4 Diana's zou wel ff fijn zijn ... - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu 4 Diana's zou wel ff fijn zijn ... - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu

4 Diana's zou wel ff fijn zijn ...

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

22 April 2011 | Nicaragua, Granada

vanacht om 2 uur gaan slapen omdat goeie vriend die ik al lang niet had gezien op visite kwam en nog even wat wilde gaan drinken. Klinkt geod toch? maar dan om 7 uur wakker gebeld worden... de aannemer of ik de sleutel van het nieuwe pand heb? Hij wil beginnen. Nou breekt mijn klomp, een Nica die er vaart achter zet daar zijn er niet veel van. Maar goed, ik heb geen sluetel want het we gaan pas de 13e mei verhuizen. Of ik dan toch echt niet even kan komen. Dus hup onder de douche, aankleden en wegwezen. Met een houten kop dat wel..aiaiaia Het pand is nog geen 400 meter van mijn huis dus ik was er vrij snel. De beheerder gebeld en die kwam eraan ( ook met een houten kop geloof ik..)

Nu zullen jullie misschien denken: welk nieuw pand, waar heb je het over!!! Nou kijk, Hostal Mochilas gaat ON TOUR!! Ik heb een onwijs gaaf coloniaal pand gevonden met een Patio, tuin, een gote receptie en een open keuken. Geweldig, geweldig! Plannen gemaakt, met eigenaar gepraat, advocaat ingeschakeld, nog is gepraat en besloten Mochilas te verhuizen. De eigenaar gaat alles opknappen en ik ga de hele boel een luek kleurtje geven. Er komen zitjes buiten, hangmatten, we bouwen een bar en ik wil een ping pong tafel. jajaja

Nu komt er natuurlijk onwijs veel werk op me af, alles coordineren, opzichter spelen noemen ze het hier. Die mannen werken hard maar als je ze niet verteld wat, dan doen ze niks of ze verven de verkeerde muur blauw. Afijn, ik loop daar geregeld rond, de electricien wijs maken waar de aircos moeten komen en dat sommige lichtschakelaars of stopcontacten echt vervangen moeten worden, dan de mannen de goeie muur laten stucen, nieuwe kranen plaatsen daar waar nodig en ga zo maar door. Het is wel onwijs gaaf om de vooruitgang en vernaderingen te zien, al is die houten kop nog steeds niet weg....waarom moest ik nou ver%#$#@ toch die laatste rum nog even opdrinken...

OOk dat nog, Mochilas zit stampvol en slapen er zelfs mensen op matrasjes op de grond. Dus ook daar is mijn aandacht nodig. Ondertussen is mijn nieuwe project met de Pinata werkplaats/feestwinkel in volle verbouwing en ook daar ren ik af en toe naartoe om te zien of alles goed gaat. Ik vind het heerlijk om daar te zijn, de mensen zijn zo lief en zo dankbaar voor alles. Vol trots laten ze steeds weer zien wat ze gemaakt hebben. Geweldige Pinatas in de mooiste kleuren zijn het resultaat van hard werken. Sommige hebben letterlijk de tong uit de mond hangen als ze aan het werk zijn. Vol concentratie en trots werken ze aan hun toekomst.

Dan komt het telefoontje dat een Mayorista, een grote touroperator hier me wil spreken..ok ok ik kom eraan geef me 10 minuutjes...! MEt verf in mijn haar ren ik erheen.
Maria verteld dat ze steeds vaker de vraag van groepen krijgen goede maar goedkope slaapplaatsen te vinden. Het zijnvaak groepen studenten die hier een week of twee vrijwilligerswerk komen doen. Zij werken zoals ze verder verteld alleen met de gotere Hotels en die zijn gewoonweg te duur voor deze groepen. Nu willen ze met 1 hostel gaan samenwerken om ook deze groepen te kunnen plaatsen. EN raad is...Door alle goede referenties willen ze met Mochilas werken.
mm....zeg ik daar moet ik even over nadenken, JA OK! haha natuurlijk willen we dat. We bespreken de voorwaarden de vouchers waar ze mee werken en sluiten de deal! Nadat ik natuurlijk eerst moest vertellen dat we verhuizen naar een nieuw pand en dat we daar meer en verschillende type kamers hebben. Hoe en wat kan ik ze pas in mei vertellen. Maar dat is ok, we houden hier contact over.

Vandaag tussen alles door ook nog een Bandje besproken die komt spelen op de openingsdag van Mochilas. EN de actie om de boel in een keer vol te krijgen! Helemaal brak keer ik net terug en zit met nog steeds die houten kop mijn blog te schrijven en wil ik morgen gewoon 4 Dianas zijn zodat ik even kan bijkomen.

Waarom ?? nou ik ben nog helemaal niet bij mijn kids in Casa Xalteva geweest en voel me schuldigggggg...al snappen ze het natuurlijk best wel. Ik mis ze ook gewoon, dus morgen ga ik daar even langs. Het is paasweek hier en iedereen ( nou ja behalve de mannen die aan het verbouwen zijn) is vrij, alles is gesloten en de kids hebben natuurlijk ook vakantie. Normaal ga ik dan met ze zwemmen...
Zullen ze een tegoedje accepteren.....


xx
tot snel,
Dianita


  • 22 April 2011 - 05:40

    Emily & Rienus:

    Hai Daan,
    potverdriedubbeltjes, je begint op een echte hotelier te lijken. Het ziet er cool uit allemaal. Hoe kun je nog tijd maken voor the kids? Kan begrijpen dat een paar Daankloontjes welkom zijn. Succes. Emily & Rienus

  • 22 April 2011 - 09:10

    Marieke:

    Hey Chica,

    Wow! Cool zeg, al die ontwikkelingen! Kleine kanttekening....is een bar in je eigen hostel niet heeeeeeel gevaarlijk?? Hihi..
    Kzz,
    M.

  • 22 April 2011 - 11:30

    Karin P:

    Lieve Diaan... Hoe slaag je er in om me steeds weer met verstomming te slaan ... Ik krijg gewoon kippenvel van al jouw prachtige initiatieven... Jij bent TOP ... Goe bezig !!!
    xxx

  • 22 April 2011 - 21:18

    Marlies:

    Jeeeee,ben er gewoon een beetje stil van,geweldig lieverd.

  • 23 April 2011 - 05:42

    TIA:

    mijn hemel hoe hou je het vol...maar de nieuwe Mochilas ziet er GAAF uit hoor echt jouw ding met al die mooie kleuren
    maarruuh denk je ook een beetje aan jezelf zo af en toe??
    te quiero mucho
    Recuerdos a Emerick

  • 24 April 2011 - 14:09

    Ineke:

    Hoi Diaan
    Ziet er geweldig uit en wordt vast heel erg mooi. Leuk die kleurtjes. Maar meisje wat verzet jij een hoop werk, onvoorstelbaar, maar geweldig.
    Succes.

  • 25 April 2011 - 09:27

    Femmes:

    whaaaaa ziet er gaaf uit zeg!!!! Ben je weer lekker druk aan het doen haha, als je nou ff tot sept had gewacht hadden we kunnen helpen ;)

  • 25 April 2011 - 18:09

    Joke & Willem:

    Hey Daan, het ziet er super uit!!! Een paar extra Diana's zouden inderdaad wel goed uitkomen hè?

  • 26 April 2011 - 16:41

    Do Met De Rug:

    tsja wat zal ik zeggen? een houten kop, een aantal nieuwe mannen, een speelgoed factory, een bunch verwaarloosde kids en een contract voor groepen. Aardig hoor, maar er kan nog wel wat bij want van luieren wordt je dik! Petje af ik wou dat ik kon komen kijken. Pas op jezelf en wees gegroet kiss, kiss

  • 28 Juli 2011 - 20:19

    Linda:

    Wow, deze foto's had ik nog niet gezien, wat onwijs gaaf zeg! Hoe gaat het met je? We moeten echt snel skypen, van het weekend elkaar helaas niet getroffen :( Liefs en heel veel succes met je hostal op de nieuwe locatie, toch wel een gek idee :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

deze blog ben ik in 2008 begonnen om mijn ervaringen van mijn nieuwe leven in Nicaragua vast te leggen. Nu in 2022 gebruik ik deze ruimte om mijn ervaringen opnieuw vast te leggen, niet over het het leven als oprichtser van een stichting en niet als eigenaresse van een backpackershostal, nee het gaat nu over wat ik als resident in Nicaragua heb meegemaakt sinds de protesten in 2018 die het land en ook mijn leven volledig op zijn kop heeft gezet. Wat er met mijn leven gebeurd vanaf april 2018 kan je vanaf nu hier lezen, een nederlandse die opgroeide met alle vrijheden ennu in een land onder zware onderdrukking. veel leesplezier, Diaan

Actief sinds 08 Maart 2008
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 118050

Voorgaande reizen:

06 Juni 2008 - 09 December 2010

Mijn eerste reis

23 Maart 2009 - 30 November -0001

Mijn nieuwe thuis in Nicaragua

Landen bezocht: