Hey Soy Nica!! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu Hey Soy Nica!! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu

Hey Soy Nica!!

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

29 Maart 2009 | Nicaragua, Granada

zaterdagmiddag, ben bezig in het Hostal met het maken van offertes en de boel in beetje in de gaten houden. Werken noemen ze het .... zit op een bankje labtop op schoot, watertje erbij en zo nu en dan kijk ik op denk...ik ben een gelukkig mens!

De dagen vliegen voorbij, mijn huisje is ingericht en ik moet zeggen ik voel me er thuis. Heb foto's van jullie neergezet en hier en daar wat leuke souvenirs uit Holland. Ik steel internet van de buren ..( niet verder vertellen..haha) en smogens zet ik een bakkie en plof in een stoel om wakker te worden, tja sommige hollandse zaken zullen nooit veranderen. Maar het is Nica en zo zit ik al 5 dagen te wachten dat ze mijn Tv komen aansluiten... niet dat ik al 1x de behoefte had om te kijken maar ach..het gaat om het idee. Dan wil ik smorgens ook ff een eitje bakken, jullie kennen me he, ik ben echt een topper op het gebied van koken maar dit moet ik kunnen.... niet gaan lachen hoor maar weet je waar het schip strande?
Ik kreeg het gas niet eens aan.....
( ze hebben hier gas van de gasflessen er is geen pijpje in de muur waar gas uitkomt...) maar goed gas is gas... dus grrrr wat doe ik nou toch fout... knopje draaien, aansteker erbij... nada niento niks nie... geen flammetje te bewonderen ..en dus naar een restaurantje.... op een terrasje heerlijk ontbijtje... staat er zon straatverkoper naast me met van de hebbedingetjes..dus ik zeg op zijn spaans natuurlijk...hey SOY NICA, no tourista!!! iedereen in een deuk op dat terras... ( ik ben een Nica en geen toerist, dat arme jochie snapte er niks van ... blond... en geen tourist ..zal wel ... en hup weg was tie... ) Uiteindelijk aan de eigenaar van mijn huisje gaan vragen hoe dat nou toch zit met dat gas...nou zegt tie je zet de gasfles open.... oohhhh KUT..de gasfles open...natuurlijk....


Mochilas, mijn Hostal wordt steeds beter al is het wel laag seizoen en loopt het niet storm. Ook Nica heeft een crisis de economia en je merkt duidelijk dat er minder toeristen zijn... ze komen wel weer, die crisis kan geen jaren duren denk ik dan maar.
Ik maak me geen zorgen en ben druk met de publicidad...iets wat ik toch moet kunnen met mijn achtergrond.

Vanavond komen er 5 vrienden hier slapen met wie we naar een feest gaan hier in Granada op de Calzada. Het is de start van de vakantie hier. Semana Santa komt eraan en de paasprocessies zijn in volle gang. Toch best bijzonder om de stoet door de stad te zien gaan.
Over de stad gespoken, had gister of was het eergister... een bijeenkomst met de gemeente, de politie en buro Toerisme omdat binnenkort het hoogseizoen gaat starten. Ze vragen dan iedereen die een bar restuarant of iets heeft om te komen en spreken we met zijn allen als het ware de spelregels af! Zo mag je in een bar volwassenen die kinderen bij zich hebben niet te veel alcohol verkopen en na 12 uur moeten ze echt naar huis! Doen ze dat niet dan mag je de politie bellen... En zo zijn er vele regels en hoop ik dat ik ze allemaal begrepen heb. ( ze zullen wel geen
verslag sturen ....heb ik zo het vermoeden )

Ben ook bij Casa Xaletva geweest en werd natuurlijk weer compleet plat geknuffeld! wat een heerlijke mensen!!!! Na de knuffels aan het werk we gaan de prijzen bepalen voor spaanse lessen( heb een goeie deal kunnen maken) en plannen maken voor de rest van de junior league. Donderdag had ik vergadering met de honkbalbond, de voorzitter van de schiedsrechters en de coaches van de teams, iedreen was er! Het wordt steeds proffesioneler en echt ik geniet hier zo onwijs van. Op 5 april is de laatste competitie dag en de week erna de play offs....!! Zondag om 9 uur hebben we 3 wedstrijden en zal ik beginnen met de coaching. maandag begin ik als trainer, iedere dag van de week...behalve zaterdag! ja ook ik krijg net als iedereen hier 1 dag in de week vrij! Maar ik kan niet wachten en ben gister met een groep vrienden naar het stadion geweest om een wedstrijd van Granada te kijken. Supergaaf! Muziek, eten, drinken, het is echt een feest! Alles erop en eraan inlcusief zon mannetje wat tussen het wisselen gaat dansen midden op het veld..

Gaande weg deze week heb ik iedereen weer gezien en genuffeld, het is zo gek maar het lijkt of ik hier al jaren woon.

Doe mijn boodschappen in de supermarkt en moet ook gewoon mijn huisje soppen en zemen... dit even om jullie het gevoel te geven dat ik niet alleen maar aan het genieten ben..( knipoog..) weet nu ook hoe het gas aan moet en dus zal ik moeten gaan koken ....ohoh.... Want iedere dag uit eten, lijkt leuk maar dat is snel saai... dusss... Granada pas op Diaan gaat de keuken in ..wel bijgestaan door een paar vriendinnen en Emerick natuurlijk.... want ik wil het niet op mijn geweten hebben dat ze de hele straat moeten evacueren..hahahah

moet stoppen nu, de offertes moeten af! Heb al zoveel aanvragen van mensen die vrijwilligerswerk en spaans willen komen doen dat ik nu echt aan de slag moet.
Support Granada kids wordt ook steeds proffesioneler, en ben daar echt wel heel trots op!


dikke kus van mij en tot snel,
Diaan

ps ik vind het gewledig om jullie reacties enzo te lezen!
xx

  • 28 Maart 2009 - 22:28

    Anja:

    Hoi Diana,
    ik blijf het toch erg leuk vinden om jou enthausiasme te lezen in je verhalen die je daar beleeft. en ja wat die gasfles betreft dat kan iedereen gebeuren ..toch?
    Ik wens je nogmaals heel veel plezier en succes in je nieuwe huisje en leven en ik blijf je volgen.

    Groetjes Anja

  • 29 Maart 2009 - 09:19

    Toob:

    we hebben deze week even geskyped voor het eerst van mijn leven op skype ben dus niet te oud om te leren. Was wel even vreemd 'live' Diana in een andere wereld, te zien. Leuk je berichten te lezen en dat is goed voor het Nederlandse achterland. Op de zaak de laatste perikelen voor de commercials die volgende week live gaan! Jij trots wij trots! :-) Mooi he. Uitgenodigd voor een grote mediapitch in Almere! Jawel erg leuk, weer een kleintje die tegen een grote gaat knokken! Super en je weet het we komen altijd verrassend uit de hoek! Heb er zin in. Goed het is heer zondag en het regent! We gaan richting Pasen jij ook. Geniet van alles en we lezen graag zo af en toe de ontwikkelingen!

    Doei
    Toob je (ex-baas) :-)

  • 29 Maart 2009 - 09:30

    Tia:

    hola soy TESS haha
    heb me rot gelachen om die gasfles, jij zo bijdehand denkt dan niet ff dat die gasfles ook open moet hihihi,
    maar goed ik zie dat het leven je goed af gaat daar en je best wel veel te doen hebt, ziet er allemaal prima uit, ook je foto´s van je flat mooi plekkie hoor, en je tuintje is dat ook al klaar hihi
    ik hoop dat jullie in de
    league goed gaan scoren, maar dat moet met jou als trainer wel gaan lukken toch?
    he hou ons op de hoogte we willen alles weten
    te quiero

  • 29 Maart 2009 - 11:03

    Mam:

    Hoezo!!!! geen gas na 30 jaar camperen? We lagen
    in een deuk ik hoop dat het ei gelukt is. Vandaag (zondag) René Stam gebeld voor LOGO'S hij gaat zijn best doen morgen meer.LOVE YOU TOT GAUW KUSSSSSSSSSSS MAM.

  • 29 Maart 2009 - 12:24

    Corine&Tony:

    Hee mutsefluts! je bent ècht blonT met je gasfles hahaha. geweldig! heel veel liefs vanuit tilburg en we houden contact!
    Kussie van ons allemaal xx

  • 29 Maart 2009 - 17:28

    Mar En Roel:

    ik hoor dat het allemaal goed gaat hartstikke t0p kan je een beetje zon op sturen we zitten hier te vernikkelen nou meid we denken aan je
    hele dikke knuffel love you xxxxxxxxxxxx

  • 04 April 2009 - 14:29

    Carlita:

    Hola querida,
    Me gusta mucho leer tu noticias y manana el domingo Jos va a correr el maraton de Rotterdam.
    Quiere correr menos que tres horas y medio!
    Toob y you voy a mirar y alentar! Ya has utilizado el libro de palabras.....
    Alora voy a cocinar de pasta!!!
    Un beso/embrazo muy muy grande de Carlita
    xxxxxxx
    Quizas es possible de escribir en espanol....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

deze blog ben ik in 2008 begonnen om mijn ervaringen van mijn nieuwe leven in Nicaragua vast te leggen. Nu in 2022 gebruik ik deze ruimte om mijn ervaringen opnieuw vast te leggen, niet over het het leven als oprichtser van een stichting en niet als eigenaresse van een backpackershostal, nee het gaat nu over wat ik als resident in Nicaragua heb meegemaakt sinds de protesten in 2018 die het land en ook mijn leven volledig op zijn kop heeft gezet. Wat er met mijn leven gebeurd vanaf april 2018 kan je vanaf nu hier lezen, een nederlandse die opgroeide met alle vrijheden ennu in een land onder zware onderdrukking. veel leesplezier, Diaan

Actief sinds 08 Maart 2008
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 118074

Voorgaande reizen:

06 Juni 2008 - 09 December 2010

Mijn eerste reis

23 Maart 2009 - 30 November -0001

Mijn nieuwe thuis in Nicaragua

Landen bezocht: