14 boeffies en een droom een werelddroom werd echt - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu 14 boeffies en een droom een werelddroom werd echt - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu

14 boeffies en een droom een werelddroom werd echt

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

21 Mei 2009 | Nicaragua, Granada

huilend, de tranen rollen over mijn wangen, het kippenvel staat zo dik op mijn velletje en die brok in mijn keel zal nog even blijven zitten..huilend sta ik op de tribune! 14 boeffies en een droom, een werelddroom de werkelijk werd!

Het is weekend, de winnaar van junior league mag naar de nationale kampioenschappen honkbal. Het is zaterdagochtend we hebben een bus gehuurd en gaan op pad, 60 man sterk, alle pappa's en mamma's mogen mee! Op naar Managua voor de nationale kampioenschappen, ze hebben niet geslapen, zijn bloednerveus en druk. Zaterdag de eerste wedstrijden en we winnen alles!! Moe en dolgelukkig terug naar Granada terug naar huis om te slapen, morgen de finale we spelen de FINALE van de nationale kampioenschappen met een groep boeffies tot 13 jaar.
Dan is het zondag de bus vertrekt om 7 uur, iedereen zit strak gespannen in de bus, niemand zegt wat. Wie had ooit kunnen dromen dat we de finale zouden gaan spelen. Een half jaar geleden waren dit nog schoffies die niks méér hadden dan een passie voor honkbal.

We komen aan in het stadion. Alles in orde maken, de opstelling, de warming up, de toeters op de tribune en de kids in toom zien te houden...alles loopt heerlijk rommelig en dan komt de scheidsrechter, we gaan beginnen!
De finale, 30 minuten te laat maar acht het is NIca ....in de 1e inning staat het gelijk 1-1 en dat blijft 5 inningen lang zo...de spanning is om te snijden...ze maken geen fout maar maken ook geen punten meer...dan komt de 6e inning en maken we 3 punten, 4-1 voor ons, we zijn uitzinnig!!! dan is de tegenpartij aan slag, we maken een fout en zij maken dus het tweede punt! 4-2...en twee honken bezet...mijn hemel....ik durf niet meer te kijken en ga een ijsje kopen... dan maken we de laatste nul ( uitje) en volgende de laatste inningen...de spanning, de bekkies van de kids... zullen ze dit volhouden... en dan is het zover de laatste inning, weer twee honken bezet door de tegenpartij...we maken de laatste nul en WINNEN!!! straatschoffies...NATIONAAL KAMPIOEN...de tranen rollen, kippenvel, huilend ren ik naar ze toe... we gaan naar Colombia, we gaan het internationaal toernooi spelen,.... dit kan niet waar zijn ..ik droom! de TV , de kranten iedereen is erbij!! Amper kan ik praten, het interview lijkt nergens op...kan mij het schelen...deze jongens hebben alles gegeven wat ze hadden!! PASSIE INZET en ongelooflijk veel talent!! Nu ik dit schrijf rollen de tranen weer, wie had dit kunnen dromen...Hun droom hun werelddroom is werkelijkheid geworden, nooit nooit had ik kunnen bedenken dat mijn idee om een league te beginnen dit als resultaat zou opleveren. Het lijkt wel een film, nog steeds voel ik alsof het niet waar is...jongens die nog nooit de stad uit zijn geweest gaan spelen in Colombia, zullen ze wereldkampioen worden??? ....het is mogelijk, tenminste als we, ja en daar zit je dan ..als we het geld bij elkaar kunnen krijgen om ze in Colombia te krijgen....nu meer dan ooit ben ik druk op zoek naar sponsoren. Dit kan en mag niet fout gaan, deze film die werkelijkheid is geworden MOET EEN HAPPY ENDING HEBBEN!


www.supportgranadakids.com

Wie kan en wil helpen met publiciteit?

veel liefs van mij,

Diaan
dolgelukkig en vol emoties

voor een foto impressie van alles klik hierop:
http://picasaweb.google.com/SupportGranadaKids/MijnKampioenen?feat=directlink




  • 21 Mei 2009 - 01:54

    Marieke:

    Had ik al gezegd dat ik trots op je ben?

    Heb je nog een mail gestuurd. Werkt mail 'pebbie' nog?

    X

  • 21 Mei 2009 - 08:26

    Karin:

    SPRAKELOOS ..........
    WOW..........
    GEFELICITEERD....

    Ook ik zit hier met kippevel en tranen in de ogen

    Kus,

    Karin

  • 21 Mei 2009 - 09:39

    Joke:

    Oh wat góéd!!! Super gaaf, echt geweldig.
    Gefeliciteerd!!!

    liefs, Joke

  • 21 Mei 2009 - 10:21

    Tia:

    KAMPIOENUUUUUUHH
    OLE OLE OLE OLE
    YOU ARE THE CHAMPIONS
    YOU ARE THE CHAMPIONS

    ENHORABUENA CHICA!!!!!!!
    MUCHO BESITO'S

    ben zooooooo trots op jou en de kids, zit nu ook te snotteren alleen bij het idee al, geweldig lieverd, dit is de dank voor jullie onuitputtelijke inzet
    en dan nu nog ff de wereldcup!!!
    te quiero mucho
    XXXXXXXXX

  • 21 Mei 2009 - 10:22

    Nance:

    geweldig!!!!!!!!!!!!! gefeliciteerd, echt top!!!

    xxxx

  • 21 Mei 2009 - 12:31

    Mirande:

    Muchas muchas Felicidades es Fantastico!!!

    Te gek Diana, kippenvel bij het lezen...

    Suerte Mirande

  • 21 Mei 2009 - 13:01

    Do:

    geweldig wat een succes. Ik mis je op de foto's heb je wel verdiend. Hoe te helpen bij publiciteit vanuit hier ?
    Centen moet je hebben maar daar is een actie voor nodig. Enig idee?
    Luv and kisses....

  • 21 Mei 2009 - 14:08

    Miek:

    Helemaal top man, echt ongelooflijk!!!! Je bent echt goed, had ik dat al eens gezegd???

    Dikke kus van ons allemaal

  • 21 Mei 2009 - 14:59

    Yvonne:

    Wauw, Diaan, wat een fantastisch resultaat! Echt onwijs gefeliciteerd met deze geweldige overwinning! En wie weet wat er nog meer in het verschiet zit. Echt onwijs top voor jou en natuurlijk al die knulletjes en hun familie! Heel veel felicitaties!

    groetjes van,
    Yvonne (en Hans)

  • 22 Mei 2009 - 10:05

    Quinten & Youri:

    Lieve Diana,
    Gefeliciteerd met het kampioenschap! We missen je. Kom je ook weer eens bij ons?

    Hier is een kus van ons XX

  • 22 Mei 2009 - 21:07

    Sheila:

    Wat onwijs mega goed van jou als supercoach en de supertalenten!!!!
    Hoop dat het gaat lukken om ze in Colombia te krijgen!!!! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

deze blog ben ik in 2008 begonnen om mijn ervaringen van mijn nieuwe leven in Nicaragua vast te leggen. Nu in 2022 gebruik ik deze ruimte om mijn ervaringen opnieuw vast te leggen, niet over het het leven als oprichtser van een stichting en niet als eigenaresse van een backpackershostal, nee het gaat nu over wat ik als resident in Nicaragua heb meegemaakt sinds de protesten in 2018 die het land en ook mijn leven volledig op zijn kop heeft gezet. Wat er met mijn leven gebeurd vanaf april 2018 kan je vanaf nu hier lezen, een nederlandse die opgroeide met alle vrijheden ennu in een land onder zware onderdrukking. veel leesplezier, Diaan

Actief sinds 08 Maart 2008
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 118104

Voorgaande reizen:

06 Juni 2008 - 09 December 2010

Mijn eerste reis

23 Maart 2009 - 30 November -0001

Mijn nieuwe thuis in Nicaragua

Landen bezocht: