hoezo luizenleventje.... - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu hoezo luizenleventje.... - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu

hoezo luizenleventje....

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

13 Mei 2009 | Nicaragua, Granada

het is bijna 9 uur en ben druk aan het werk met de boekhouding! Hoe saai wil je het hebben, maar ja morgen is mijn ultima dia, laatste dag om alles in te leveren bij de belastingdienst hier! En natuurlijk ontbreekt er het een en ander...heb ik dat... ging hier toch heen omdat ik dat gedoe allemaal niet zo zie zitten hahah! We zitten alle facturen te schrijven die ontbreken, en het zijn er nogal wat! natuurlijk laten we er wel is een weg ...lekker minder omzet dus minder omzetbelasting! niet doorvertellen he! :-)
Tja daar zit je dan, alles in een boekje en op papiertjes, niks geen digitaal bestand wat je even kan sturen. Nee morgen met het hele zooitje naar het lkantoor en dan alles doornemen, zal ongeveer de hele dag duren...kan ook iets meer of minder zijn..vamos a ver is de slogan!! we zullen wel zien!

Maar omdat ik het idee krijg dat vele van jullie denken dat ik hier gewoon lekker in de zon zit.,..( hahaha doe ik natuurlijk ook, alhoewel das ook weer niet waar, de schaduw... dat wel want het is me een partij warm..) ben ik ook gewoon heel hard aan het werk ...echt waar. :-)

Nu nemen we tijdens het WERKEN natuurlijk wel een verfrissing,....
een biertje of een Flor de Cana ontbreekt niet ..dat dan weer wel.
EN de nachos con quacemole zijn natuurlijk ook aanwezig, maar verder is het echt werk hoor....

Zo had ik vorige week de klusjeman over de vloer voor de verbouwing maar het Hostal was te vol om alle ste doen en dus vroeg ik de betse man of hij deze week terug kon komen, nou dat wou het best wel maar dan moest ik wel opnieuw betalen,...nieuwe opdracht was verklaring! nou je raad het al, ben druk op zoek naar een nieuwe klusjeman, komt goed!


Had ik al verteld dat de eerste regen mijn hele huisje blank zette en en dat de tweede bui de stad een halve dag zonder stroom en water zat..en dat ik dus riep hoezo zonder water....de straten stonden blank!

Vorige week was er een groep in mijn hostal, een groep vrijwilligers uit Canada. Ze kamen hier om te helpen een school op te knappen, met 9 man/vrouw sterk iedere dag verven, timmeren enz. Geweldig om dat ook weer me te maken. Savonds dikke pret op de kamers, gezellig kletsen en kaarten en de volgende dag gewoon weer om 7.30 uur aan het ontbijt!
Volledig kapot komen ze iedere dag om 3 uur weer terug, maar wat zijn ze trots, en wat ben ik trots! De school is klaar en de groep is vertrokken naar het volgende project: WATERPUTTEN BOUWEN!!!
Alles betaald door donaties en het beschikbaar stellen van materialen!

De kids in deze barrio hebben weer een school, we gaan nu op zoek naar iemand die nog schriftjes en pennen enz kan leveren. Moet ook lukken denk ik toch zo!

Heb vandaag ook nog een lesje spaans gehad want ik praat nog steeds prima spaans maar alleen in de tegenwoordige en toekomende tijd, het verlden ...dus wat heb ik gister gedaan daar weet ik dus echt geen bal van! wel grappig overigens want ik vertel dan gewoon dat ik aan het verven ben en zag er dan achteraan , maar wel gister hoor niet vandaag....

nou ik ga mijn boekhouding nog even afmaken,

Karen bedankt voor je leuke berichtjes en zal de grens dicht houden hoor, die griep komt er niet in dus jullie kunnen ook veilig naar Peru en omstreken. ! veel plezier en geniet ervan


Maddy, als trouwe lezer en trouwe schrijver van reacties! we blijven kletsen he op de skpye!

Corine, hoop dat alles goed met je gaat, en skpye is niet moelijk hoor, als ik groen ben ben ik online gewoon klikken dan hoor je het vanzelf.

alle oudcollegas!! wat kosten 2000 flyers eenzijdig FC A5? hahahha!
knuffel en ik mis jullie stiekum wel een beetje hoor!

Pap, Mam, ik vind het heerlijk te kunnen kletsen op de skype!!! mis alleen de knuffels ! dus bij deze een hele grote van mij ! en een dikke SMAK! Het komt allemaal goed!!!
kussss

oef ik kan onmogelijk aan iedereen gaan schrijven moet echt wat gaan doen, tot snel op de volgende blog,

dikke knuffel
Diaan en Emerick zegt ook 1 van hem! dus bij deze










  • 13 Mei 2009 - 05:30

    Karin:

    Dat het daar kan regenen hebben we ondervonden in Costa Rica eh !!! Als het begint kan het echt AQUA ZERO zijn... zei Raoul toch nog ;-). Jeezes, wij bleven toen een week langer en in de voormiddag ging alles nog goed, maar elke namiddag, avond en ganse nacht was dat REGENEN... niet te doen , ik verwacht dat Nicaragua datzelfde fenomeen wel kent...
    Je verhalen blijven superleuk om volgen , ik geniet er elke keer weer van, blij dat alles zo goed gaat... hoop dat de balstingcontrole meeviel ... zijn dat daar ook zulke azijnpissers ???

    Kus,

    Karin

  • 13 Mei 2009 - 06:45

    Miek En Pebbie:

    Hey daar,
    Mooi om alles weer zo te lezen. Heerlijk dat hetgoed gaat,nou ja dus nog steeds last van de belastingdienst. Dacht dat Nederland erg was....haha
    Lukt al dat schilderen een beetje?
    Met Pebbie gaat het prima. Ze ligt elke dag buiten in de zon....komt even binnen voor wat eten en drinken en gaat weer buiten spelen....zal het vrouwtje wel na willen doen....
    Kortom ze vermaakt zich prima en de buurt katten dagen haar nu ook een beetje uit. Het blijft spannend hier..haha.
    Dikke kus van ons allemaal
    XXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 13 Mei 2009 - 20:46

    Tia:

    Hola chica
    zo lieverd de belastingdienst heeft je daar ook gevonden hihihi helaas ontkom je daar niet aan.
    he ben net terug van Huubje(en natuurlijk weer lekker gegeten) en die wil erg graag meer weten over de stichting dus die zal binnenkort wel contact met je opnemen over eventuele sponsering o.i.d. ja ja weer een fan ontdekt!
    he maar wat leuk dat het goed gaat met het oude besje Pebbie, fijn om te horen hé.
    gaat het verder goed met de erg kleine kittens die jullie gevonden hebben?
    hoorde van Debster dat ze volgende week woensdag weer onder het mes gaat voor haar voet, je hoort nog wel hoe dat is gegaan.
    he wat lief van die vrijwilligers om een handje te helpen met het schooltje, scheelt een hoop denk ik maar zo.
    ennuuh die nachos met quacomole, goed idee zeg, ik zal het aan mijn baas vragen of dat in onze kantine ook kan haha
    zo tis weer laat en straks gaat de wekker weer om 05.15 uur dus ik gaat plat
    dag lieverd
    hou het droog
    dikke kus
    TESS

  • 15 Mei 2009 - 07:23

    Anja:

    Hoi Diana,

    Ja ook de belasting daar gaat gewoon door. Heerlijk om je verhalen te lezen en dat je het zo naar je zin hebt. Ik blijf je volgen en de komende tijd heb ik ook weer wat meer tijd, want mijn laatste dagen werken komen er aan en dan ga ik met verlof en ga me voorbereiden op de dingen die komen gaan. Ik hou je op de hoogte.

    Groetjes Anja

  • 15 Mei 2009 - 10:47

    Sheila:

    Hey Daantje,

    Creatief boekhouden heet dat :-)
    'T is maar goed dat Femke niet bij jou zit want ze vind regen ENG!! Haha, en dat met ons klimaatje :-)
    Succes met je spaanse lessen vandaag... of was het gister??
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

deze blog ben ik in 2008 begonnen om mijn ervaringen van mijn nieuwe leven in Nicaragua vast te leggen. Nu in 2022 gebruik ik deze ruimte om mijn ervaringen opnieuw vast te leggen, niet over het het leven als oprichtser van een stichting en niet als eigenaresse van een backpackershostal, nee het gaat nu over wat ik als resident in Nicaragua heb meegemaakt sinds de protesten in 2018 die het land en ook mijn leven volledig op zijn kop heeft gezet. Wat er met mijn leven gebeurd vanaf april 2018 kan je vanaf nu hier lezen, een nederlandse die opgroeide met alle vrijheden ennu in een land onder zware onderdrukking. veel leesplezier, Diaan

Actief sinds 08 Maart 2008
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 118110

Voorgaande reizen:

06 Juni 2008 - 09 December 2010

Mijn eerste reis

23 Maart 2009 - 30 November -0001

Mijn nieuwe thuis in Nicaragua

Landen bezocht: