the creeps ... - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu the creeps ... - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu

the creeps ...

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

16 Juli 2009 | Nicaragua, Granada

twee uur snachts, het is donker, heel donker in Nicaragua, heel anders dan in Nederland.... iedereen slaapt...denk ik.... ik heb het koud...kruip mijn bed uit op zoek naar een tshirt...brr..ja ook hier kan het snachts fris zijn... het is immers winter en maar 25 graden...sluip op mijn tenen de keuken in.... wil niemand wakker maken... nog steeds pikke donker...mijn ogen moeten even wennen en dan zie ik een silhouet van de stoel waar mijn tshirt moet liggen...en sluip verder. Dan hoor ik achter me ineens een geluid vanaf de keuken/aanrecht...stokstijf... durf niet te bewegen en voor mijn gevoel duurt dit moment wel een uur... rrrssttssss ...weer...mijn hemel....ik ben echt geen watje ..., hou mijn adem in...en dan ...dan durf ik me om te draaien... met al mijn moed schuiffel ik heel langzaam en voorzichtig naar het aanrecht...rrrrrrtssss...weer..ik houd mijn adem nog steeds in...dit moet een vreselijk eng en gevarlijk beest zijn..of een megaslang?... of wat voor eng gevaarlijk beest het ook zal zijn ik moet dapper zijn...ik kan dit echt wel zelf oplossen...toch?....moedig steek mijn hand uit naar het lichtknopje en vergeet nog steeds dat ik moet adememen,...dan weer rssstttttt vlak langs mijn hand en ik geef een GIL... WHAAAAAHHHHH geloof dat ik dood ga..echt hoor mijn hart slaat zeven tellen over...dit was het dan ,..mijn avontuur in Nica...het monster gaat me vast verslinden ..
zal ik de grond op duiken of heel hard weg rennen...

Emerick komt aanrennen met pupillen zo groot als meloenen....ik denk dat de hele straat nu wel wakker is... als een rietje trillend sta ik daar ...en hij klikt het licht aan....
en daar zit mijn mega enge gevaarlijke ...muis....Mickey Mouse ..zegt Emerick doodleuk en vraagt waarom ik zo moest gillen..uhh nou..uhhh er was hier een heel eng groot beest die me op ging eten of zo ...denk ik..uhh...zoiets ..toch...uhh... ..okay, kom je dan nu weer gewoon naar bed?


nou ja goed, koud heb ik het niet meer. ...


Mickey is nu mijn huisdier, iedere dag komt tie even langs, Emerick wil hem vangen en dood maken maar dat vind ik zielig...mensen in doodsangst krijgen een binding met hun grote vijand zeggen ze.....

hahahah


kus
Diaan


  • 16 Juli 2009 - 19:27

    Tia:

    proest, is dat schrikken zeg, en dan blijkt het een heel klein muisje te zijn hahaha
    blijkbaar had hij door dat je hem wel leuk vindt
    als het maar bij één muisje blijft, want dat weet je hé.....net als konijnen....
    en dan dat brrr koud tis hier winter, maar 25 graden, wij doen een moord voor die temperatuur hier!!! maar goed zolang het goed gaat met je zul je het er mee moeten doen hihi
    lieverd ben blij dat we weer iets van je kunnen lezen
    beso ook voor emerick
    p.s er is een voetbalspel onderweg voor je mannetje van Debs nog voor zn verjaardag, dan weet je dat alvast doei
    besito
    XXX
    Maddy

  • 16 Juli 2009 - 22:02

    Nancepens:

    gelukkig!!!! we kunnen weer iets van je lezen. 25 graden, en dat noem jij koud!!!!!!!!!! hihi. nou veel plezier met je huisdier....

    xxx

  • 16 Juli 2009 - 22:37

    Marijke In Nica:

    Hé Diaan,
    wanneer gaan we een cerveza drinken?
    Saludos!

  • 17 Juli 2009 - 11:55

    Femke:

    Haha wat kun jij leuk schrijven! Ik ben een vriendin van Virna en Candide en ga 24 augustus richting Zuid- en Midden-Amerika. Ze hebben mij verteld over jou stichting en ik ben wellicht wel, als ik in de buurt ben, geinteresseerd om vrijwilligerswerk te komen doen!

    Gr
    Femke de Caluwe
    Gouda

  • 17 Juli 2009 - 12:30

    Do:

    Klassiek zeg! muisje, mannetje help, held...
    Bewaar je paniek voor betere zaken, gil niet, wat kan je gebeuren?
    Aggutteguttegut.

  • 18 Juli 2009 - 01:55

    Marlies En Gerco:

    hihi,held op sokken!!!

  • 19 Juli 2009 - 20:56

    Anja:

    Is dat schrikken.... een kleine muis, maar goed je hebt nu meteen een huisdier. En 25 graden noem jij koud wij zitten te wachten in heel nederland op een paar weken van die temp.
    He Diana, geniet van alles daar en ik hoop snel weer meer van je te lezen.
    Liefs Anja

  • 24 Juli 2009 - 06:42

    Karin:

    Hihi , super-ervaring .. zie je wel dat wij vrouwen ook ons mannetje kunnen staan ... helemaal alleen in de donkere nacht ...een verdrag afsluiten met Mickey Mouse ...

    Kus ,

    Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

deze blog ben ik in 2008 begonnen om mijn ervaringen van mijn nieuwe leven in Nicaragua vast te leggen. Nu in 2022 gebruik ik deze ruimte om mijn ervaringen opnieuw vast te leggen, niet over het het leven als oprichtser van een stichting en niet als eigenaresse van een backpackershostal, nee het gaat nu over wat ik als resident in Nicaragua heb meegemaakt sinds de protesten in 2018 die het land en ook mijn leven volledig op zijn kop heeft gezet. Wat er met mijn leven gebeurd vanaf april 2018 kan je vanaf nu hier lezen, een nederlandse die opgroeide met alle vrijheden ennu in een land onder zware onderdrukking. veel leesplezier, Diaan

Actief sinds 08 Maart 2008
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 118076

Voorgaande reizen:

06 Juni 2008 - 09 December 2010

Mijn eerste reis

23 Maart 2009 - 30 November -0001

Mijn nieuwe thuis in Nicaragua

Landen bezocht: