met een lach en een traan, - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu met een lach en een traan, - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu

met een lach en een traan,

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

06 Februari 2011 | Nicaragua, Granada

zijn vandaag dan toch echt Dianne en Linda naar Nederland vertrokken. Wat hebben deze meiden een werk verzet als stagaires reclame marketing en communicatie hier in Nicaragua.

Twee heel bijzondere meiden, die vol energie aan hun stage begonnen op 28 aug 2010. Wat hebben we veel meegemaakt en wat hebben we veel geleerd. Als stagebegeleider mag ik dan ook gerust zeggen dat deze twee een verschil hebben gemaakt.
Dianne had zich geheel gestort op het organiseren en begeleiden van een basketbal league voor maar liefst 100 kinderen. Ze heeft weken lang keihard gewerkt om dit voor elkaar te krijgen, en dat is gelukt! EN HOE!! Een league met alles erop en eraan. De shirts, de spullen, de vrijwilliger alles regelde ze. Coordineerde vergaderingen en zat achter de broek aan van de vrijwilligers. En dat alles in het spaans en binnen een cultuur waar niks vanzelf gaat. Natuurlijk stond linda aan haar zijde om te helpen. Maar ook Linda heeft zoveel werk verzet! Voor alle teams heeft ze sponsoren weten te vinden. Op pad in Granada met promotie materialen en vol positieve energie wist ze genoeg bedrijven over te halen te sponsoren!
Doe het ze maar is na!!

Ook zijn we gestart met het maken van een nieuwe website. Deze is zo goed als klaar!! EN ja ik ben apetrots dat ik met deze meiden heb mogen werken.
De site www.supportgranadakids.org zal binnenkort de lucht in gaan. We houden jullie hier natuurlijk van op de hoogte. Ik kan onmogelijk alles hier zetten wat er nog meer gedaan hebben, maar denk dat jullie de boodschap snappen. We hebben maanden heel sterk samengewerkt en vandaag was de dag van afscheid nemen.Heel Granada neemt afscheid, vele tranen rollen, vele mooie woorden zijn gezegd. We zullen ze missen in alle vormen.

Ondertussen gaan ook andere werkzaamheden door, zo heb ik vorige week de honkbal league geopend en gaan we al weer praten over een nieuwe basketbal league. Door een donatie van een pracht familie uit NL hebben we genoeg middelen om iig weer een start te maken.

Ook mijn papa is hier nog, en geniet van de mooie dingen die gebeuren in Granada. Woensdag gaat hij terug naar Nederland en zal ook dat een emotioneel afscheid worden. De 5 weken zijn voorbij gevlogen. Het is goed te zien dat hij zich wat beter voelt, al zal zijn thuiskomst niet
mee gaan vallen.

Hoe gaat het dan met mij?? NA alle emotionele momenten en de moeilijke periode waarin we zitten ga ik lekker een paar dagen chillen en niks doen. Alhoewel, nog wel eerst even nieuwe promotie voor Mochilas maken. Volgende week is het de week van de poëzie in Granada en velen zullen zich hier nestelen voor een paar dagen cultuur en Poëzie. Werk aan de winkel, maar dan echt even niks alleen IK! Daarna zal ik naar Costa Rica vertrekken voor een mooie reis met TUI. We bloggen weer tegen die tijd.

veel liefs vanuit Granada,
Diana

voor nu,

• 06 Februari 2011 - 20:59

Karin P:

Bezige bij ...XXX
    Je hebt een plaatsje veroverd in mijn hart en niemand krijgt jou daar nog ooit uit ...
    Dikke kus

• 07 Februari 2011 - 13:42

Marlies:

Super wat je allemaal doet!! Geniet straks van je vrije dagen,knufff

• 07 Februari 2011 - 17:12

Femmes:

Wat een topperdtjes heb je weer over de vloer gehad! Daantje alhoewel het nu misschien niet altijd zo voelt, word je harde werken met elke dag steeds meer beloond! Keep up the good work en tot snel!
    Heule dikke besos
    Je Nica-zussie ;)

• 08 Februari 2011 - 18:46

Ilham:

Wijfie ik mis je en ik vind je supersterk, kben er voor je ookal ben ik ver weg!! We hopen januari terug te komen...liefs

• 08 Februari 2011 - 19:34

Tonnie Sintniklaas:

Hoi Diana, wat heerlijk om onze linda weer in de armen te sluiten, hebben haar zo gemist, zal voor jou zeker moeilijk zijn, om weer zonder Lin en Dianne verder te gaan, en ook pap weer terug, hoop dat je een beetje tot rust kan komen, we blijven, al het goede werk wat je daar doet volgen en echt 1000 x bedankt voor de goede zorg van de meiden die een fantastische tijd hebben gehad. Lieve groeten ronald, tonnie Sintniklaas