basketbalproject morgen van start - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu basketbalproject morgen van start - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu

basketbalproject morgen van start

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

24 Juli 2009 | Nicaragua, Granada

riep ze vol trots na lange dagen van vergaderen, inkopen doen en iedereen uitleggen wat we gaan doen, is daar morgen de grote dag. Met 6 teams starten we de nieuwe BARRIO LEUAGE>

Alle deelnemers komen uit de barrios en leven met hun erg arme families net buiten Granada. Ze moeten tussen de 9 en 14 jaar zijn en alleen dat was al een lastige opgave. Afgelopen week mochten ze langs komen en een deelname formulier invullen. Voor diegene die nog niet kunnen schrijven zat ik met een pen klaar om het formulier in te vullen. Op de vraag wat is je naam konden ze nog wel antwoorden, waar woon je? werd al lastig . Een antwoord van: ik woon naast hem...wijzend naar een vriendje...en dan kwam de vraag wanneer ben je geboren? voor sommige echt een raadsel... ik ben denk ik 12 was het antwoord van Luis... tja...laten we daar dan maar vanuit gaan. En dan mochten ze het formulier ondertekenen... apetots waren ze want nu zijn ze officieel deelnemer.

Om ze allemaal naar deze inschrijfdag te krijgen hebben we flyers gemaakt en zijn we met een auto met geluidsinstallatie op het dak gaan rondrijden...al pratend door de microfoon.... het heeft gewerkt. Morgen is de eerste dag met oefenwedstrijden en ze kunnen niet wachten. Natuurlijk hebben we vrijwiligers moeten rondselen om de kids te trainen en te begeleiden want ik heb geen idee hoe basketbal gaat en 6 teams... nee, hahah dat gaat me echt niet lukken.

We gaan twee maanden competitie spelen met aan het eind weer de play offs.

Een kleine anquette in Casa Xalteva heeft het een en ander duidelijk gemaakt en geeft antwoord op jullie vraag waarom dan al dat gesport... en geen hulp van eerste levensbehoeften?
Op de vraag wat vinden jullie het leukst bij Casa Xalteva, het opvanghuis, was het antwoord eenduidig: we vinden het geweldig dat we kunnen honkballen, basketballen en hopen dat we ooit ook mogen gaan voetballen....tja, wat moet ik daar dan nog op zeggen...er spookt alleen een voetbalcompetitie nu in mijn hoofd....mijn volgende projectje????
Op de vraag wat vinden jullie het minst leuk bij Casa Xalteva was het antwoord:we mogen binnen niet stuiteren met de basketballen en we moeten altijd toestemming vragen om buiten te gaan oefenen ....

Sporten met de kids, ze vinden het gewoon gewledig.


Dan hebben jullie nog een update te goed over het Honkbal. De kids zijn echt naar Colombia gegaan, we hebben genoeg pesos bij elkaar kunnen krijgen met medewerking van een aantal rijke families hier in Nicaragua, tja die zijn erg gelukkig ook nog. En de hulp van een trotste familie in Nederland.
Twee weken lang hebben ze de internationale kampioenschappen gespeeld, en met het kippenvel op mijn lichaam mag ik jullie vertellen dat ze de semifinale hebben gehaald. Ze verloren van Venezuela...die uiteindelijk ook kampioen van midden en zuid amerika zijn geworden. Wie had het ooit mogen of durven dromen. En hoe kunnen we dit ooit nog evenaren?? met jullie hulp kunnen we nog een poging wagen!!!

Alle sponsoren wil ik via deze weg bedanken. Ik weet dat het niet gepast is om namen te noemen maar soms ben ik lekker eigenwijs
Tante Maddy, Richard, Paps, Marijke en vele anderen, onze dank is groot.
Als jullie ooit de kans hebben om de kids te ontmoeten zullen jullie voelen hoe ik me voel.
TROTS en dolgelukkig, want de kids kunnen weer lachen.

iedereen die wil helpen wil ik vragen om te mailen naar supportgranadakids@gmail.com
of op de site te kijken WWW.SUPPORTGRANADAKIDS.COM

na het weekend zal er een nieuw fotoalbum verschijnen met al het beeldmateriaal, maar hier alvast wat schoffies.

Als alles draait dan ga ik me weer storten op de commerciele activiteiten, zoals nieuwe pr voor mijn Hostal Mochilas. Maar voor nu ben ik dus heerlijk druk met mijn kids.

dikke kus van alle vrijwilligers van :
Basketbal Barrio League 2009

Juan Carlos
Jose Luis
Avi
David
Manuel
Sergio
Mario en

Diana



ps helaas is mijn foto limiet bereikt op deze site, dus kan even niks meer erbij zetten aan mooie plaatjes.
knuffels
Diaan

  • 26 Juli 2009 - 11:44

    TIA:

    wauw wat een heerlijke koppies, nu weet je weer waar je het voor doet hé
    t gaat lekker met die sportieve dromen van je, en je hostal gaat ook als een speer, je bent helemaal NICA nu!!!
    goed gedaan meissie ben trots op je echt waar
    vrijdag bij je ma geweest met Mar en Debster en ik moet zeggen ze ziet er stralend uit, we waren blij verrast, dus daar gaat t ook wel .....
    blijf aub lekker schrijven hier dan genieten wij met je mee
    mucho besito´s
    recuerdos a Emerick
    XXX
    madelein

  • 28 Juli 2009 - 15:42

    TIA:

    HOERA DE KUUR WERKT BIJ HETTY
    WAT EEN OPLUCHTING!!!!!!
    WE ZIJN ZO BLIJ

  • 28 Juli 2009 - 19:01

    Mirande:

    Hola Diana,

    Wat heerlijk om weer die sportieve verhalen te mogen lezen en dat jij zo lekker druk in de weer bent! Hier aan de andere kant van de wereld ga ik morgen met je ex-collega domien bij Welstand op bezoek om toestemming te krijgen voor het hele signingsverhaal van de terp! Hoe bizar kan het zijn..nederland heeft echt teveel regels....Dus geniet van alle vrijheid daar en vd kids en alle andere mooie dingen:)

    lieve groeten mirande

  • 29 Juli 2009 - 01:24

    Marijke:

    Gaaf hoor, Diaan.
    Hopelijk zien we elkaar nog even voor ik weer naar Holland vertrek.
    Un fuerte abrazo,
    Marijke

  • 01 Augustus 2009 - 21:30

    Miriam:

    Go Daantje Go!
    Fantastisch zeg. Ben je al uitgeroepen tot ' sportvrouw' van het jaar? Dat komt je wel toe!!!
    Heel veel succes en plezier!
    doei.
    miriam

  • 06 Augustus 2009 - 15:15

    Mar En Roel:

    h0i muts ik zie dat je lekker bezig bent hartstikke top die kinderen weten niet wat ze meemaken leuk he al die blije gezichten de groetjes en een dikke kus love you

  • 25 Augustus 2009 - 17:05

    Do:

    nou ja, helemaal vergeten hierop een reactie te plaatsen. Dat gaat goed daar bij jullie
    Een volgende keer kun je van ook wel een paar centjes krijgen hoor! Ik heb er totaal niet aan gedacht. Van je bestuur moet je het maar hebben.
    Ga moedig voorwaarts dappere en wees gegroet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

deze blog ben ik in 2008 begonnen om mijn ervaringen van mijn nieuwe leven in Nicaragua vast te leggen. Nu in 2022 gebruik ik deze ruimte om mijn ervaringen opnieuw vast te leggen, niet over het het leven als oprichtser van een stichting en niet als eigenaresse van een backpackershostal, nee het gaat nu over wat ik als resident in Nicaragua heb meegemaakt sinds de protesten in 2018 die het land en ook mijn leven volledig op zijn kop heeft gezet. Wat er met mijn leven gebeurd vanaf april 2018 kan je vanaf nu hier lezen, een nederlandse die opgroeide met alle vrijheden ennu in een land onder zware onderdrukking. veel leesplezier, Diaan

Actief sinds 08 Maart 2008
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 118033

Voorgaande reizen:

06 Juni 2008 - 09 December 2010

Mijn eerste reis

23 Maart 2009 - 30 November -0001

Mijn nieuwe thuis in Nicaragua

Landen bezocht: