fijne paasdagen ! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu fijne paasdagen ! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu

fijne paasdagen !

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

10 April 2009 | Nicaragua, Granada

vandaag is Semana Santa, de stad is vol lokale toeristen. Dagjesmensen uit Nicaragua die hier pasen vieren.
Erg leuk om dit mee te maken en zo anders als in Nederland. We sloven ons uit voor een paasontbijtje en de echt liefhebbers maken een paasboom. Nou hier is het gewoon feest, duizenden mensen trekken door de stad richting het meer om daar te vieren dat het pasen is. Alle kerken zijn uitbundig versierd en staan vol met stalletjes waar je prullaria kan kopen met een afbeelding van die man met die baard en het kruis....
Diegene die me goed kennen weten dat ik absoluut geen kennis heb van het geloof, maar ben vanaf vandaag groot fan van Pasen.
Ennuh Shiel.... ik heb die paashaas niet kunnen vinden hoor dus ik ben gaan vragen hoe dat zit met die bugs bunny..nou ze hebben geen idee waar ik het over heb. Dus eieren zoeken vinden ze al helemaal gek! Misschien dat ik dat volgend jaar ga invoeren met de kids..lijkt me wel lachen! alhoewel..chocolade eiren en 35 graden ,..dat wordt een zooitje... mmm... nog maar is over nadenken.

Vanavond ga ik langs de kerken, en alle moois bekijken. Zal foto's maken en ze later hier toevoegen.
Dan hebben jullie ook een beeld van het paasfeest hier.

uhh wat heb ik verder nog...mijn hostal zit lekker vol, dus dat gaat goed!
Gister met de kids gaan basketballen, in de brandende zon en me helemaal stuk gelopen achter die kids met die bal aan..mijn hemel wat zijn die snel! het sweet liep zo tussen mijn billen door..pff haha!
Ze zijn me toch fanatiek, en wat wel lachen is de kleinste proberen ook gewoon te dunken! ja zo noemen ze dat! die bal in dat netje stoppen. stel je even voor, je bent 1 meter 20 en dan zon hoog netje, maar opgeven ...echt niet! na 2 uur spelen was ik totaal kapot! Moe maar voldaan naar het Hostal, even gewerkt en daarna uit eten met mijn accountant Geoconda en Gerco en Marlies als dank voor alle hulp die zij ons heeft geboden. Wat een geweldig mens, ik kan daar nog steeds niet helemaal over uit! De mensen hier, zo lief, behulpzaam en totaal niet alleen maar op geld uit!
( die zijn er natuurlijk ook, maar over het algemeen echt alleen maar leuke lieve mensen)


Ik wens iedereen hele fijne paasdagen en geniet van de vele extra vrije dagen die komen en het mooie weer want ik begreep dat het bij jullie nu ook lekker is!! HOERA!!

oh ja ik vind het echt super alle reacties op de mail en hier, dus thanx ik blijf bloggen, blijven jullie,leuke lieve gekke reacties sturen??

knuffels
Diaan


www.supportgranadakids.com



  • 09 April 2009 - 20:29

    Do:

    Pasen op z'n Spaans denk ik. Ik zag de paasoptochten in Spanje,
    Cordoba, Sevilla prachtig. Jammer dat je niet iets weet van de culturele achtergrond. En wat die verstopte eieren betreft dat zijn gewoon hardgekookte en geverfde eieren dus vooral geen chocola, haha. Ik hoorde van Anna dat ze bij langs is geweest, vast heel gezellig. Hostal vol is ook dol. Klinkt allemaal goed en warm!
    Goede Pasen, het begin van het nieuwe leven (vandaar ook die eieren!)en paaskukens. Liefs Do

  • 10 April 2009 - 06:48

    Anja:

    Hoi Diana,

    Fijn te lezen dat het goed met je gaat.
    Ook voor jou hele fijne paasdagen en ik blijf je volgen.

    Groetjes Anja

  • 10 April 2009 - 06:50

    Wilma:

    Vrolijk Paasei dan hé

  • 10 April 2009 - 07:36

    Marijke:

    Hola Diana,
    Dat klinkt allemaal fantastisch, heel anders dan hier...enne, die gekleurde eieren zijn toch niet te eten.
    Heb het nog even erg druk, maar reageer dit weekend op je mail.
    Vanavond ga ik naar een concert van Bob Dylan in de Heineken Music Hall...
    Fijne Pasen!!!
    groetjes,
    Marijke
    www.haasdijkmuziek.nl

  • 10 April 2009 - 17:51

    TIA:

    hola chica kuikentje
    wat een belevenis die semana santa, er stond vorige week een mooi artikel in het AD met prachtige foto´s uit Guatemala, ook heel erg indrukwekkend allemaal, ben heel benieuw naar je foto´s hoor...
    he en top dat je Hostal lekker vol zit zeg geweldig, kijk DAT is dus de bedoeling haha
    meissie we genieten nu inderdaad ook van de extra dagen, want het is inderdaad heerlijk weer het werd een x tijd ook!
    lieverd geniet en hou ons op de hoogte
    te quiero
    besotis
    ook voor Emerick

  • 11 April 2009 - 09:13

    Leintje:

    Ha Daantje,

    Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en dat het met de kids allemaal zo goed gaat! Super!
    Hele fijne nietpaashaasdagen en blijf inderdaad ajb lekker bloggen; lees je berichtjes met veel plezier.

    Dikke Kus

  • 11 April 2009 - 16:00

    Toob:

    He Diana, heb je de commercials nog kunnen bekijken? Jullie pasen lijkt een beetje op wat wij in italie altijd zomers mee maken met de veschillende processies. Leuk dat alles lekker loopt. Wij hebben de tent even 4 dagen dicht zitten en dat is ook wel lekker hoor. Hier in het nederlandse een mooie dag het gaat allemaal lekker nog 2 weken bikkelen en dan even lekker chillen in onze geliefde Italie! Jij ook fijne paasdagen we houden contacten.

    Doei

    Toob

  • 13 April 2009 - 07:06

    Tia:

    hola chica
    heb gisteravond toch even zitten denken aan je, want wat zie ik op TV, er was een programma dat op zoek was naar Jezus, jaja echt waar en 1x raden waar ze die vonden ....... hihi in Nicaragua, waar in Nica werd er niet bij gezegd, ook toevallig hé, en ja hoor volgens de mensen daar in zijn omgeving en ver daarbuiten is hij het echt, het is zo´n soort Jomanda type, mensen vallen om in trance bij zijn preken en zeggen dat ze zijn genezen van o.a. kanker en ga zo maar door
    De journalist heeft Hem ook gesproken en Hij beweerd ook dat hij Jezus is en zn gave krijgt van boven... dus chica jullie hebben de herrezen Jezus in jullie land geweldig hé
    zo ff ontbijten en dan naar de Paasmarkt op het Voorhout
    dag lieverd
    besitos
    te quiero
    TESS

  • 13 April 2009 - 07:08

    Tia:

    p.s leuk jurkje heb je aan op de foto

  • 17 April 2009 - 18:32

    Mar En Roel:

    hoi daan zo te horen gaat het lekker daar je hebt het zo te horen aardig druk maar wel gezellig we houden elkaar op de hoogte tot horens een dikke kus

  • 21 April 2009 - 19:19

    Yvon (en Hans):

    Ha Diaaaaaaaaan,

    Ik kom net voor 't eerst op je mooie site.........hartstikke leuk om al je berichten te lezen. Hans had natuurlijk weer eens jouw gegevens niet doorgegeven (ach ja, mannen en communiceren...). Anyway, hartstikke leuk te lezen dat 't zo goed gaat daar in 't verre Nicaragua. Maar zo te lezen ben je er als een vis in 't water (toch nog een soort duikgevoel haha). En dat Pasen wil ik ook..........dat klinkt toch veel leuker dan hier met getut met die eieren. Wij moeten 't maar met Koninginnedag doen (ook leuk). Gaan de locals met Pinksteren ook weer gezellige dingen doen?
    We houden je site in de gaten en take care Diaan!

    Toedeloe,
    Yvon

  • 22 April 2009 - 16:26

    TIA:

    Hola chica
    vermaak je je wel een beetje daar op je vrije dagen aan het strand grrrrr het is hier nu net niet echt lekker warm, dus zijn we toch wel een beetje jaloers hihi
    geniet lekker en rust goed uit

    kus groetjes
    van je Tante

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

deze blog ben ik in 2008 begonnen om mijn ervaringen van mijn nieuwe leven in Nicaragua vast te leggen. Nu in 2022 gebruik ik deze ruimte om mijn ervaringen opnieuw vast te leggen, niet over het het leven als oprichtser van een stichting en niet als eigenaresse van een backpackershostal, nee het gaat nu over wat ik als resident in Nicaragua heb meegemaakt sinds de protesten in 2018 die het land en ook mijn leven volledig op zijn kop heeft gezet. Wat er met mijn leven gebeurd vanaf april 2018 kan je vanaf nu hier lezen, een nederlandse die opgroeide met alle vrijheden ennu in een land onder zware onderdrukking. veel leesplezier, Diaan

Actief sinds 08 Maart 2008
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 118100

Voorgaande reizen:

06 Juni 2008 - 09 December 2010

Mijn eerste reis

23 Maart 2009 - 30 November -0001

Mijn nieuwe thuis in Nicaragua

Landen bezocht: