werken vanuit je schommelstoel? - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu werken vanuit je schommelstoel? - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu

werken vanuit je schommelstoel?

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

10 November 2010 | Nicaragua, Granada

Was dat maar waar... Ja we werken wel vanuit de schommelstoel maar we doen nog veel en veel meer! EN HOE!!
De Stichting wordt steeds profesioneler en de projecten steeds uitgebreider. Ja we zitten niet stil, dit ook omdat dat compleet onmogelijk is ...in een schommelstoel;)

Als trotse voorzitter mag ik jullie even bijpraten over de stand van zaken bij Support Granada Kids:

Op 28 augustus stond ik op het vliegveld in Managua om twee nederlandse meiden op te halen. Linda en Dianne, twee stagaires die bij de Stichting Support Granada Kids hun 3e jaars stage reclame, Marketing en communicatie komen uitvoeren. We zijn nu 3 maanden verder en kan jullie nu al vertellen dat we een grote slag gemaakt hebben.

De meiden zijn vol energie eerst Spaans gaan leren en gaan meewerken bij Casa Xalteva, de kindershelter.
Dit samen met wennen aan de warmte, de cultuur en de stichting en zijn werkzaamheden maakte de eerste maand zeker niet gemakkelijk.Maar volhouders zijn het, ze gaan ervoor en zitten vol leuke en goede ideen.
Dianne heeft de hele basketbal competie opgezet inclusief alle bijbehorende werkzaamheden zoals de communicatie. Dit was niet gemakkelijk, die Nicas doen gewoon niet wat ze weggen,hoor ik haar vaak genoeg roepen!...En Linda heeft de gehele sponsoring op zich genomen. Vele bedrijvcen ter plaaste zijn bezocht, een infomatieboekje is gemaakt enz. Het resultaat?? Een Basketbal competitie met 100 kids geheel gefinancieerd en georganiseerd door deze twee toppers. Granada en zijn mensen weten wat er gaande is en zelfs de pers wordt op de hoogte gebracht van alle activiteiten.

De basketbal league is een bekent evenement geworden hier in Granada en steeds meer wordt er over gepraat en willen mensen helpen. Volgende keer wellicht nog veel meer teams?? WIJ gaan ervoor!

Daarnaast zijn we bezig met een geheel nieuwe website die in Janauari gelanceerd wordt!We hebben een Sponsor gevonden die kosteloos de hele website van Support Granada kids maakt. Paul Hoekman bedankt voor deze sponsoring! Geweldig!.

Achter de schermen zijn we ook begonnen met het voorbereiden van nieuwe acties in Nederland...dus jullie zijn gewaarschuwd :)

Binnenkort starten we met een voetbal clinic en zijn de voorbereidingen begonnen voor de Honkbal.

Ja ik kan wel zeggen dat we het druk hebben. Maar we voelen ons goed, het is heerlijk, fantastisch en geeft zoveel voldoening als je AL die kinderen weer een mooie tijd kan geven.

Mijn werk in Costa Rica gaat ook gewoon door en natuurlijk is Hostal Mochilas nog steeds een goed bezocht Hostal. Ook hier beginnen we met nieuwe communicatie, nieuwe borden op straat en nieuwe flyers geven hier het gevoel van vernieuwing en verbetering. Alle kamers zijn namelijk voorzien van nieuwe verlichting en een nieuw kleurtje op de muur. We zijn klaar voor het Hoogseizoen wat deze maand begint. Laat maar komen die toeristen :))

Tja jullie snappen het, Diaan zoals altijd zit weer is niet stil. Maar moet eerlijk zeggen dat Linda en Dianne een echt aanwinst zijn. Dus nederland bereid je voor op deze twee Toppers, die zich zelfs niet laten stoppen door de eeuwige MANAÑA cultuur!

veel liefs van mij,
Diaan

tot de volgende blog.
x

• 10 November 2010 - 23:03

Tia:

je bent nog steeds niet te stuiten hé, tis zo mooi om die onstuitbare inzet van je te zien, dan ben ik weer ongelooflijk trots op je en ook wel jaloers natuurlijk want jij zit lekker in de warmte terwijl het hier steeds kouder wordt BAH
    we denken veel aan je hoor

XXX besito's
    Tess

• 11 November 2010 - 05:28

Mariekus:

Ik heb het zien gebeuren...die inzet, drive en creativiteit! Vanuit? Yep, de schommelstoel! 3 toppertjes!!!

• 11 November 2010 - 14:22

Karin P:

Hee Lieve Diaan,

Ik krijg weer helemaal kippevel van al die goede werken die je daar aflevert.

Dikke kus,

Karin

• 11 November 2010 - 18:31

Ilham:

Mi amiga es increible...

• 11 November 2010 - 22:24

Femmes:

Goed bezig Daantje! Klinkt super goed! Zet um op en keep on smiling! Dikke beso xx

• 18 November 2010 - 19:59

Linda Sintniklaas:

• 26 November 2010 - 11:56

Il Rocky:

Wijfie ik denk aan je, dat wilde ik even kwijt, hasta pronto chicka, beso il