porno, voetbal en klompen - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu porno, voetbal en klompen - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu

porno, voetbal en klompen

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

19 Oktober 2010 | Nicaragua, Granada

Amsterdam betekent dat dan Porno?? nee schat, Amsterdam is de naam van de hoofdstad. Ohhh ,maar is dat dan normaal hier al die vrouwen, is dat in iedere stad zo en waarom lopen ze niet op straat maar staan ze achter een raam? duizend vragen... en hoe meer antwoorden ik gaf hoe gekker hij ons maar vond die hollanders. ok zal even bij het begin beginnen

De vakantie begon met een dagje lekker thuis met mijn ouders en de rest van de familie om even lekker bij te praten. De dag erna zijn we ons gaan voorbereiden op de grote dag! De bruiloft van Dani en Menno, het officiele doel van onze reis, wat een geweldige dag hebben we gehad en wat was ik stiekum apetrots op ze. Het mooiste was dat mijn mams Menno en Dani heeft getrouwd. Hakklend en stuikelend over de woorden met de tranen rollend over haar en onze wangen verklaarde zij ze als man en vrouw. WAT een moment, Onbeschrijflijk.
Daarna natuurlijk eten en feesten op kijkduin. Swingen tot we er bij neervielen. En voor mij natuurlijk het moment van weerzien met vele vrienden, bekenden en natuurlijk familie. Het was fantastisch, een SPECIALE en vooral emotionele dag.

De volgende dag natuurlijk uitkateren, het huis versieren...pff heb je weleens balonnen opgeblazen met iets te veel drank en te weinig slaap ... kan je zeggen dat valt niet mee..haha. En dan Mika ophalen om samen op zijn papa en mama te wachten. Samen lekker bijklesten en de filmpjes bekijken van de bruiloft. Zo vliegen de eerste dagen voorbij.

Dan gaan we op pad, scheveningen is de eerste plek die we aandoen en zien we al direct iemand in een grote bal over het strand rollen. MM...zegt Emerick, wat is dat nou? waarom zit hij in die bal? waarom loopt hijn niet gewoon over het strand?? Nou kijk dat is gewoon voor de lol, een vrijgezellenfeest. ohh nou ik vind het maar raar is de reactie. We lopen door en vrijwel direct zien we iemand bunjy jumpen vanaf de pier... Em weer...wil die dood of zo ...wat is dat nou weer....?? Nee joh dat is echt gaaf, je gaat in een bakje naar boven ze binden elastieken aan je benen en dan spring je naar beneden. Wil je ook vraag ik nog...We gaan het van dichtbij bekijken en de conlclusie van Emerick is dan ook, jullie zijn niet gewoon raar jullie zijn GEK! Holanders zijn GEK. hahah ik moest lachen en stel voor dat we dan maar een heel gek Hollands biertje gaan drinken. Hij is voor en zo belanden we op een heerlijk plekje languit op de kussens in de zon. We krijgen trek en besluiten lekker vis te gaan eten. Helemaal vol gaan we terug naar huis. Als we de wijk in lopen krijg ik de volgende vraag: Waarom zijn er her meer autos dan mensen, waar is iedereen? Tja, iedereen heeft hier een auto, bij ieder huis horen er gemiddeld twee...en waar iedereen is...uhh nou achter de TV. MM..zie ik weer dat bedenkelijke koppie...gaat er hier dan niemand wat leuks doen savonds?? Uhh nee ze moeten morgen weer werken enzo.. misschien dat ze vrijdag wel wat gaan doen of zaterdag, ik weet eigenlijk niet... Nou jullie zijn dan ook maar saai... en bedankt hé! haha Hij heeft wel gelijk, de wijken zien er uitgestorven uit zo savonds.

De dag erna gaan we naar Madurodam en het Omniversum. Ik voel me een toerist in eigen land en eigen stad maar moet toegeven dat het eigenlijk best wel leuk is. We slenteren door mini Nederland en de film in het Omniversum is heel indrukwekkend.
Thuis eten we met Daan en Menno en Mika en besluit Mika een pact met Emerick te sluiten. Gekke bekken trekken en als hij op zijn kop krijgt snel steun zoeken bij Emerick...heerlijk zo, voor mij is dit genieten nee GENIETEN.
We kletsen nog wat en gaan slapen morgen een dagje Amsterdam en Rotterdam. druk druk dit schema...

NA het ontbijt de trein in naar Amsterdam, als we aankomen is het berekoud en hebebn we al snel door dat we geen geschikte kleding hebben voor dit Nederlandse klimaat. We zien de rondvaart liggen en bedneken dat het daar binnen warmer zal zijn, dus we springen aan boord. Onderweg zien we natuurlijk de mooieste gebouwen. Maar de meeste indruk maken de fietsen, overal. Duizenden fietsen. Sommige hangen over het hek aan een slot of zien er oud en verlaten uit. De grote vraag komt dan ook al snel, waarom al die fietsen waarom ze er niet netjes mee omgaan? Tja, er is geen plek voor zoveel autos dus men fietst hier. Ok, maar waarom dan die oude fieten die bijna de gracht invallen? Nou ja misschien is die gestolen of weet de eigenara niet meer waar zijn fiets is. GESTOLEN?? krijg ik terug..stelen ze hier die fietsen? JA zeg ik kijk maar daar staat er één met 5 sloten. Nou dan is het gevaarlijk hier en wil ik hier nooit wonen...We komen van de boot af en zien het SEX museum, we kopen een kaartje en al snel hoor ik HEY dat kan echt niet echt zijn...Jawel schat dat is echt geloof me. Niet dus , haha. Hij kan het niet geloven dat er een museum is over SEX. We lachen ons slap en gaan dan lekker shoppen, iets van dikke kleding kopen want we rillen wat af zo in de kou. We eten wat en lopen de rose burt in.
HIj begrijpt er niks van, die voruwen ...waarom lopen die niet gewoon op straat, waarom zitten ze achter glas? En waarom zijn sommige gordijnen dicht?? Bere interessant vind hij het, maar dan zeg ik dat we moeten gaan. We moeten met de trein naar Rotterdam. Nee hij wil nog 1 rondje. Ok snel dan, en danhop de trein in. Moe zakken we in een stoel en gaan we op weg. We gaan naar Nederland Finland in het feyenoord stadion. Emerick is gek van voetbal en ja ik vind het ook best leuk dus we hadden met Menno en zijn vrienden afgeproken. Het hele gebeuren, het stadion, al die mensen in het oranje. Het maakt een enorme indruk op hem. De wedstrijd is na 15 minuten vreselijk saai geworden. Maar dan gebeurt er iets fantastisch. Het hele stadion buldert bam bam bam RUUD! bam bam bam RUUD...en dat gaat zo even door. Wat roepen ze?? Ze ropen Ruud, je weet wel Ruud van Nistelrooy! WAT!! echt maar die is geblesseerd...moet er even bij vertellen dat deze Ruud de held van Emerick is, hij weet alles over hem en heeft een shirt en alles erop en eraan. Dan gebuerd het, Ruud komt het veld op en het stadion wordt gek, inlcusief Emerick. Wat een kippevel moment, echt waar. Zijn dag was compleet, nee zijn reis was compleet. Dit was echt het mooiste. Hij heeft Ruud in levende lijve mogen bewonderen.
De wedstrijd winnen we en gaan we terug met de trein. Doodmoe en dolgelukkig ploffen in bed en tja, we dromen heerlijk.

Okee, dit verslag wordt meer een boek, zal het wat korter houden. We zijn nog een dag met de boot van Menno en Daan gaan varen op de kaag, heerlijk in het zonnetje naar de Molens de overvliegende vliegtuigen en natuurlijk de koeien kijken. Mika kletst uren door en vind het geweldig zo met zn allen.
nederland is op zon dag echt mooi en ik geniet van het samen zijn.

Als afsluiter van deze vakantie gaan we met de hele familie naar Blijdorp. De dierentuin is voor iedereen leuk, ik zie pa en ma met een grote grijns rondlopen. En zie dat ze het geweldig vinden zo samen. Ik kijk dan ook niet naar de aapjes maar naar hun. Wat heerlijk om hun zo te zien genieten.
Ja dit zijn van die momenten die je wel eeuwen wil vasthouden. helaas komt ana deze dag een eind en gaan we terug naar huis. De vakantie zit erop, we moeten inpakken en tja nog even shoppen. Veel kaas kopen ..haha.

Ik ben nog een dagje Den Haag ergens vergeten, met de gevangenpoort enzo. Maar ach jullie snappen de strekking van mijn blog.
We hebben genoten op en top!!!
Volgende keer als ik kom blijf ik wat langer zodat ik ook anderen kan opzoeken, sorry sorry aan iedereen die ik niet meer hebben kunnen bezoeken.

Op het vliegveld biggelt er een traantje als ik Menno gedag zeg. We checken in en dan is het wachten geblazen.. wachten tot ik weer thuis ben en iedereen daar weer kan knuffelen.

xx

• 19 Oktober 2010 - 17:38

TIA:

lieve lieve schatten, wat hebben jullie genoten in die (veel te) korte periode, en wat hebben jullie mooie momenten gehad, Daan goed gedaan meissie, je hebt je lieve schat ONS Oranje land laten zien zoals het is: vrijgevochten en vooral propvol,hihi
    jij bent nu weer thuis in je 2e homeland, en wij genieten nog even na met je verslag over jullie aanwezigheid hier
    DIKKE KUS
    vanuit heel koud, nat en donker Holland
    besito's ook voor
    Emerick
    XXXXXX

• 19 Oktober 2010 - 17:58

Corine:

meid, wat heb je dit weer mooi op papier gezet, heerlijk om te lezen..ook lachen hoe Emerick ons land leert kennen hahaha die gaat thuis verhalen vertellen hoor! Ik heb wat foto's zitten kijken van de bruiloft bij Madeleine, heel erg leuk! En ik hou je blogs bij dus wanneer je weer deze kant op komt gaan we elkaar zeker weer zien. Heel veel liefs van mij voor jou en Emerick xxxjes vanuit Tilburg.

• 20 Oktober 2010 - 11:59

Do:

het trouwfeest was heel leuk, jammer dat ik niet op ht stadhuis was en ook jammer dat ik jou niet ff heb kunnen spreken. Niks bijzonders maar toch! Hoe is het afgelopen met die filmer en zijn plannen ? Ik vind het altijd amusant je verhalen te lezen. Je stijl is prima. Hoe gaat het met de stichting? Kortom, wacht niet te lang met mailen. Lieve groet voor jou en Emmerick (is ie al over de cultuurshock heen?)

• 24 Oktober 2010 - 08:08

Brigitte Vanegas:

Diana,
    blijft leuk om al je reisverslagen en 'adventures' te lezen. Wat zijn de Nica's blij met jouw! Geweldig wat je allemaal doet! Wij zijn sinds twee jaar niet meer in Nicaragua geweest. Maar steun wel door het jaar door de school en een gezin. Adios!