ik heb mijn wagen vol geladen ... - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu ik heb mijn wagen vol geladen ... - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu

ik heb mijn wagen vol geladen ...

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

11 Januari 2009 | Nicaragua, Granada

Woensdag waren we de atractie van de week, nadat we van de week een wasmachine zijn gaan kopen moest vandaag de droger opgehaald worden.
De vorige eigenaar deed de was voor het Hostal gewoon zelf. Afgelopen dagen hebben we de was bij een wasservice gebracht maar snel rekenen leerde ons dat een eigen machine goedkoper zou zijn. En dus op pad. Goconda mijn accountant ging graag mee en zo dus met zijn vieren op pad. zij weet wat de prijzen zijn en zal helpen met de aankoop. Binnen een uurtje was de machine gekocht en werd gelijk dezelfde middag nog afgeleverd. Ondertussen is Don Armando druk bezig de aanlsuitingen aan te leggen. Een inbouwstopcontact wordt geplaats OP de muur en de draden zitten met plakbandjes aan elkaar, het kan allemaal hier. Dan de wasmachine aansluien, wat blijkt, werkt dat ding niet. Dus even bellen met de winkel.Nou dat kon kloppen want de installatuer moet nog komen, ohh..uhh had ik dat dan even gemist. Maar afijn, de beste man zou de volgende dag komen. Ik had met Cathy en Terri afgesproken dat we hun droger over zouden nemen, ze hadden het apparaat staan maar nooit gebruikt, de tubes zitten nog in het plastic. Echter hoe krijg je zon ding nou naar je hostal. Er zit niks anders op dan een paard en wagen te regelen, en dus gaan we weer op pad. Is kijken of we iemend kunnen vinden. Gerco maakt een tekening van een paard en wagen en Emerick legt uit dat we vlak bij de markt moeten zijn terwijl hij compleet de slappe lach heeft om de artistieke kunsten van Gerco.... Op weg naar de markt, regelen we idd een paard en wagen springen erop en gaan op weg naar het huis van Terri en Cathy. Ik probeerde ze nog te bellen maar helaas ze namen niet op. Gewoon maar gaan dan...we zien wel.
aangekomen blijken ze gelukkig thuis en kijken hun ogen uit, 6 man op een paard en wagen die de droger komen halen. Tja we hebben mankracht nodig natuurlijk. Ze zouden ons helpen voor 50 van die dingen, 2,5 dollar zeg maar. De droger wordt in no time opgetild en in de wagen gezet, hup wij erbij en op pad! Hilarisch! Een mega whirlpool in zo'n kar. We waren de atractie van de dag, iedereen moest oms ons gekke hollanders lachen. Dan staat de droger eindelijk ook en hebben we dikke pret om alles. Als we gaan aansluiten blijkt er geen stroomdraad aan de droger te zitten en ook de afvoerbuis zit er niet bij. Maar niks is Don Armando te veel, alles wordt creatief opgelost.
De instalatuer komt voor de wasmachine, en wat blijkt, deze doet het echt niet. Dus hij bellen naar de zaak, en ja ze hebben er nog 1 dus ze komen hem zo even omwisselen. Als ze er dan zijn besluiten we dat we toch een andere willen minder ingewikkled en dus minder storingsgevoelig, geen moeilijke computergestuurde programmas maar gewoon met een draaiknop. Dus de mannen springen weer in de auto samen met Gerco en wisselen de machine om. Dan staat alles en blijkt dat we voor de droger 220 ipv 110 volt nodig hebben en dus moet er een elctricien komen die nog een extra groepje maakt en nog een draadje erbij aansluit... uiteindelijk staan de machines en volgt de instructie voor Sylvia en Jamie zij moeten ermee gaan werken.
Nadat de eerste was eruit komt zijn ze volledig inder de indruk, de was ruikt heerlijk en wat is het zacht!! HOERA BINNEN 3 DAGEN DOET ALLES HET ..OF WAREN HET ER 4 IK HEB GEEN IDEE, BEN DE TIJD KWIJT EN ONDANKS DIT HELE VERHAAL TOTAAL GEEN STRESS!
Trots dat alles gelukt is beland ik natuurlijk nog even op de Calsada en in El Quijote, het leven hier is zo onwijs simpel en relaxed! Het probleem van de dag is wat zullen we eten...haha!
langzaam komt het eind in zicht en moet alles klaar zijn. Het Hostal draait en de medewerkers vinden het prachtig. Zelfs de nachtwaker die op de eerste dag evenmoeilijk deed heeft het helemaal naar zijn zin, en zo ben ik dan ook helemaal happy!
dikke kus

chica mala
xxx


  • 11 Januari 2009 - 09:24

    TIA:

    PROEST wat een verhaal, kan alleen maar bij jou gebeuren hé, geweldig....
    je maakt je naam chica mala helemaal waar!!!

  • 11 Januari 2009 - 09:27

    TIA:

    als ik zo naar die foto van de caballo kijk ben ik verbaasd dat het arme scharminkel niet is bezweken onder die last hihi, je hebt het beestje toch wel een beloning gegeven hé

  • 11 Januari 2009 - 10:26

    Emily & Rienus:

    Klinkt allemaal erg avontuurlijk en en soms primitief, maar het lijkt me heerlijk. Je zult ook meer genieten als je hoort wat voor een weer het hier is maar ik neem aan dat je opd e hoogte wordt gehouden. Vanmiddag naar Miek voor een verlate nieuwjaarsborrel of een vervroegde verjaardagsborrel. Succes.
    Emily en Rienus

  • 12 Januari 2009 - 09:40

    Annieck:

    Geweldig om te lezen allemaal! ;)
    Ga het zeker bijhouden.

    xx


  • 13 Januari 2009 - 12:34

    Marlies En Gerco:

    uuuuhhh diane, ik geloof dat we toch een ander wasmiddel moeten kopen!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

deze blog ben ik in 2008 begonnen om mijn ervaringen van mijn nieuwe leven in Nicaragua vast te leggen. Nu in 2022 gebruik ik deze ruimte om mijn ervaringen opnieuw vast te leggen, niet over het het leven als oprichtser van een stichting en niet als eigenaresse van een backpackershostal, nee het gaat nu over wat ik als resident in Nicaragua heb meegemaakt sinds de protesten in 2018 die het land en ook mijn leven volledig op zijn kop heeft gezet. Wat er met mijn leven gebeurd vanaf april 2018 kan je vanaf nu hier lezen, een nederlandse die opgroeide met alle vrijheden ennu in een land onder zware onderdrukking. veel leesplezier, Diaan

Actief sinds 08 Maart 2008
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 118043

Voorgaande reizen:

06 Juni 2008 - 09 December 2010

Mijn eerste reis

23 Maart 2009 - 30 November -0001

Mijn nieuwe thuis in Nicaragua

Landen bezocht: