paaldansen of paalplakken ...??? - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu paaldansen of paalplakken ...??? - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu

paaldansen of paalplakken ...???

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

06 April 2009 | Nicaragua, Granada

de eerste twee weken zijn voorbij gevlogen, het relaxte leven is best druk..haha! Ik zal het even uitleggen. Afgelopen maandag ben ik begonnen met het trainen van de kids van Casa Xalteva. Iedere ochtend om 10 uur staat er een hele groep kids op me te wachten, honkballen honkballen en nog eens honkballen. Fanatiek als ze zijn is het al snel een serieus partijtje die niemand wil verliezen. Van de kleinste dreumes die amper de knuppel kan vasthouden tot de jongens die echt wel kunnen ballen... dolgelukkig zijn ze. Na de trainingen snel ik naar huis om even af te koelen onder een koude ...nou ja koude... douche om daarna te gaan eten. Na het eten even langs het Hostal waar ik ondertussen ook bezig ben met wat aanpassingen. Klets bij met Geoconda mijn accountant en loop dan door de stad, boodschappen doen, kletsen met relaties...of hoe noemen ze dat..NETWERKEN!! Dan heb ik op Donderdag om 6 uur vergadering voor de honkbal, met de scheidsrechters, de coaches en iemand van de junior league. Op disndag doe ik dan hetzelfde maar dan voor de basketbal...huh wat ..basketbal hoor ik jullie denken...ja in de afgelopen dagen zijn we bezig geweest met het opzetten van een basketbal league. Jongens en meiden van 10 tot 13 kunnen vanaf 18 april meedoen met de nieuwe league!
Dan heb ik nog een avondje kookles gehad van twee meiden van 7 en 9 jaar..oeps niet doorvertellen hoor... .Ze vonden het geweldig, en tja gallo pinto met veel te veel zout en veel te veel aceite...olie ... was het resultaat. Misschien moet ik toch maar gewoon zelf gaan koken... grinn! Ach ze vonden het geweldig en hebben besloten dat ze wel bij me willen wonen....oeps nou lieverds dat kan echt niet hoor...ietwat teleurgesteld waren ze wel toen ik ze naar huis bracht!

Dan actie in het Hostal, er waren geen clienten en tja geen clienten is geen brood op de plank! Dus flyers onder de arm, tube lijm mee en de hele stad volgeplakt. Op alle palen,jaja het was echt paalplakken ...maar ook borden en wat ook maar te beplakken viel zit nu een Hostal Mochilas flyer. We hadden een bekijks, echt grappig iedereen wilde een flyer en een klein jochie bleef maar meelopen. Hij hielp mee plakken waarna hij een broodje kreeg en met een gevuld buikje zijn eigen weg weer ging!
Maar ...en quess what!! Ja hoor de mensen liepen zo naar binnen.
Vanmiddag trouwens ook, heel grappig, de mensen die ik op straat een flyer had gegeven en even mee had staan praten ( in het Engels) stonden ineens binnen..en wat bleek...Hollanders! had ik dat door....suffie dat ik ben ..haha Ze wonen in Guatamala en werken daar voor een stichting! Ze hebben nu een weekje vrij en slapen in Mochilas! Even heerlijk met deze lotgenoten zitten kletsen! Erg leuk, en tja zo kan je van anderen ook weer leren.

Nu bezig om te kijken wie er een nieuwe website kan gaan maken.... want de oude kan echt niet meer. Ook via Hostalbookers komen er nu mensen binnen, dat werkt toch wel zon site voor de backpackers.

De stad is trouwens af en toe een groot feest, dan is er een paasprocessie aan de gang en tja das wel gaaf om te zien hoor. Ik geloof niet maar dit is best gaaf.
Muziek, eten, drinken en een hele stoet mensen trekt door de stad. Gezellig toch!

Oh ja van de week dus een fiets gekocht want ik liep wat af, van Casa Xalteva naar La Esperanza, naar Mochilas, naar huis...enz...soms even een tussenstop in de stamkroeg El Quijote ....dus nu cross ik op mijn gloednieuwe moutainkbike onder het genot van af en toe een fijn gefluit,,,haha door de stad! Maar ik moet nog wel even naar de Alcadia, een nummerbord halen voor mijn fiets...nou kan jij het volgen...??een nummerbord,,, Tja als je die niet hebt is tie gestolen en als de politie je ziet kan je m inlveren..
Ach ik ga dat bordje braaf halen van de week! Zal er een foto van maken;-)

En zo is het relaxte leven best druk, ik kwam er van de week ook achter dat er een weeshuis te weinig is in Granada. Er zijn helaas nog te veel kids die nergens terecht kunnen en die zie je dan snachts op straat slapen...en dus zat ik al weer gelijk te bedenken welke vastgoedmagnaat ik zou kunnen bereiken voor een donatie en wat bouwkundigen ....en direct daarna dacht ik...laat ik dit nog even een weekje uitstellen..grinn..maar tja heb al een plekje gezien waar we kunnen bouwen en een lijstje gemaakt van wie ik nodig heb voor de papieren...ach ..ik zal wel nooit helemaal niks kunnen doen.... het is soms echt gewoon zo triest om ze op straat te zien slapen...

vanmorgen twee wedstrijden gaan kijken van mijn kids, met natuurlijk weer mega kippenvel! Diana!! Diana!! hoor je al van verre als ik aan kom lopen. Even eeen knuffel hier en daar, mijn handschoen inleveren want die willen ze maar al te graag lenen en dan aan de slag! Er zitten kids bij die je zo op zou vreten. Wat een bekkies.

ik heb nog veel meer te vertellen maar ik denk dat jullie wel een beeld hebben van mijn drukke relaxte leventje. Ik ga een filmpie kijken! Even echt relaxen!

Dikke kus van mij
chica mala con mucha energia!

MAM, PAP ik hou van jullie en denk aan jullie!!! een hele dikke kus van mij


Diaan

  • 06 April 2009 - 09:08

    Marijke:

    Hola Diana,
    Ik ´volg´ je met veel belangstelling vanaf het begin. Mooie onderneming hoor...
    Ik denk erover om in juli (mijn vakantie)een paar weken Spaans te gaan doen en logeren bij een gastgezin en wat van het land zien. Je hebt mij in augustus vorig jaar je emailadres gegeven en gezegd dat je me info kon geven als ik wilde. Nu klopt je emailadres niet meer (hihi). Zou jij mij willen mailen op marijke@isgitarist.nl?

  • 06 April 2009 - 16:42

    TIA:

    heee meissie geweldig zeg wat een inzet en energie, je gaat als vanouds lekker tekeer daar, dus ze weten ondertussen dat als je ergens aan begint je niet meer bent te houden, en dat is natuurlijk alleen maar fijn voor de kids!
    weet je ik zat net te denken, volgende maand krijgen we weer vakantiegeld en ik denk dat ik al weet wat ik ermee ga doen hihi
    ik stort op de stichting zodat je alvast kunt beginnen met sparen voor het nieuwe tehuis voor de straatkids, een beter doel kan ik me niet voorstellen
    lieverd ga vooral door
    we volgen je op de voet
    tot de volgende x
    besitos en groetjes aan Emerick

  • 06 April 2009 - 19:42

    Marlies En Gerco:

    Ja, wat hebben we gelachen met onze plakactie he.
    Het propperen gaat ons best goed af.
    Nog even en de mensen liggen te smeken voor een bed in ons hostel.

  • 08 April 2009 - 19:38

    Miek:

    Meis wat ben je weer druk. gelukkig heb je ook de tijd om te genieten van al dat moois. En weer mooie foto's hoor. Hier gaat alles goed. Pebs heeft haar stekkie helemaal gevonden en geniet van het zonnetje. Buiten vindt ze het ook heerlijk. Doe je de mannen de groeten? En ik spreek je weer snel.
    Dikke kus van ons allemaal
    XXX

  • 08 April 2009 - 20:18

    Mirande:

    Hola chica

    Heerlijk heerlijk die berichten echt leuk om te lezen! Jij maakt het helemaal goed daar, wat een super gevoel moet het zijn. Weet niet of je al tijd heb gehad om te reageren op mijn mail ik had er nog een paar vragen in staan m.b.t. prijs/periode..hoor het graag! Binnen nu en 4 weken gaan we ook ''plakken''in de terp heb net ledenvergadering gehad en de ondernemers waren zeer enthousiast over het Toob-voorstel dus dat is leuk! Ik hou je op de hoogte! Ik ga nog even vino tinto drinken en relaxe...hasta luego y saludos
    Mirande

  • 09 April 2009 - 07:16

    Karin:

    Hoi Diaan,

    Yes...
    Ik heb je terug gevonden, volg de waarbenjij.nu van Gerco en Marlies, maar dat is natuurlijk de blog van Gerco en Marlies en daar vond ik net wat te weinig van jouw impressies terug .... die ik dan ook al erg begon te missen .... Dus even bij mijn bookmarks de support Granada Kids terug aangesproken .. twas dus niet moeilijker dan dat ....om je terug te vinden.

    Kan ik toch lekker ineens van vier verhalen genieten ... ging zelfs van hieruit al mee snotteren .. bij je verhaal over je afscheid nemen, maar al snel sloeg dat om naar een enorm gevoel van fierheid om wat jij daar aan het bewerkstelligen bent ...
    Dame, ik heb echt bewondering voor jou hoor... knap .. Die kids krijgen eindelijk een sprankeltje zon in hun hart... niet op hun hoofdje.. dat was al jaren zo...
    Jij bent voor mij MEGA
    Apetrots ben ik op jou.

    Gecombineerd met de verhalen van G en M krijg ik een redelijk beeld van jullie inzet, jullie beslomeringen... en jullie dagelijkse leventje, ik hoop ooit in Nicaragua te passeren hoor .... wat zou dat leuk zijn ...
    Ik volg beide blogs met heel erg veel interesse en kijk uit naar jullie volgende verhalen
    Dikke kus en dikke knuffel uit België

    Karin (en Gerrit natuurlijk ook ;-) )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

deze blog ben ik in 2008 begonnen om mijn ervaringen van mijn nieuwe leven in Nicaragua vast te leggen. Nu in 2022 gebruik ik deze ruimte om mijn ervaringen opnieuw vast te leggen, niet over het het leven als oprichtser van een stichting en niet als eigenaresse van een backpackershostal, nee het gaat nu over wat ik als resident in Nicaragua heb meegemaakt sinds de protesten in 2018 die het land en ook mijn leven volledig op zijn kop heeft gezet. Wat er met mijn leven gebeurd vanaf april 2018 kan je vanaf nu hier lezen, een nederlandse die opgroeide met alle vrijheden ennu in een land onder zware onderdrukking. veel leesplezier, Diaan

Actief sinds 08 Maart 2008
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 118084

Voorgaande reizen:

06 Juni 2008 - 09 December 2010

Mijn eerste reis

23 Maart 2009 - 30 November -0001

Mijn nieuwe thuis in Nicaragua

Landen bezocht: