuk om te lezen. Ga ik vaker doen.

    Groetjes, Raymond, Miriam, Rick & Daan

  • 28 Juli 2011 - 20:12

    Linda:

    ik wil TERUUUGGGGGG!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

deze blog ben ik in 2008 begonnen om mijn ervaringen van mijn nieuwe leven in Nicaragua vast te leggen. Nu in 2022 gebruik ik deze ruimte om mijn ervaringen opnieuw vast te leggen, niet over het het leven als oprichtser van een stichting en niet als eigenaresse van een backpackershostal, nee het gaat nu over wat ik als resident in Nicaragua heb meegemaakt sinds de protesten in 2018 die het land en ook mijn leven volledig op zijn kop heeft gezet. Wat er met mijn leven gebeurd vanaf april 2018 kan je vanaf nu hier lezen, een nederlandse die opgroeide met alle vrijheden ennu in een land onder zware onderdrukking. veel leesplezier, Diaan

Actief sinds 08 Maart 2008
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 118110

Voorgaande reizen:

06 Juni 2008 - 09 December 2010

Mijn eerste reis

23 Maart 2009 - 30 November -0001

Mijn nieuwe thuis in Nicaragua

Landen bezocht: