adios 2011!!!! Welkom 2012 - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu adios 2011!!!! Welkom 2012 - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Diana Steinmetz - WaarBenJij.nu

adios 2011!!!! Welkom 2012

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

11 Januari 2012 | Nicaragua, Granada

Hierbij wens ik een ieder een geweldig 2012 waarin jullie dromen mogen uitkomen!!

hebben jullie allemaal leuke kerstdagen gehad en nieuw jaar in stijl binnengehaald? vast wel ;) Hier heb ik kerst op een bijzondere manier mogen vieren. Mijn papa was hier en we zijn samen naar goede vrienden op het eiland Ometepe gegaan. Deze vrienden en hun familie hadden ons uitgenodigd om het gezamenlijk te komen vieren en daar hebben we geen twee keer over hoeven nadenken. De reis op zich was al een belevenis. Met de bus naar Rivas..... de chickenbus... je snapt het al..lekker vol met Nicas! In Rivas met een taxi nar San Jorge om daar op de Ferry te stappen...en wat bleek...die was al weg...zijn die nicas nu gek geworden...ze zijn altijd te laat en nu vertrokken ze te VROEG!... excuus...ja het was vol dus waarom wachten..haha! Ok dan aanpassen... er was een bootje dat binnen een uur zou vertrekken... dus daarop geklommen... Paps keek zijn ogen uit...mag dit uberhaubt nog varen ? gaan we de overkant wel halen... die reddingsvesten blijven niet eens drijven... Heerlijk... Na een uurtje varen stonden twee vriendinnen ons al op te wachten. JA we hebben de overkant gehaald... al kwam er wel wat water hier en daar binnen... Goed, even inchecken in een Hostal en dan lekker even wat eten en drinken. ( Lunch) Om 6 uur op pad naar de familie, eenmaal daar is er natuurlijk nog niemand klaar...iedereen loopt nog half aangekleed rond... de hond kijkt ons een beetje stom aan en de kinderen proberen uit te vogelen wat die gekke buitenlanders hier doen. Na een uurtje komt er beweging in de tent. De familie begint met koken en de drank komt op tafel! Paps kijkt weer zijn ogen uit, ze koken op open vuur IN huis... Paps maakt foto's... drinkt zijn biertje ( de flesjes zijn literflessen even voor de info) Ik ga nog even snel vuurwerk halen en dan komt het feest op gang! Eten drinken, kletsen, dansen...heerlijk !! wat een gastvrijheid. De rotjes zijn een succes en de sfeer is super! Na middernacht vertrekt paps naar zijn kamer en ga ik nog even stappen met mijn vrienden. Om daarna moe maar HAPPY in slaap te vallen.
De volgende dag (25e) moeten we terug, en dat is nog niet zo makkelijk! nationale feestdag is nationale feestdag... geen bussen... oops. Even een vriend bellen... Herthy...heb je nog een vriendje die ons even op kan pikken hier in de haven en naar Granada kan brengen?? uhhhh was zijn antwoord... Hij is gaan bellen en jawel een mooie pick up stond klaar en dus op weg terug naar Granada! Een bijzondere kerst vooral omdat we dit hebben mogen vieren met bijzondere mensen. Zo gastvrij, zo vriendelijk, zo behulpzaam ...

De 23e hebben we kerst gevierd met de kinderen van de shelter. 2 dagen zijn we bezig geweest met alle inkopen. Voor iedereen nieuwe kleding en natuurlijk een maaltijd met als klap op de vuurpijl een giga PINATA! Die overigens te groot was en niet in de auto paste..dus op het dak dan maar. Het was geweldig, wat hebben de kids genoten en wij natuurlijk ook! Het blijft geweldig om iets te kunnen doen voor de minder gelukkige in deze wereld.


Nieuwjaar... stampot met Unox rookworst in Nicaragua... haha! Ja ik heb staan koken mensen.. en het was nog lekker ook! Ik wilde dit graag doen om mijn Nica vrienden ook iets van onze cultuur te leren kennen. We hebben heerlijk met elkaar gegeten, vuurwerk afgestoken en wat gedronken natuurlijk! En dat alles in mijn Hostal. Na 12 uur ben ik met wat vrienden gaan dansen en paps is lekker gaan slapen. De feestdagen zitten er weer op!


Het gewone leven .... megadrukte in Mochilas...het Hostal zit dagelijks stampvol en dat geeft natuurlijk wel wat werk! Super dat na de verhuizing halverwege het jaar Mochilas super draait! Een droom die uitkomt! ( paps zit dagelijks verbaasd te kijken over al die drukte en is trots...)
We gaan zo nu en dan een middagje naar het zwembad en doen de restaurantjes aan om savonds lekker buiten op een terrasje te eten en wat te drinken.

Vanmorgen is paps weer vertrokken, terug naar Nl. We hebben het heerlijk gehad.

Direct nadat ik terugkwam van het veligveld vanmorgen ben ik aan de slag gegaan met Marvin en Lara om de nieuwe basketbal league op te zetten. We starten snel, dus we houden je weer op de hoogte.

Ik hoop dat jullie feestdagen net zo bijzonder waren als die van ons en dat 2012 een succesvol jaar zal zijn.

veel liefs vanuit een warm Nicaragua

Diana, Paps en de kids

  • 11 Januari 2012 - 20:47

    Marlies En Joop:

    Super foto's.... En geweldig dat je Pa er was!! Veel liefs, xxxx

  • 11 Januari 2012 - 21:31

    Femmes:

    Guapa!
    Fijn dat jullie het zo super hebben gehad met zijn tweetjes! Mijn kerst en oud & nieuw bestonden uit werken (met mijn vriendjes!) en beetje relaxen ;) Nu net klaar met een groot event van drie weken dus tijd om even (heel even maar hoor) pas op de plaats te doen. En dan weer op naar het volgende project, want eind februari ga ik naar Afrika, Uganda ;) Spannend...... maar wel heel veel zin in!!!
    Dikke besos xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

deze blog ben ik in 2008 begonnen om mijn ervaringen van mijn nieuwe leven in Nicaragua vast te leggen. Nu in 2022 gebruik ik deze ruimte om mijn ervaringen opnieuw vast te leggen, niet over het het leven als oprichtser van een stichting en niet als eigenaresse van een backpackershostal, nee het gaat nu over wat ik als resident in Nicaragua heb meegemaakt sinds de protesten in 2018 die het land en ook mijn leven volledig op zijn kop heeft gezet. Wat er met mijn leven gebeurd vanaf april 2018 kan je vanaf nu hier lezen, een nederlandse die opgroeide met alle vrijheden ennu in een land onder zware onderdrukking. veel leesplezier, Diaan

Actief sinds 08 Maart 2008
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 117889

Voorgaande reizen:

06 Juni 2008 - 09 December 2010

Mijn eerste reis

23 Maart 2009 - 30 November -0001

Mijn nieuwe thuis in Nicaragua

Landen bezocht: